Blog >> hibák
Sajnos az augusztus egy elég szerencsétlenül sikerült hónap volt. 08.07-én barátnőm a garázsba állt volna be az autóval, és sajnos a jobb hátsó ajtóval nekiment a bejáratnak. Több karosszérialakatosnál is voltam a legtöbb hónapok múlva tudta volna vállalni a javítást. Végül az Autóméry Debrecenhez mentem mivel ott van Alfa Romeo márkaszervíz. Nagyon segítőkészek voltak. Mivel van casco az autón nem is javítás, hanem teljes ajtócsere lett. És pont egy hónapra a baleset után kész is lett. Öröm és boldogság végre újra szépnek látni az autó jobb oldalát.
Egy másik esemény is történt pont egy héttel később a garázsbeállós incidens után. Az országúton haladva egy faág hevert a másik sávban és egy szembe jövő UPS futár ezt ráverte a kocsi baloldalára, így a bal első ajtón és a bal első sárvédőn több ponton sérült a fényezés. Írtam a UPS ügyfélszolgálatának, és még aznap megkeresett a futár, hogy betétlapot cseréljünk. Szerencsére ez kevésbé észrevehetőbb sérülés, mint az előbbi, de ha megérkezik a kárnak a díja a biztosítótól minél hamarabb javítani szeretném azt is.
The story so far:
Up to date kimutatás
Kocsi ára 1 800 000 Ft
Műszaki vizsga 25 000 Ft
Turbó felújítás (Garrett) 150 000 Ft
Vezérlés csere 110 000 Ft
Olaj (Selenia WR Pure), szűrő, miegymás 50 000 Ft
CONTINENTAL - AllSeasonContact - négyévszakos 205/55/R16 108 700 Ft
Android head unit 91 000 Ft
Ablakemelő gomb 5 000 Ft
Szíjtárcsa (Gates), szíj, tréler 70 000 Ft
Polír 15 000 Ft
Akkumulátor (varta) 30 000 Ft
Meghúztam a mélygarázsban 100 000 Ft
Summa 2 554 700 Ft
Planned 2019:
Lendkerék 200 000 Ft
Kuplungszett 100 000 Ft
Kinyomócsapágy 60 000 Ft
Fékek ?
Szerk, kivettem a költségből az árát, mert besorolta szervízdíjnak az oldal
Épp január 16-án került hozzánk a vas, 104.000. km-rel2006-ban, tehát immár 6 éve:)
Összegezve az elmúlt 6 év és a megtett 125.000. km alatt elvégzett beavatkozások, "hibák", és kötelező szervizek felsorolása, amolyan megbízhatósági statisztika gyanánt:
- 1x teljes futómű felújítás
- 1x fűtés/hűtés vezérlőpanel csere
- 2x teljes vezérlés, nagy szerviz
- 1x kuplung szett + kettőstömegű csere
- 1x főtengely jeladó csere
- 1x generátor (szabadonfutós) szíjtárcsa csere
- 2x felső intercooler (turbocső) csere
- 2x termosztát csere
- 2x teljes fékszett csere
- 13x olaj, és szűrők cseréje (üzemanyag, pollen, olaj, levegő), egr tisztítással
A konklúzió: a 156 jtd egy igazi szervizigénytelen autó, ami nem mellesleg megbízhatóság terén így simán 10/10. :)
Megpróbálom nagyjából összesíteni:
- kötlező szervíz 15.000
- 2x levertem az olajteknőt 2x olajcsere + 1 teknő 35.000
- 2 db GTV rugó hátra 10.000
- 2 kerékcsapágy (SKF) 40.000
- 4 lengéscsillapító 60.000
- kötelező szervíz 15.000
- szimmeringek 8.000
- főtengely csapágyak 15.000
- 2 külső tükör 25.000
- LMM 25.000
- Vez.mód 25.000
- Lambdaszonda 13.000