Tagok >> Hardy >> 156 1.9 JTD 16V M-Jet >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD 16V M-Jet
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Nero Metallico
A motorterem eléggé piszkos volt. Ez azért is volt fura nekem mert a másikba egy agy, vagy egy szívműtétet is el lehetett volna végezni. Viszont Csöri mesélt nekem történetet, hogy ha megmosom a motort és nem vigyázok akkor lehetnek problémák, mert az autó agya a motortérbe van. Abba maradtunk, hogy tavasszal rendbe rakjuk. De akárhányszor felnyitottam a motorteret, mindig egy kis könnycseppet elmorzsoltam a szemem sarkába. Apukája viszont mondta, hogy nincs új a nap alatt, és a tiszta petróleumnál jobb nincs a világon. Így egy rakás ronggyal meg egy üveg petróleummal nekiálltam rendet rakni.
Meg a riasztó szirénáját a turbó mellől átraktam a bal sárvédő dobba a műanyag alá. Ott jobb helye van szerintem.
Mikor megvettem azt mondták jó az ülésfűtés csak a visszajelző nem világít. Hát nem éreztem a melegséget ma hajnalba, így mértem egy ellenállást és miután 0 volt az eredmény nekiálltam szétszedni az ülést. Az aljával kezdtem gondoltam ott a baj, mert az van legjobban igénybe véve. Miután szétbombáztam az alját és rá tudtam mérni mindenre, kiderült nem ott a baj, hanem a háttámlába. el volt szakadva a kábel. Mind a kettő. Forrasztás és összerakás. Most jó, és a visszajelző is világít.
A mai nap elég mozgalmasan telt autó fronton. Elsőnek az elsősegély csomag helyét, illetve felfogatását csináltam meg. A nagy doboz csúszkált ide-oda, és elegem lett belőle. Meg a másiknál már volt nekem jó kis helyem.
Ehhez ejtettem két kis bevágást a kárpiton, belefűztem a gumit amit hátul összekötöttem, és már kész is. Meg ha már itt szerelgettem gondoltam megkeresem a tanksapka vésznyitóját, mert az el volt tűnve. Persze meglett. Valaki már javította a légzsák csatlakozóját, és nem rakta vissza a helyére, ahogy a légzsák vezetékét se.
A motortakaró egyik rögzítési pontja le volt törve. Ez is orvosolva lett.
Aztán jött ez EGR tisztítás, mivel nagy részt csak városba közlekedett. Az alsó rés a szívósoron el volt dugulva. Úgy kellett kivésni. Közbe értekeztem Csörövel aki mondta, hogy ajánlatos a pillangószelepet is megnézni, meg a szívósort nehogy korom essen bele, mert az belemegy a motorba. Megnéztem! Hát ez a szerencsétlen autó hol kapott levegőt azt nem tudom, de a pillangószelepen keresztül nem az tuti!
Most csak elég a gézpedálra gondolnom, és úgy gyorsul, és húz, hogy az hihetetlen az előzőhöz képest. A képek magukért beszélnek!
Közbe megérkezett András bácsi és megjött a küszöböm is, de ez már egy másik blog lesz.
Mivel most lett véve, meg eljött az éves olajcsere ideje -szerintem utoljára, ment innentől kezdve már km-hez lesz kötve- így meglátogattuk a szokásos szervizet ahol Alfákat gyógyítanak. Csöri átnézte és kicserélte a szűrőket, meg az olajat. Most gyárikat kapott, mert megérdemli. Rendszámtartó is be lett állítva, mert kicsit csálén állt. Ha meg már hozzányúltunk kapott egy rendeset :-). Sajnos a futóművet nem tudta beállítani, mert az alsó lengőkar teljesen kuka. Így az meg lett rendelve, meg az alsó kuplungmunkahenger, mert abból meg folyik az olaj, és kellett még egy fölső motorkitámasztó kutyacsont, mert az szintén szét van szakadva.Remélem a jövő héten berakásra kerülnek és a futómű is be lesz állítva. Még a jobb kilincsel kell valamit kezdeni, mert az meg van feszegetve. Valószínű fel akarták törni az autót. Más minden rendben van, ami remélem így is marad.
Sajnos az olaszok nem vitték túlzásba az alvázvédelmet, vagy hétfő, vagy péntek volt, vagy csak ilyen volt a kedvük. A közepén teljesen el volt hagyva. Le lett csiszolva fémig, aztán rozsdamaró, meg rozsdásodásgátló, és végül alvázvédő. Az üregeket is kifújtuk biztos ami biztos. Jöhet a tél!
Tegnap sikeresen kizárt a riasztó, illetve a kulcs nem működött. Ki meg hiába nyitottam mivel a riasztó letiltott mindent. Néztem mindent és nem jutottam dűlőre. A baj ott kezdődött, hogy kulccsal zártam be, nem gombbal, mivel a tetőablak nyitva maradt, hogy az ultrahangos érzékelő ne riasszon be a szélre. Aztán igen rossz sorrendbe csináltam a dolgokat mint kiderült. Volt egy használati utasítás, de annyira összevissza, és zagyva, hogy nem jutottam dőlőre. Aztán ma felhívtam a forgalmazót. Küldött egy másikat, ami teljesen jó és átlátható, és ez világossá tette, hogy saját magamat szívattam meg. A sorrend amit csináltam, pont az volt amivel a rablásgátlást manuálisan aktiváltam, ezáltal a kulcs is letiltásra került. Ezért nem engedett be. Inaktíválni meg nem tudtam, hogyan kell. De már képben vagyok. Sőt azt is tudom, hogy kell ideiglenesen a mozgásérzékelőt kikapcsolni, ha a teteje nyitva marad, vagy ha gyereket hagyok a kocsiba.
Ma voltunk eredetvizsgán. Meg Csörinél is. Szerdán megy szervizbe. Aztán utána az autó nem engedett be, mert nem működött a kulcs. Kézzel meg hiába nyitottam ki a riasztó nem kapcsolt ki mivel a távirányítóra van kötve. Inaktíválni meg nem tudom, hogyan kell, de sajnos a volt tulaj se. A riasztó meg lett mozgatva aztán egyszer csak magára talált. Ki lesz dobva. Mert bármi baj van nem tudom kikapcsolni kézzel. Ki lett cserélve egy izzó az órába mert nem világított, meg kapott két ledet ami megvilágítja a váltó előtti tárolórekeszt. A másikba is volt ilyen. Így sötétbe nem kell matatnom ha keresek ott valamit, meg szépen megvilágítja azt a környéket. Sajnos a képek nem adják igazán vissza milyen lett valójában. Ja köszönet GTPetinek!
Hát ismét meg kell állapítanom, hogy a Magyarországi Alfa Romeó felhozatal siralmas, ráadásul hülyének nézik az embert sok helyen. De hála ég ystuc -köszönet érte- hívta fel a figyelmemet Attie autójára. Megnéztem, aztán még egyszer, és ez mellett döntöttem. Remélem jó döntés volt idáig, úgy néz ki igen. Kopp,kopp,kopp. Helyre került a poroltó, meg lett csinálva a féklámpa. A fóliásnak eltörném a kezét, hogy nem vágta ki a féklámpa helyét, de ha ráérek orvosolva lesz. Hétfőn megy Csörihez átnézzük, aztán amit kell cseréljük. Az olajat meg szűrőket biztos, meg a kormány kicsit balra áll, meg féket.
Kap egy kis polírt is, meg egy automatát ami felhúzza az ablakokat, meg bezárja a tetejét. Meg van még pár ötletem de meglátjuk.
A fogyasztás tetszik. Még ha nem is pontos és hozzá adunk 1 litert akkor is :))))))) A TS nem tudott ilyent!
Ja annak is gratulálok aki a regisztrációs matricát felrakta. Még jó hogy nem a szélvédő közepén van!
Sajnos a parkolóba belém jöttek és lesett az első rendszám, mivel nincs nálam csavar nem tudtam visszatenni, vagy iszonyatos csúnyán néz ki az autón ez a rendszám ebbe a formába, és elrontja ezt a szép autót, ezért leszedtem. :-)))))))