Mutasd

>> Szerviz2011-11-25

Mint már az előző bejegyzésben is utaltam rá,nem mindennapit szívtunk a kormányszervóval.
Megpróbálom értelmesen leírni a történetet elejétől a végéig-tanulság képpen.
Kb. egy hónapja kezdődött.Jártamban-keltemben a városban egyre erősödő kellemetlen hangra lettem figyelmes a motortér felől kormányzás közben.Miután felnyitottam a gépháztetőt egyszerre hallottam,hogy a szervószivattyú ad egyértelműen eléggé csúnya hangot.Amely csak fokozódik mikor forgatom a kormánykereket.Az olaj a tartályban szinte lohogott (mint mikor forr a víz) és teljesen habos volt.
Na-gondoltam-helyben vagyunk:megdöglött a szervószivattyú.Néhány telefon és sikerült is szereznem egy bontottat.Pár nap után meg is érkezett postán.Még aznap fel is tettük.Felöntöttük olajjal.Indítás,majd megrökönyödés.Semmi nem változott.Az olaj habzik,rotyog,a szivattyú sír.
Erősen gondolkodóba estünk,hogy akkor hol kerül levegő a rendszerbe,ha a szivattyút kivéve mindenhol túlnyomás van és sehol sincs olajszivárgás?
Ismét telefonálgatásba kezdtem információgyűjtés gyanánt.Jónéhány tapasztalt szerelővel beszéltem.Abban mindenkivel egyetértettünk,hogy levegő kerül a rendszerbe.De HOL,ha nem a szivattyúnál???Nagy volt a tanácstalanság.
Szerelő barátom beszélt a szhelyi Fiatos szerelőkkel,akik szerint a szervóolajtartályból elszabadult kicsi szűrő okozza a problémát.Amely beleszorul a szivattyú ráfolyó csövébe,ezzel leszűkítve a keresztmetszetet.Ezért habzik az olaj és ad hangot a szivattyú.
Meg is nyugodtam,hogy megvan a hiba,hisz a márkaszervízben dolgozó szerelők csak értenek hozzá.
Leszedtük a tartályt.Megrázom,mit ad isten valami zörög benne.Egyszer csak kipottyan belőle a szűrő.Ez szivatott minket-gondoltam.
Tartály visszarak,felönt friss olajjal,majd indítás.Aztán egy újabb sokk...............semmi nem változott.Olaj habzik,szivattyú zörög.
Na most akkor mi a búbánat van???Elfogytak az ötleteink.Esetleg a bontott szivattyú,amit vettem is rossz volna?
Az interneten kezdtem kutakodni.Első nekifutásra két bp.-i céget találtam akik foglalkoznak szervószivattyúk és kormányművek javításával.Az egyikük honlapján külön fel volt tüntetve,hogy Alfa 159 szivattyúját és kormányművét nem tudják javítani.
Akkor ezt így kilőttem és maradt a másik cég.
Fel is hívtam másnap és beszéltem egy segítőkésznek,hozzáértőnek tűnő emberrel.
Ő is a szivattyú hibájára tippelt.Így azt a szivattyút,amit eredetileg levettünk az autóról,elküldtem neki postán.Szétszedte,majd hívott.90 %-os biztonsággal merte állítani,hogy rossz a szivattyú.Jó,akkor újítsuk fel-gondoltam.Meg is csinálta,visszaküldte.Felraktuk,majd újabb hidegzuhany.Nem szűnt meg a hiba.Közben már erősen gyűltek az ősz hajszálaim...............
No,most hogyan tovább?Újra telefon a "specialistának".Hát,ő még ilyent nem is látott,meg nem is tudja,meg..............
Talán akkor a kormánymű,vagy a nyomó oldali cső,vagy a jóég tudja:S.
Akkor már gondoltam,hogy rossz embert találtam meg.Hogyan mehetne bele egy nyomás alatt lévő zárt rendszerbe úgy a légköri nyomáson lévő levegő,hogy kifele nem jön olaj?Ez hülyeség!
Végső elkeseredésemben felhívtam a másik céget akik elméletileg nem foglakoznak az Alfa cuccaival.Hátha tudnak mondani vmi okosságot.
Egy-telefonon keresztül-rendkívül szimpatikusnak tűnő sráccal beszéltem.Elmeséltem neki a történetet.Állítása szerint,ha a szivattyút jól felújították csak egyetlen más baj lehet:a már említett szűrő-ami kiesett a tartályból-okozza a galibát.
Mert ennek nem csak szűrő funkciója van,hanem áramláscsökkentő hatása is egyben.S mivel az olajat csillapítás nélkül nyomja vissza a szivattyú a tarályba,ott keletkezik légbuborék,amit a szivattyú egyből be is kap.
Logikusnak tűnő eszmefuttatás,de én már semmiben nem mertem bízni.Hiszem ha látom.
Vettem egy új tartályt,mivel a régibe nem lehetett a szűrőt visszatenni.Teljesen zárt,csak a beöntőnyílás és a két csőcsatlakozás van rajta.
Megjött az új tartály.Felraktuk,majd-immár sokadszorra-indítás.
..........és láss csodát:MEGJAVULT!!!
Az olaj szép tiszta,nyugodt a tartályban,a szivattyú szép csendben teszi a dolgát.Szinte el sem akartam hinni.Jónéhány műhelyben töltött este és álmatlan éjszaka után meggyógyult a paripa.Ekkorát autóval még nem szívtam:-(.
Szóval mindezt csak azárt írtam le ilyen részletesen,mert biztos,hogy más is fog még így járni.S ha rátalál erre a blogbejegyzésre,sok bosszúságtól és kiadástól kímélheti meg magát.

 
>> Szerviz2011-11-06

Ennek első lépéseként feltöltöttem a szélvédőmosó tartályt -19 fokos folyadékkal.
Megmértem a hűtőfolyadékot.Na,azzal biztosan nem lesz gond:-40 fokos:-))!
Az összes ajtó klédergumiját körbefújtam szilikonspray-vel,hogy ne faggyon össze.
Lecseréltem a hátsó ablaktörlőlapát gumiját,mert megint szétszakadt és ami a legfontosabb,felraktam a téli kerekeket.
Sajnos a két első nyárigumi belső fele kicsit megfogyatkozott,úgyhogy szükséges lesz egy futóműállítás is.Lehet,hogy előbb már nem lesz rá időm mint januárban,de akkor mindenképp elviszem beállíttatni.
Cserélni kellett még egy izzítógyertyát is mert minden indításkor a "pre-heating plugs not available" hibaüzenet fogadott.
Közben folyik a küzdelmem a kormányszervóval,de erről majd a következő bejegyzésben......

 
>> Esemény2011-10-09

Idén ismét volt szerencsénk ott lenni Kaposújlakon.A pénteki egésznapos eső után szombat reggel szép tiszta égre nézhettünk fel.Meleg nem volt,viszont szépen sütött a nap.Konvojoztunk egy jót a nyugati cartársakkal,aztán beszélgetés a már ismert vagy eddíg ismeretlen "ismerősökkel".Szippantottunk néhányat az égett gumi szagából,fotóztuk a repülőgép roncsokat,néztük az aláereszkedő ejtőernyősöket,stb-stb.
Egyszóval:jól éreztük magunkat:-)!
Ennek a talákozónak valahogy mindíg más hangulata van mint a többinek.
Még megvártuk a tombolát,(amin megint nem nyertem semmit:-O),aztán hazfele vettük az irányt.
Ismét nagy köszönet Haleszéknak ezért a különleges hangulatú találkozóért!!!
Jövőre veletek ugyanitt:-))!

 
>> Esemény2011-09-21

Régóta készültünk erre a túrára.Most végre sikerült kellemesen eltöltenünk négy napot ezeken a szép helyeken.
Indulás péntek reggel.Néhény óra autózás után első megálónk az Unesco- világörökség részét képező Cesky Krumlov.Gyönyörű környezet,egy középkori kastély és óváros,koraőszi napsütés..................mi kell még:-))?
Hogy mi???Tök véletlenűl belefutottunk a cseh Ferrari-tulajdonosok klubjának találkozójába.Vagy tizenöt olasz paripa ágaskodott a főtér kellős közepén.Nem győztem betellni a látvánnyal:P.
Ezután a cseh sörgyártás egyik legjelentősebb városába,Ceske Budejovicébe vezetett az utunk.Egy gyárlátogatás következett mikoris megnézhettük hogy is készül a világ egyik leghíresebb söre a Budweiser.Természetesen a kóstoló sem maradt el:-)))!
A következő úticél Prága.Viszonylag könnyen megtaláltuk a belvárosi szállodát.Lepakoltunk,zuhany,majd elköltöttünk egy kellemes vacsorát két sör társaságában egy közeli étteremben.Ezek után az elalvással semmi gond nem volt:-O.
Az elkövetkezendő két napot Prága felfedezésének szenteltük.Lőportorony,Vigadó,az Orjol,az Óváros tér,a vár,a Szt. Vitus Katedrális,a Károly Híd,a Vencel tér és még sorolhatnám.Persze a gasztronómiai élményekről sem feledkeztünk meg.Finom sörök,kolbász,sült csülök káposztával krumpligombóccal,hmm..........
Kedden reggel indultunk haza Telc érintésével.Ez szintén egy csodás hely,középkori belvárossal kastéllyal,várral,színes házacskákkal.
Egy késői ebéd után vettük az irányt hazafele.
Felejthetetlen négy nappal ajándékozott meg minket Csehország:-)).
Összesen 1014 km-t mentünk.Átlagfogyasztás 6,4 liter négy személlyel,csomagokkal.

 
>> Szerviz2011-09-14

Ezúttal a bal első helyzetjelző."Csodaszépen" meg volt feketedve.Kíváncsiságból kivettem a jobbost is.Bár az még világított,de az is már fekete volt.Így azt is kicseréltem.
Némi kellemes meglepetés ismét ért,hizs a 159-ben hagyományos izzó van,melynek 60 királyi magyar forint volt darabja.Ezzel szemben a 156-ba anno 6-700-ért adták a halogén helyzetjelző izzók darabját:P.

 
>> Szerviz2011-09-10

Az elmúlt napokban alkalomszerűen enyhén "köszörülő" hangok jöttek a bal első fék irányából.Gondoltam-talán nem nagy a probléma és magam is orvosolni tudom.
Így levettem a kereket,hátha látok vmi rendellenességet.
Miután megmozgattam a féknyerget és lett némi rés a betétek és a tárcsa közt találtam egy megüvegesedett rozsdadarabot a tárcs és a belső betét közé szorulva.
Valószínüleg a tárcs belsejéből,vagy pereméről válhatott le és valahogy épp rossz helyre keveredett.
Sürített levegővel szépen kifújattam mindent és láss csodát:a nyiszorgás megszűnt.
................és még csak pénzbe sem került:DD.

 
>> Szerviz2011-07-11

Tegnap este hazafele jövet kiégett a bal első lámpában a tompított izzója.Ma reggel kiszereltem,hogy megnézzem milyen kell pontosan.Majd célba vettem az autósboltot és beszereztem rögtön kettőt vmi "longlife" Hella izzóból(H7 12V 55W),mivel rövid időn belül a másik oldali is ki fog égni-valószínüleg.
Kellemes meglepetés volt,hogy tök könnyű volt kicserélni az izzót.Jobban hozzá lehetett férni mint a 156-nál:-).

 
>> Esemény2011-07-02

...........akarom mondani:olasz vakáció:-O!
Tehát:idén ismét Itáliát választottuk a családi vakációhoz.Csak most a "csizma" másik oldalát céloztuk.Egészen konkrétan San Vincenzo-t,egy nagyon szép toszkán várost a Ligúr tenger partján.Csodálatos napsütés,gyönyörű környezet várt minket.
A strandolás mellett volt időnk kirándulni is,így életemben először-de talán nem utóljára-megnézhettünk olyan csodákat mint a pisa-i ferde torony,Elba szigete,vagy az "örök város" Róma.
Minden tökéletes lett volna,ha......................
Hazafele tervbe vettem egy milánói kitérőt,hogy mégegy nagy vágyam teljesüljön,meglátogathassam az arese-i Alfa múzeumot.Előtte tájékozódtam a nyitvatartásról a hivatalos honlapon is,sehol nem írtak róla,hogy a múzeum ismét zárva van vmi munkálatok miatt.A múzeumhoz érve csak egy portás bácsit találtam aki elmondta,hogy a múzeum zárva és nem is fog mostanában kinyitni.Egy pillanat alatt arcomra fagyott a mosoly.Egy világ dőlt össze bennem hirtelen:-(((.Ott voltam egy karnyújtásnyira a "csodáktól" és nem tudtam megtekinteni őket:-S.
Valahol csak illet volna tájékoztatni az alfistiket,hogy "ne gyertek,mert zárva vagyunk".
Most már mindegy.Remélem mielőbb ismét vezet arra utam.
Terveim szerint még eltöltöttünk volna Milánóban is egy éjszakát és másnap megnéztük volna a Dómot és környékét,de ez az eset úgy elvette az egésztől a kedvem,hogy inkább hazafele vettem az irányt.800 km tempózás után már éjfélre itthon is voltunk.
A túra összesen 2400 km volt.Átlagfogyasztás 6.5 liter.Kb. 80% autópálya "haladós" tempóban a maradék araszolás a zsúfolt olasz utakon.Szinte végig klímával,tele csomagokkal.
Kb ennyi,nem szaporítom tovább a szót.Beszéljenek inább a képek:-))!

 
>> Esemény2011-06-16

Múlt hétvégéi kirándulásunk úticélja "Stájerország" volt,azon belül is a Rába-szurdok.
Másfél órányi Alfázás a kifogástalan minőségű kanyargós osztrák utakon és már ott is voltunk.Egy aprócska faluban,Arzbergben parkoltunk le és onnan indultunk a szurdok felfedezésére.A túraútvonal első párszáz métere nem volt túl látványos de aztán kétoldalt a hegyek egyre magasabbak lettek a gyalogút egyre szűkebb és meredekebb.Voltak olyan szakaszok is ahol csak a sziklafalba erősített kötelek segítségével lehetett biztonságosan átkelni.Kb 8-10 méterrel lejjebb csordogált az alig néhány méter széles Rába:).
A lényeg a lényeg:nagyon jó kis kaland volt,festői környezetben.3-4 óra séta után kellemesen elfáradva értünk vissza az autóhoz,majd szakadó esőben autóztunk hazáig.

 
>> Egyéb2011-05-22

Épp egy éve,hogy a 159-et használom.Ezidő alatt valamivel több,mint 14ezer kilómétert mentem vele.Ez egy "jubileumi" blogbejegyzésre ösztönzött:-)).
Kezdeném a lényeg lényegével:összességében nagyon elégedett vagyok a gép eddigi produktumával.
Miután megvettem az autót,csak aztán kezdtem el olvasgatni a 159 topicban eme típus "betegségeiről"-amiből volt bőven-kissé megrettentem:S."Nehéz","lomha","sokat fogyaszt","kormánymű-gondok","EGR-gondok","DPF-gondok",stb-stb.
Egyenlőre nekem-szerencsére-mások a tapasztalataim.Bár az EGR-szelepet nekem is ki kellett cserélni (nem is volt olcsó) más rendellenes meghibásodás nem történt.
A fogyasztása minden körülmények közt kb. egy literrel magasabb mint az elődé(156 sw 1.9 jtd 8v 110 le),de ez -sztem-teljesen normális.Hiszen van közel 300 kg plusz súly,de van 40 lóerő teljesítmény-többlet is.
Az igaz,hogy a jó minőségű kamyargós országutakon és az autópályán érzi magát elemében,amellet városban is használható(nem dugul el egyszerre a dpf).
Egyenlőre kormánymű gondom sem volt,bár a szervóolajat lecseréltük biztos,ami biztos.
Nemrég kapott a drágám egy komplett nagyszervízt is,úgyhogy most tökéletesnek mondanám a gépet,ha attól a kis futómű-zörgéstől eltekintek,amit hallat az autó a "kiváló" magyar utakon.Még nem sikerült kinyomoznom,hogy melyik futóműalkatrész fáradt el,de majd arra is sort kerítünk.
Tehát mégegyszer:én személy szerint nagyon jó autónak tartom a 159-et,mellyel gyorsan,biztonságosan,kényelmesen,sportosan,stílusosan lehet eljutni A-ból B-be.
Úgyhogy továbbra is nagy szerelem az Alfa Romeo-talán egy életre:-)).