Tagok >> boli111 >> 159 1,9 JTDM 16V Q-Tronic >> Blog
- Típus:159 1,9 JTDM 16V Q-Tronic
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2009
- Színe:fekete
Jön a rossz idő, így ideje a téligumikat feltetetni. Felrakáskor szólnak a szervízben, hogy az egyik szálszakadásos. Szuper.
1-et állítólag nem célszerű cseréltetni, mert akkor a profilmélység különböző lesz. Nokian gumit nem tudnak rendelni. Nexent javasolják 2db-ot 56000 Ft-ért (nem sok érte?)
Végül 4db használd Dunlop került rá 215/50 R17-es
Hazahozhatom a kórházból a kislányom. Indulok érte. Illetve csak indulnék, mert az autó nem akar. Gyújtás van, de gomb nyomásra semmit sem csinál. Nem indít. Testkábel jó, nincs megtörve. Próbáltuk bebikázni, de úgy sem indult, csak tekert.
Akksit kiszedtük és irány a szaküzlet. Bemérték és beigazolódott a sejtés. Akksi halott. Exide akksi 4 évet bírt. A következő Banner akkumulátor lett.
Defektet kaptam. A szervízben derült ki, hogy a defektes keréken kívül még egyen rossz állapotban van a gumi, vagyis cserélni kell kettőt. Mivel a 45-ös gumikat nagyon alacsonynak találom az autóhoz és magasabbat szeretnék, ezért mind a 4-et cserélni kell.
Elmélkedés: ha nem kapok defektet, akkor nem derül ki, hogy a bölcső hibája miatt rosszul kopnak a gumik? Ezt a gumisnak látnia kellett volna?
4db Kumho 225/50 R17-es gumi 110000Ft
Februári olajcsere alkalmával észrevettem, hogy a jobb oldali kerék 1cm-rel hátrébb van, mint a bal oldali. 3-4-5 szervíz meglátogatása után kiderült, hogy a bölcsőt és a jobb oldali alsó lengőkart is cserélni kell.
Bontott bölcső 80000Ft
Lengőkar 42000 Ft
Beköszöntött a hideg idő. Ideje volt megvásárolni a téligumikat. Választásom a Nokian márkára esett. Egy ismerősöm igen erősen ajánlotta és nem utolsósorban árban is nagyon versenyképes.
215/55 r17-es méretűt vásároltam az Amazontól. Hogy miért?
225 és 215 között gondolkoztam, aztán a neten olvastam, hogy a keskenyebb gumi nedves, latyakos úton jobban kiszorítja a latyakot a bordák közül. száraz úton rosszabb a tapadása, de most téli gumiról beszéltünk.
50 és 55 közül azért az utóbbi lett, mert alacsonynak találom az autót. A városban így is óvatosan kell közlekednem vele nehogy leérjen az eleje, ráadásul tél jön, így egyébként sem fog ártani ha egy picit magasabb.
Nokian WR A3 (4db) 350 Euro
Szerelés: 60 Euro
Érzés: ha megérkezik a hó elmondom... :)
Vásároltam a kleineinzeige.ebay.de-n egy szett használt Rial RA 807-es felnit. A hozzá kapott csavarok vékonyak voltak, az én eredeti csavarjaim pedig rövidek, így azokat is kellett vennem. A Karl KFZ-Meisterbetrieb-nél kicserélték a gumit.
Felni adatai:
Rial Ravenna
8 J x 17 H2 Typ RA 807
Lochzahl 5 / Lochkreis 110 mm / Mittenloch 65,1 mm
ET 35 mm
KBA-Nummer 47134
Csavar mérete: M14 x 1,4 30mm
Felni: 150 Euro
Csavar: 19 Euro
Munkadíj: 70 Euro
Összesen: 239 Euro
Eljött az ideje a fékek cseréjének.
E-bayről megrendeltem előre egy Becker-szettet és hátra egy Atec szettet.
A cserekor derült ki, hogy Beckerék nem jó betétet küldtek és a hátsó még egy évet símán kibír. Így utóbbival várunk még.
Egy hetes levelezgetés után hozzáértő németeink még mindig nem tudják, hogy milyen betét kell nekem, holott fényképet is küldtem róla. Közben megrendeltem másik cégtől. Ez időben meg is érkezett és tegnap be is szereltük.
Fényképen a régi első betéteket láthatjátok.
Egy kis érdekesség, hogy elől Brembo, hátul pedig TRW rendszerű fékrendszerem van, illetve az elszakadt visszajelző szál ellenére sem kaptam hibaüzenetet.
Az első szett árát 97 Euro (116 - 45 + 26).
Hátsó szett (még nincs beszerelve) 70 Euro.
Munkadíj: 50 Euro
Reggel kellemetlen meglepésként, nem indult el a nagylány. Kulcs behelyez, de az indítógomb megnyomásakor egyet tekert csak és jött egy üzenet:
A biztonsági kódrendszer nem elérhető.
Bújtam a kézikönyvét és a netet, de jobb híján felhívtam egy (pontosabban 2) itteni alfa szervizt. Az első elég megbízhatatlannak tűnik, mert 4-5 óra elteltével sem telefonáltak vissza. Viszont a második a megígért időpontban kijött, megnézte. Akksi hibájára gyanakodtak. Bebikázták és indult. Ezután elmentünk a szervizükbe, ahol egy ellenőrzést tartottak. Valóban csereérett lett.
Az árajánlatukat elfogadtam.
Akkumulátor (Exide 74Ah) + csere + kiszállás összesen 190 Euro
Miután ilyen csinos lett a lány, a tökéletesség kedvéért elmentem a futóművet beállíttatni, egyúttal centíroztuk a kerekeket is.
A szélvédőn van egy apró repedés. Óvatosságból elvittem kijavítattni.
Mindkét helyen megdicsérték a srácok az autót. Hiába tényleg szemrevaló lett! :)
Futómű + centírozás: 9000 Ft
Szélvédőjavítás: 5000 Ft
Szabadságra hazaérkezvén kihasználtam az időt, hogy külsőleg is rendbe tegyük.
Egy kis alvázvédelem mellett a bal oldali sárvédőn levő horpadás is javítva lett, valamint az első lökhárítót lecseréltük. Helyére került az ebay-ről rendelt bal oldali ködlámpa borítás is.
Nézzétek meg a változást!
Na jó elárulom, hogy kapott egy polírozást is. Ezen szépségszalon után már biztos vagyok benne, hogy lány. Na milyen a Cicám?
Az egyik legfontosabb:
Felső Zsolt (Érsekcsanád)
Köszönöm