Mutasd

>> Szerviz2023-04-14

Eltelt újabb 10.000 km így ideje volt az olajcserének. Mivel minden rendben volt az olajjal maradtam a Motul 8100 XClean 5W40 mellett és MANN Filterek kerültek bele.

Bár a kocsinak kevés a futása, viszont közben elmúlt 5 éves, így egy vezérlés + vízpumpa cserét is megejtettünk. Contitech-et kapott. Kisebb átütések már voltak a gyárin, de egyébként még teljesen jó állapotban volt, még egyszer ennyit elmehetett volna. De legalább így nyugodtabb vagyok.

Közben volt egy lambdaszonda csere is mert valamiért bedobálta a P0420 hibakódot és kiderült, hogy a lambdadszonda nem működött. A csere után elsőre visszadobta újra a hibakódot, de pár 100km-errel később elmúlt magától. Azóta megtettem majdnem 1000km-t (2023.05.13), de nem jött elő újra, szóval úgy néz ki mégis csak megoldotta a problémát a szondacsere.

 
>> Esemény2022-11-12

A héten megcsinálták az autó bal első sárvédőjén és ajtaján lévő kőfelverőséseket, amit a nyáron okozott egy UPS futár. Szerencsére a biztosítója fizette mert elég húzós összeg lett volna.

Ma pedig a téligumikat cseréltem le. A nyárikat lemostam leápolóztam, a felnikről pedig lepucoltam a fékport. Valamivel több, mint 13ezer km-ert mentem velük, illetve ezzel vettem a kocsit, szóval egy 15ezer ezen kívül már biztos ment bele, és 6 éves lesz a gumi a nyári szezonban. Valószínűleg elfogom vinni gumishoz és ha úgy fogja vélni a szezonig beszerzek egy új garnitúrát.

 
>> Esemény2022-10-28

Ma elértük a 30.000-et, Fehérgyarmat felé Újfehértón. Remélem még a ennek a 10x-esét beletehetem.

 
>> Szerviz2022-10-21

Az olajcsere után 1-2x előfordult néhány hidegindításnál, hogy a kocsi elkezdett rázkódni és közben villogott a check engine. A tárolt hibák égéskimaradást mutattak. Mivel amúgy is esedékes lett a 30ezres gyertyacsere pediódus lecseréltük őket, és ezzel remélhetőleg az égéskimaradások is megszűnnek. Nem is ártott a csere mert már rendesen el voltak kopva a gyertyák.

Ezek után pedig a fékfolyadékot is felfrissítettük, és ha már mindenhol lekerültek a kerekek, benzétünk a dobbetétek mögé is, nincs-e felgyűlve a sár mögötte. A jobb első kivételével mindenhol tiszta volt, de ott se volt vészes. A keréagyakon már volt rendesen felületi korrózió azok is szépen le lettek csiszolva, felkézülve a télre :)

 
>> Szerviz2022-10-18

Megtettük az első 10.000km-t, így eljött az ideje az első közös olajcserének. Most is Motul 5w40 8100 Xclean-t kapott, teljesen elégedett voltam vele, nem evett egy cseppet sem. Kicsit égett volt benzines léltére azt mondta a szerelőm, de ez nem jelent semmi rosszat. Szűrőkből a gyári Mahle, Bosch, Valeo. Volt egy diagnosztika is semmi aktív és tárolt hiba nem volt.

 
>> Egyéb2022-09-29

Majdnem két évi hahu nézegetés után és kívülről belülről tanulmányozása után már nagyon vágytam erre a kocsira, így mondhatni elfogult voltam vele minden tekintetben mikor váltottam a Grandet.

Összességében nagyon megvagyok elégedve a kocsival, az elvárásaimnak és igényeimnek teljesen eleget tesz. 120 ló a Grande után menetdinamikában felüdülés, de mégis a diesel után a nyomatékosság megmaradt. Bár én még erősebb autókat nem nagyon vezettem korábban, de barátaim és ismerőseim, akik kipróbálták és megkérdezték mennyi a teljesítmény egyből az volt a válasz, hogy csaaak? Sokkal többnek gondolták. Így mivel én is munka miatt sokat országutazok ez a teljesítmény pont elég, hogy hezitálás nélkül előzzem a nyergesvontatókat. Ami még egy plusz előny, hogy az emelkedőktől, szerpentines hegyvidékes utaktól rettegtem a Grandéval a gyengesége miatt, de most Runival sikerült ezt a félelmem leküzdenem és már kifejezetten élvezem!

193 cm vagyok és egyáltalán nem érzem kényelmetlennek, nagyon jó benne utazni. Ami kicsit zavar, hogy a könyöklőre nem tudom kényelmesen rátenni a könyökömet, illetve az italtartóba nem fér el egy vizesüveg, ha le van hajtva. A pakolórekeszek számát se vitték túlzásba, de ennek is megvan az előnye, mert igy legalább nincs tele pakolva minden féle fölösleges dologgal és így mindig rend van a kocsiba. Cserébe a kesztyűtartó mérete az hatalmas. Ami zavar még egy kicsit az nagy holtterek, hátul a vastag C oszlop miatt. A csomagtartó méretét is kimaxoltam. 4-en mentünk vele Balatonra több mint egy heti cuccal, szűkösen, de elfért benne minden. Egyszer pedig barátnőm biciklijét is be kellett raknom mikor defektet kapott és a kerekeket se kellett hozzá leszerelnem, hogy beférjen.

Müszakilag semmi problémám nem volt, bár 4 éves és 30.000 km van csak a kocsiban így nem meglepő.

És végül a fogyasztás. 7 liter a B trip szerint (10.000km), de a valós érték nagyátlagban 7,5 liter volt. Hétévégi 300km autópálya és a hétközben városozás után 8-8,5 liter volt a fogyasztás, de egyszer sikerült az átlagfogyasztást 2 tankolás között 6,5 literre is levinni. Szerintem benzines autótól ilyen teljesítménnyel ez egy elfogadható érték.

Összességében nagyon jó az autó, a vezetés mindig nagy élmény, még munkába is szívesebben járok így, hogy vele mehetek szóval nagyon várom a sok közös kilométereket.

>> Szerviz2022-08-31

Sajnos az augusztus egy elég szerencsétlenül sikerült hónap volt. 08.07-én barátnőm a garázsba állt volna be az autóval, és sajnos a jobb hátsó ajtóval nekiment a bejáratnak. Több karosszérialakatosnál is voltam a legtöbb hónapok múlva tudta volna vállalni a javítást. Végül az Autóméry Debrecenhez mentem mivel ott van Alfa Romeo márkaszervíz. Nagyon segítőkészek voltak. Mivel van casco az autón nem is javítás, hanem teljes ajtócsere lett. És pont egy hónapra a baleset után kész is lett. Öröm és boldogság végre újra szépnek látni az autó jobb oldalát.

Egy másik esemény is történt pont egy héttel később a garázsbeállós incidens után. Az országúton haladva egy faág hevert a másik sávban és egy szembe jövő UPS futár ezt ráverte a kocsi baloldalára, így a bal első ajtón és a bal első sárvédőn több ponton sérült a fényezés. Írtam a UPS ügyfélszolgálatának, és még aznap megkeresett a futár, hogy betétlapot cseréljünk. Szerencsére ez kevésbé észrevehetőbb sérülés, mint az előbbi, de ha megérkezik a kárnak a díja a biztosítótól minél hamarabb javítani szeretném azt is.

>> Szerviz2022-04-17

Olaj és szűrők cseréje 18900 km. Az első olajcseréje az autónak Az előző tulaj elhitte, hogy elég 30ezernél az első. Motul 5W40 X-Clean. Tudom nem selenia, de elkötelezett vagyok a Motul iránt. Ha nem válik be akkor marad a Selenia.