Mutasd

>> Szerviz2024-01-30

Az Alfa Compact hívott, miután leadtam a kocsit, valószínűsített jeladóhibával.
A szelepfedél bontásával realizálódott, hogy a vezérműtengelyek és a hidrotőkék előrehaladott kopása miatt indokolt cserélni ezeket is.
1,5-2 mm hiányzott már több bütyökből is.
Vezérműszíj, vízpumpa, fázisszenzor cserével, illetve 2 gyári vezérműtengely és 16 hidrotőke beszerelésével 500.000.- forint körüli árajánlatot kaptam.
Hétvégén felvettem a kapcsolatot egy ismerőssel, aki benzines autók bontásával foglalkozik, volt is neki 2 szép bontott tengelye, amiket 40.000 forintért adott (a gyárinak darabja 100 körül lett volna).
Egyeztettem a srácokkal, hogy bontott alkatrészt is beépítenek-e. Mivel így is vállalták a munkát, megvettem őket, majd reggel elvittük nekik, ellenőrzés után nyugtázták, hogy beépíthető állapotúak.
A szervízvezető javaslatára 10W-60-as Motult kapott az egység.
Érezhetően dinamikusabb lett, viszont egyelőre nem tetszik a hangja, hallok némi kattogást a motor felől, ha lesz időm, hozzáadom az első olajcseréből megmaradt Metabond adalékot, aztán hallgatózom tovább.
Remélem hamarosan javul a helyzet.

A szervíz, a srácok egyébként nagyon korrektek, folyamatosan kapcsolatban álltunk, egyeztettünk. A műhely rendezett volt, a motort szépen letakarták, miután bontották a szelepfedelet, az autó előtt pedig ládában, rendezve tárolták a kivett alkatrészeket.
Igyekszem csak ide járni ezek után, kb. 100 km-re vannak.

Az alkatrészek, illetve egyéb díjak tételesen, a munkalap alapján:

-Vezérműtengely (2 db) 40.000.-
-Vezérműtengely szimering (2 db): 3.330.-
-Hidrotőke (16 db): 90.560.-
-Szelepfedél tömítés: 9.990.-
-Vezérműszíj: 18.130.-
-Vezérműszíj feszítő: 30.240.-
-Vezérműszíj vezetőgörgő: 10.800.-
-Vezérműtengely jeladó: 63.560.-
-Vízpumpa: 22.770.-
-Fagyálló: 9.000.-
-Olajszűrő: 3.060.-
-Motorolaj 25.400.-
-Segédanyag: 5.000.-

Munkaidő (10 óra): 100.000.-

Kedvezmény az alkatrészekből: -51.840.-

Az első 3 kép a kopott veztengely néhány bütyke, a 4. a vásárolt bontott tengely egyik bütykének legnagyobb távolsága (mindkét tengely összes bütyke 43,4-43,5 mm között volt). Az 5. kép a kézzel kitöltött munkalap, az utolsó 2 pedig a motortérben elhelyezett matricák a következő cserékhez.

 
>> Szerviz2023-12-22

December közepe táján egyre gyakrabban csipogott az autó, sárgán világító checklámpa miatt. Itt-ott utánajárva kiderítettem, hogy többnyire a veztengely jeladó, vagy kábele hibája okozza a problémát. Eseti hiba, olykor van, olykor nincs, néha random kigyullad a lámpa, aztán random elalszik, semmilyen tünete nincs az autónak.
Nem akartam viszont ünnepekre vállalni ezt a kockázatot, hogy valahol megáll a gép, egy közeli város általános szervizébe vittem a kocsit.
Rossz döntés volt, hanyag, rumlis környezetben, fejetlenül dolgoztak a srácok, de a jeladót kicsrélték, találtak egy törött kartercsövet, azt szintén, illetve a lefutott két gumit cserélték rajta, használtra.
Másnap reggel indításkor újra jött a dzsin, nem javult a helyzet.
Szerencsére kiszolgált az ünnepek alatt.
Következő lépésként kértem időpontot Zsámbékra, az Alfa Compacthoz.

 
>> Autóápolás2023-12-08

A 147 rákfenéje.
December elején, egy fagyos reggelen a kocsihoz érve rozsdás fémdarabot találtam a hátsó keréknél.
FB csoportokban utánanézve kiderítettem, hogy a küszöb végén van egy amolyan "zseb", ahová az évek során berakódik a retek, ami aztán kirágja a kasznit.
Már kivülről is látható volt a kerék felől a rozsda, nem is késlekedtem, időpontot kértem egy helyi autókozmetikába a dobbetétek eltávolítására és a 2 oldalon a küszöbök elejének és végének kitakarítására.
Elől nincs gond, hátul sajnos elég rossz bőrben volt már a lemez, a vezetőoldali rész lyukas már.
Sebaj, így legalább nem romlik a helyzet olyan tempóban, mint eddig. Nyárra pedig megvan a következő projekt.

 
>> Tuning és extra2023-10-28

Az oldalsó indexek, mióta nálam van az autó, beáztak, párásodtak. Bújni kezdtem hát az internetet, milyen krómosak léteznek, rendelhetők.
Azt az elejétől tudtam, hogy ledeset nem akarok, számomra ezek már túl modernek ehhez a típushoz. Végül egy kristály krómosra esett a választásom, amit igy WY5W-s izzókkal kellett ellátnom. Alap volt, hogy ha már szép új ezüst felület lesz, mindenképp króm fejű izzót teszek bele.
Az indexek után 3 nagy hazai forgalmazónál érdeklődtem, mivel szerepelt a netes kínálatukban, végül sajnos egyikük sem tudta beszerezni. 😭
Maradt hát a darknet, ebayen egész jó áron találtam, sokak által nagyon pozitívra értékelt eladótól, így hát megrendeltem. Egyenesen Olaszországból jött. 👏😁
Maszkolás után az illesztésnél vékonyan behúztam fbs ragaccsal, majd a délelőtti autóápolás után kicseréltem.
A régi izzóknak is totál vége volt, a sárga bevonat javarészt már lehámlott róluk, érettek voltak a cserére.
Sokat dobnak a megjelenésen, örülök, hogy ilyen jól sikerült. 😋😁

 
>> Egyéb2023-08-02

Néhány héttel ezelőtt telepítettem a PARKL appot, olvastam róla, hogy nagyban megkönnyíti a parkolást. Egy exalfás ismerősöm bogarat tett a fülembe, hogy az oldalra helyezett rendszámtáblát az automatikus beléptetőrendszer nehezen, vagy egyáltalán nem ismeri fel, már töltöttem is le az alkalmazást.
A KÖKI mélygarázsba gurultam le, megálltam a sorompó előtt, néztem, nyomnom kell-e valamit, vagy mi történik..?
Erre felnyílt a sorompó. 😁
Nem is nyomtam gombot, semmi, gurultam, pakoltam. Odabent kerestünk egy automatát, hogy intézzem a dolgot, de nem jutottam dűlőre, az infós telefonon megcsörgettem az őrt. Elmeséltem neki, mi történt, első kérdése az volt, le van-e valamelyikünknek töltve az alkalmazás. Mondtam, hogy nekem igen, erre felvilágosított, hogy ez innentől ennyi. Full automatikusan megy minden, érzékeli a behajtást, indítja a parkolást, majd kihajtáskor leállítja, és a hozzáadott bankszámlát megterheli a parkolási díjjal. 😮😁😁
Döbbenet. 🙂
Remélem nem én vagyok az utolsó ember, akinek ez új volt és segítettem ezzel a sztorival néhány vidéki cartársnak.
Használjátok egészséggel ti is. ✌️😁
-Örömömben lementem a Múzeum Mélygarázsba is ezek után. Egy ideje tervben volt itt néhány kép a vasról, kapva az alkalmon ezt is letudtam. -

 
>> Autóápolás2023-07-24

A vásárlás óta szúrta a szememet a tetőn és a géptetőn megégetett lakk, így az egy hetes szabadság alatt leadtam a vasat a közeli polírműhelybe. 🙂
5 napos meló volt, takarítással, oldással, többlépcsős kezeléssel, majd ápolással.
Beszéljenek a képek az eredményről. 🤤😍😁
Így már büszkébben jelenek meg vele, mellette. Alakul ez szépen, lassan.

 
>> Szerviz2023-06-30

Ééés, igen, volt ma egy kis időm, begurultam az egyik helyi szervízbe, hogy kukkantsák/tsuk már meg, mi a krokodil kolompol annyira.
Gyorsan fel is emelték, aztán jött a pajszer.
A stabilizátor szilent a bűnös, a bal elején. Anyagköltségben semmi, a munka viszont nagy, eléggé megbontós (bölcső). Abban maradtunk, hogy amikor visszaérek a nyaralásból, elviszem újra, rázópadra dobják, a lehetséges további hibák feltárása érdekében, azután pedig kapok egy árajánlatot.
Már ez is több, mint a semmi, remélem ennyivel megúszom, a feszegetős mozgatás laikus szemmel nem tűnt vészesnek.

 
>> Szerviz2023-06-28

Tegnap délelőtt beülve csipogott a gép, jelezte, hogy kiégett a bal hátsó izzó.
-Franc, pedig estére randi volt tervben. 😭 -
Így nem adta ki az este, aznap munka előtt már nem volt időm nekiállni, ma délelőtt viszont gyorsan megcsináltam.
4 csavar rögzítette a lámpatestet, kikaptam, majd kivettem a két izzót a sínben, kiégett ki, új be, aztán ennyi. ☺️
-Remélem ma is ráér a csaj. 😁😁 -

 
>> Szerviz2023-06-03

Az első fékeket már a vásárláskor kiszúrtuk. Megközelítőleg akkora válluk volt már, mint Fekete Lacinak. Szép halkan már kezdtek csipogni, a visítás még odébb volt. De nem vártam vele, volt rá lehetőség, megejtettük a cserét egy szombat délelőttön.
Brembo MAX tárcsákat kapott TRW betétekkel.
Harapós lett.
Pár hónapon belül hátul is megérik a cserére. Bár az a tengely ennyire még nem veszélyes, első a biztonság alapon azt is rendezni fogom.

 
>> Szerviz2023-06-01

Olajcserekor bekukkantottunk a vezérlés burkolata alá. A szíj elég viseltes volt, így kértem időpontot cserére ami a görgö(ke)t, szíjat, vízpumpát foglalta magában.
-A hosszbordás szinte új, azt nem cseréltettem.-
Egy jártas Alfástól kaptam a tanácsot, hogy csak a Dayco szíjat rakassam be. Így is tettem.
Ezzel a kötelező köröknek egyelőre vége. 😊
Egy szilent kopog valamelyik lengőkaron, a következő projekt az lesz, remélem, még a nyáron.
Illetve a hátsó dübörgő néz ki elég trágyául, Paragin gondolkodom a gyári helyett, van még idő, annyira azért nem vészes, majd elválik.