Tagok >> Hardy >> 156 1.9 JTD 16V M-Jet >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD 16V M-Jet
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Nero Metallico
Sajnos eljött az idő, hogy megváljunk egymástól. Sajnálom nagyon, mert hozzám nőtt. :( Viszont úgy látom, hogy legalább Alfa szerető emberhez került, aki szereti, és megbecsüli továbbra is. Biztos vagyok benne, hogy jó kezekben lesz az autó és ez megnyugtató. Szívem szerint még lemostam volna búcsúzóul, de mivel a hátulja frissen van fényezve ez elmaradt.
A baleset miatt a hátulját javitani kellett. Végre elkészült es a helyére került. A kipufogón igazítani kellett egy kicsit. Most tökéletesen áll. Búcsúzóul még a bal első féltengelyt Csöri kicserélte. Holnap vagy holnap után elvileg elviszik. Kicsit sőt nem kicsit sajnálni fogom. Nagyon hozzam nőtt. De reméljük ha az égiek es a liesing cégek is úgy akarják jön az utód.
A balesetnél vettem észre hogy a hátsó dob anyagszerkezetébe kis folytonossági hiány lépett fel ezért rendeltem egyet a Paragi muhelyből. A postának köszönhetően közel egy hétbe került míg megkaptam. Sajnos annak ellenére hogy elkérték a cső átmérőjét csak nem sikerült eltalálni a csatlakozást. Az egész cső egyforma vastag volt csak bevágták a végét. De attól ugye nem csúszik össze ha egyforma az átmérő. Így a régiről le kellett vágni es felrakni az újra. Hogy mennyire sikerült kiderül ha végre elkészül a hátulja. Amúgy jóval kisebb es könnyebb mint a másik így a csomagtartom alja se melegszik a kipufogó felett, de sajnos mivel Diesel sportos hangja nem igazán lett.
Sajnos hátulról belémjöttek egy körforgalomnál, ráadásul nem ismerték el a felelősséget, így rendőrt kellett hívni. Sajnos mostanában nem lesz pénzem belőle. Az én autóm alig sérült viszont a másik egész eleje a szélvédőig. A gond az, hogy éppen vitte volna a vevő, így várnia kell míg elkészül. Remélem nem fogok lecsúszni ez miatt a kiszemelt másik autóról, mert azt sajnálnám nagyon.
Mikor levettük a lökhárítót akkor vettük észre, hogy a hátsó dob megadta magát, így rendeltem rá egy Parragi sportdobot, az új tulaj, vagy ha megmarad, az én örömömre.
Sajnos az akkumulátorom végleg elfáradt. Már régóta érett a csere, de most végleg megadta magát. Kapott egy teljesen gondozásmentest.
Kicseréltem a rezonátor csövet mert kezdett elfáradni. Illetve az egész egységet ami a csövet tartalmazza. gy gyorsabb és olcsóbb volt mintha lakatos toldotta volna bele csak a rezonátor részét. Köszönet az ötletért Csörinek!
Már nagyon sok bőrápolót és tisztítót kipróbáltam, de egyik se volt 100%. A felületet megtisztította de a bőr természetes kicsi hullámaiba lévő koszt egyik se szedte ki hiába használtam körömkefét, vagy fogkefét. Itt akadtam rá az AUTO GLYM termékeire. Egy tisztító, és egy balzsam, és végre sikerült, mint az a közeli képen is látszik.
Egy kicsit ráfújtam megkeféltem finoman, aztán vártam míg hat és ismét kefe. Addig míg fehér nem lesz a hab ami képződig meg kell ismételni. De a vezető ülést ami koszosabb volt mint a többi másodszorra teljesen megtisztította.
Aztán kapott egy balzsamot, ami elég sűrű volt, szinte mint egy kézkrém, nem ilyen híg lötty, mint az ápolók nagy része. Nagyon szép lett, és most pár hónapra le van a gond róla.
Sajnos elég gyorsan pörögnek a kilométerek, így eljött a kötelező szerviz ismét. Előtte benéztem Csörihez hogy nézzék át hátha kell még valami mire jövök. Sajnos a bal alsó lengőkarom nem volt hosszú életű, így cserélni kellett. Mondtam Attilának nem baj ha drága de jó legyen. Cserélve lett még egy stabpálca, illetve a kötelező dolgok.
A légkondim is meg lett nézve mert érzetre gyengén működött. Jó volt az érzet, most nyomja a hideget miután megkapta a megfelelő mennyiségű gázt és olajat.
A szolgáltatás minősége mint mindig első osztályú volt! Sőt! Egy valamit azért bánok....kár hogy ebben a szervizben nem szerelnek kamionokat....
Szoktam nézegetni a porlasztók korrekciós értékét,ami 1,5-el kezdődött az egyik hengeremnél, és az idő, és km elteltével nőt, és nőtt. Hidegen alapjáraton elérte a +5-ös értéket, valamint a többi értéke is megnőtt értelem szerűen. Ez volt az amikor végre rászántam magam, és egyeztettem Csöri mesterrel, hogy valamit kéne tenni.
Igazából nem tudtam, hogy mindegyik rossz, vagy csak az egyik, és az tolja el a többinek az értékét is, mert ugye a +5 mellé lenni kell -5-nek is, amit értelem szerűen a megmaradt 3- nak kell összedobnia.
Így ki lett véve, aztán fel Fehérvárra, majd másik autó fel Budapestre.
Diagnózis: 3 db tökéletes állapotnak örvend, egy viszont nem igazán finoman szólva, így az cserélve felújítva.
Vissza Fehérvárra, aztán Várpalota, és helyreállt az univerzum egyensúlya. Végre rendbe kerültek az értékek.
Attila kitisztította még a pillangószelepet, meg a környékét is.
Régóta vadasztam rá de igazából nem láttam rá esélyt normális áron, sőt semmilyen áron. Egyszer csak a facebookon az egyik Alfás közösségbe földobtak egyet bontasból Ózdról. Megkérdeztem mennyi es mikor megmondták utaltam a pénzt azonnal. Szépen becsomagolva küldték, adtak hozza az "órarugót" meg a légzsákot is. Mikor ki bontottam nem akartam elhinni. Ráadásul hibátlan állapotban van. Mar csak be kell szerelni es a valtogombokra ra kötni amit kitaláltam. Az árát nem írom mert úgyse hiszi el senki.