Tagok >> ötödik Béla >> 145 1.6 TwinSpark >> Blog
- Típus:145 1.6 TwinSpark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Rosso Proteo Metallizato
Kis olajszivárgást észleltem a motoron, elvittem hát szerelőhöz. Megállapításra került, hogy cserére szorul a szelepfedéltömítés, és ha már ott van a matatás, akkor a 8 gyertya is. A régi gyertyákat szemlélve már rég esedékes lett volna a csere. Most nincs olajfolyás és boldogak vagyunk. (javította: Ország Zsolt - OZs Racing)
Vettem bele ledes helyzetjelző izzókat, mert a xenon mellett rendkívül ostobán nézett ki a sárgás fényű izzó. Most sem jobb a helyzet, mert szerencsére az egyik izzó gyárilag fos, így most nem sárgán, de sehogy sem világít. Azért amelyik működik az jól néz ki. Veszek még egy párat, hátha abból is jó lesz az egyik, és akkor mindkettő világít majd. Remélem...
Ma is szép idő volt, adta magát az autótisztítás. Mosás, porszívózás, ablaktisztítás, műszerfalápolás. Sőt, még a motortérből is kimostam a kb. 12cm vastag porréteget. Most szép tiszta kívül - belül!
Visszaszereltem a nyári kerekeket. A döntésem az esztétikum visszaállítása érdekében született. Különben is itt a jó idő!
Elkészült. Olyan mint újkorában, semmi nyoma az esetnek. Kedves kis karácsonyi ajándék volt, ki is ugrottam vele Vajdaságba.
A tegnapi rossz hírek után ma nekivágtam ismét a bütokrácia sűrű erdejének, kicsit sem derülátóan. A Kispesti Önkormányzat illetékes osztályán (a nevére már nem emlékszem) is beterjesztettem a kárigényemet. Bár az FKF Zrt-nél megígérték, hogy átküldik a kerületnek, de nagyjából sejtem, hogy így év vége táján mekkora elánnal dolgoznak a hivatalokban. A hivatalban átvették a kérelmemet, és megerősítették a sejtésemet a postázás gyorsaságáról, szóval nem hibáztam. Azt is megtudtam, hogy bár a kerület az Atlasz biztosítóval van leszerződve, azért elfogadják a tegnapi Allianzos szemlét is. Viszont, hogy annyira ne legyek nyugodt, arra is felhívták a figyelmemet, hogy mivel egy csatornafedél is szerept játszott a dologban a jogászaik dönthetnek úgy is, hogy a Csatornázási Művekre próbálják terhelni a felelősséget. Az lenne az igazán szomorú dolog, mert akkor valószínűleg az idők végezetéig várhatnám a pénzemet.
Viszont a jóhír, hogy Gerissimo és Alfater a gépkocsi elkészültének időpontját a két ünnep közötti napokra helyezték kilátásba.
Ma végre sikerült felemelni, illetve megkárszakértetni az autót. Lehangoló! Eltört az olajteknő, a váltóbak és a váltó is! Kicsikét kivagyok!
A mai napon nekirugaszkodtam az ügyintézésnek:
Első helyszín, a XIX. kerületi kapitányság, ahol megtudtam, hogy még nem készült el a jegyzőkönyv az esetről, majd érdeklődjek holnap, vagy holnapután. Ezt még protekcióval sem tudtam meggyorsítani.
Második helyszín, a Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt. Tegnap már letöltöttem az FKF oldaláról a kárbejelentőt, és azt már kitöltve vittem az ügyfélszolgálatra. Ennek köszönhetően, illetve annak, hogy csak én voltam az egyetlen károsult az ügyfélszolgálaton kb. 15 perc alatt végeztem. Azaz csak végeztem volna! A kárfelvétel közben kiderült, hogy az eset helyszíne, az Arany János utca nem a FKF kezelésében van, hanem a Kispesti Önkormányzatéban, így a FKF nem jogosult intézkedni az itt keletkezett károk ügyében. Egy nagyon kedves, és segítőkész hölgy vette fel a kárbejelentésemet, aki továbbirányított az FKF biztosítójához, az Allianzhoz, egy ingyenes szemlézésre jogosító megbízással, sok szerencsét kívánt, és az anyagomat továbbította a XIX. ker. Önkormányzatnak (az ő hozzállásuktól egy kicsit tartok).
Harmadik helyszín az Allianz biztosító hamzsabégi úti irodája. Itt is egy kedves hölgy fogadott, aki elmondta, hogy ők csak az FKF Zrt-vel vannak leszerződve, a Kispesti Önkormányzatnak valószínűleg egy másik biztosító a partnere. Azért a szemlét az igénylőlap alapján ingyen elvégzik, és azt majd már az önkormányzathoz kell eljuttatnom.
A napi vidámságomat csak fokozta, hogy a 26 éves Golfom, amivel az ügyintézés menetét kívántam gyorsítani, annyi megbízható km után most először cserbenhagyott. Az akkumulátor döglött meg, vagy csak valamiért nem tölti a generátor nem tudom, de nem esett jól kétszer is egymagamnak betolni a forgalmas Bartók Béla, és Hamzsbégi utakon!
És az Alfával még mindig nem tudom, hogy mi van! Mindjárt megyek Gerissimoékhoz, és remélem be tudunk jutni vele a műhelybe, és megemelhetjük!
Sajna a műhelyben elment az áram, így az emelő sem működött! :(
És nem csak az áram ment el, hanem hazafele a Golf még egy kis aprósággal meglepett! Az alapjárat is elment! Az üllőin ismét tolhattam, a lámpánál mögöttem várakozók nagy örömére!
Ma délután közömbös arccal haladtam Kispesten az Arany János utcában az Ady Endre út felé, amikor egy kis koppanást hallottam. Sejtettem, hogy hozzáért az autó alja egy úthibához, de gondoltam semmi komoly. Belenéztem a tükörbe, és megláttam, hogy egy vékony csíkot húz az autó. Azonnal motor állj! Kiszálltam és láttam, hogy OLAJ! Egy ártalmatlannak tűnő csatornafedél ütötte meg az autót, és kész volt a baj. Jobban megnézve a csatornafedelet, az egyik oldalán az aszfalt kb 8 - 10 centit meg volt süllyedve. A nyomok vizsgálata közben az olajcsíkon találtam két letört öntvénydarabot, nem tudom mi lehet (remélem olajteknő). Nem voltam vidám. Gondoltam, ha már 50 méterre van a rendőrség átsétálok, és odahívom őket, hogy készítsenek egy jegyzőkönyvet, illetve 1-2 fotót. A rendőr, aki kijött, legalább annyit sejtett a dolgok további jogi folyásáról, mint én, úgyhogy nem lettem okosabb, viszont készített 1-2 fotót. Az autót elvontattam Gerissimoékhoz, de ma már sajnos nem tudtuk megemelni, úgyhogy hétfőig izgulhatok.
A felszabályzott első tárcsák, és a gagyi betétek (a kopófelület felvált a vastól) helyett kapott szép új Bosch tárcsát és betétet. A kerékőrök is már elég viharvertek voltak, kapott egy új garnitúrát. A javításokat Ország Zsolt (OZs Racing) eszközölte.