Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> 146 1.9 JTD >> Blog
- Típus:146 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Grigio Chiaro Met. 612/A
Egy bejegyzést érdemel, több szempontból.
Mitől indul jól egy dízel hidegben?
1. jó porlasztók
2. feltöltött akksi!!
3. jó program
Ez csak pontokba szedve a tanulság.
Tavaly felújítattam a porlasztóimat, ősszel nagyjából véglegesítettem a programot az autón. Az első fagyokkor már érződött, hogy kicsit más mint eddig. Ugyanúgy zörren egy picit, de a halovány önindító fordulat ellenére is határozottan beindul és aztán normális hangon jár, nem huhog úgy.
Aztán a tél elején beruháztam egy Ctek töltőre. Néha rajta hagyom egy-egy éjszakára. Hogy mennyit számit? El se hittem.
Pont szilveszterkor, csak úgy kiszaladtam, hogy kiálljak az autóval, útban lett volna a többieknek másnap délelőtt. Kétszer izzítottam, persze, mert éreztem, hogy nem kicsit van hideg. Az autó meg csak úgy beindult. Még zörrenés se volt. Teker-teker-teker-traktraktrak. Pont annyi idő volt, míg felfogtam, hogy brutál hideg lehet, mert a kuplung és a váltó alig mozdultak. Ekkor volt -13. Hibátlanul indul a gép.
Ehhez mindhárom feltétel kellett. Emlékszem pár éve, amikor a porlasztó kezdett hangosodni, többször volt 3 hengeres indulás már -8 fok körül is. A régi egyen chippel eleve rossz mennyiségeket kapott, ezért rondán csörrent már 0 fokban, és sokat is tekert. Már ahhoz képest,, hogy most lényegében ugyanúgy indul, mint nyáron.