Indításkor éreztem, hogy egyre nehezebben megy. Indul, de nem olyan mint volt korábban.
Féltem, hogy otthagy valahol és hát munkába is kellett mennünk. Irány KFZ Kapo (Augsburg). Volt raktáron egy 72Ah-s uk. Cserével együtt 110 Eur.
Köszönöm
Ui: Figyelni fogom a visszajelző lámáját :D
Június óta zörög valami a jobb elején. Nem bírtam már tovább és megkerestem egy Augsburgban levő magyarok által vezetett szervizt. Az első vizsgálat szerint a bal oldali axiális csuklóm adta meg magát. Kicseréltük mindkét oldalit. Sidem márkájú került bele. Ezenkívül kicserélték a kipuffogóleömlő tömítését is.
Összköltség:
Axiáliscsuklók: 53 Eur
Tömítés: 10 Eur
Munkadíj: 80 Eur
Viszont a zörgés nem szűnt meg. Visszavittem. Mentünk egy próbakört. Javaslat szerint az első stabilizátor lehet a ludas. Természetesen párban cseréltük ezt is.
2 db Meyle munkadíjjal együtt 50 Eur. És láss csodát, megszűnt a hang. Így már sokkal jobban tetszik. :D
Pár apróság időközben:
Bal első helyzetjelzőt ki kellett cserélnem. Illetve a rendszámtábla izzóit is. A rendszámtáblavilágítást ki fogom cserélni ledesre. Már meg is érkeztek.
Nem éget az első ködlámpám. Kiderült, hogy a csatlakozója nincs összedugva, illetve a jobb oldaliban kiégett az izzó. Plussz 5 Eur és ez is megoldva.
Az ajtókonzolt gond nélkül tudtam cserélni. A tanksapkanyitó már kicsit bonyolultabb lett. Elölről 2 db imbuszfejű csavar fogja. Elkövettem azt a hibát, hogy a tanknyílás felől akasztottam be a bovdent. Ezáltal a végén levő fehér műanyagot eltörtem. Ez a műanyag felelős azért, hogy a képen látható szerkezetben maradjon stabilan a bovden.
Ha nem stabilan helyezkedik el, akkor előfordul, hogy becsúszik a tanksapka, vagy pedig nem tudom úgy becsukni, hogy bármikor egy kisebb szél ki ne nyissa. A megoldás a következő lett:
A bovden végén levő fehér színű műanyagot technocollal megragasztottam. Kicsit hagytam száradni, majd pedig átlátszó ragasztószalaggal stabilizáltam. Ez után, már stabilan a sárgával jelölt helyen maradt. A ragasztószalagot 2-3 soron tekertem körbe. Többször nem szabad, mert akkor nem megy a bovden a helyére. Ezután a csomagtartó felől a képen látható szerkezetbe, a helyére illesztettem. Ezután szürke színű kimondottan erős ragasztóval körbetekertem 1-2 soron, megakadályozva, hogy később esetleg gondom lehessen vele. Hogy a bovden a meghatározott pályán maradjon és ne mozduljon el, ezt kétoldali ragasztóval értem el.
Végeredmény: Úgy működik, mint újkorában. :)
Egy kis plussz. Mivel a műanyagfestékből maradt még, így az első és hátsó ütközőcsíkokat és a rendszámtábla alsó csíkját is lefestettem. Az ütközőket mindig fekete műanyagápolóval színeztem, de remélhetőleg most pár évig nem lesz rá szükség.
Ma megérkezett a 10db izzóm. Így hamar ki is cseréltem őket. A gyári könyvvel ellentétben nem 5w-os, hanem 2,3w-os kellett nekem. Most pedig szebb mint újkorában. :D
10db Osram izzó ára 8,9Euro
Volta, Schwabmünchenben a bontóban pár érdekességet beszerezni. Ezeket láthatjátok a képeken. A képek minősége miatt elnézést kérek.
Az ablaktörlő alatti műanyagokat azért akarom kicserélni, mert az enyémben pár tartó bolha már nem olyan stabil, mint kellene lennie. Ezenkívül a nap is kifakította.
Az ajtókonzolom első ablakokat kezelő gombjai kicsit lötyögnek, ezért lesz csere.
A gumi kezd szétmenni, így ideje szépítkeznünk.
A sárvédő sajnos kényszerűség, mert a gyári megoldásnak hála szétrohadt a küszöbhöz csatlakozó része. Jó lenne erre egy megbízható megoldást találnunk.
A tanksapkanyitóra azért van szükségem, mert egy okos pillanatomban letörtem a madzagtartót róla.
Mindezekhez beszereztem fekete műanyagfestéket és alapozót is, így ha cserére kerül a sor, már a színük is olyan lesz, mint újkorukban. :)
Alkatrészek összára: 70 Euro
Szeptember első hetében a következő dolgok lettek Felszegi Zoli által szervizelve:
Első lengőkar hátsó szillentjei cserélve
Kuplungtárcsa csere
Balansztengely záródugó csere
Váltóolaj csere
Két héttel később az aktuális műszaki vizsgát is megtartottuk Baján, Kovács Ferencnél.
Egy hettel ezelött egyszercsak megallt az auto. Par perc mulva ujraindult. Ettöl függetlenül varatlanul ert es nagyon kellemetlen volt. Paran itt megnyugtattak, hogy ez gyakrabban fog elöfordulni, ha elkezdödik, de egy holtponti jelado cserejevel orvosolhato.
Ebay-en talaltam is eredeti Bosch-t.:
http://www.ebay.de/itm/360902759685?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Masnapra megerkezett. LE a kalappal elöttük!
Gondoltam jövö heten ki is fogom cserelni, de mivel tegnap 3-szor allt meg a nagyfiu, igy nem halaszthattam tovabb. Elmentem egy mühelybe es az itt olvasottak alapjan nekifogtam.
Par dolgot elfelejtettek cartarsaink leirni. :)
Nem 40-es torx kellett hozza nekem, hanem 30-as. Miutan az also burkolatot levettem, azt lattam, hogy nem latok semmit. Sem az alkatreszt, sem azt, hogy hol is kellene egyaltalan lenni illetve hogy hogy fogok hozzaferni. Elöször kicsereletem fent a motorterben a csatlakozonal, majd felülröl engedtem le. Ez segitett beazonositani hogy hol megy es hogy hol talalom a regit. Nagyon nehezen hozzaferheto helyen van. Kicsit vastagabb alkaru ember nem is tudja szerintem kicserelni. Szenvedesek aran. 30-as torx csavar ki, jelado mozgatva-feszegetve ki. Ujat be a helyere, csavart vissza. Ezutan a vezeteket csereltem ki, illetve a foglalatokbol kiszedtem a regit es beletettem az ujat. Összesen kb 1 orat vett igenybe.
Viszont, ha mar szervizben voltam a regota tervezett olajvaltason is atestem. 206.080 km volt most benne. Most fordult elö elöször, hogy nem Seleniat tettem bele, hanem a sokak altal javasolt Liqiu Moly-t. Abbol is a Top Tec 4100-ast. Ez egy 5W-40-es olaj. Itt Nemetorszagban majdnem fele a Selenianak.
Az elö utat nagyon jol teljesitette a fiu az uj jeladoval. Kicsit kivancsi vagyok, hogy ez volt-e tenyleg a kellemetlenseg okozoja.
Bosch Jelado 39 Euro
Liqui Moly Top Tec 4100 5 liter 28 Euro
Olajszürö 6 Euro
Mühely ktg 27 Euro
Összesen: 100 Euro
Február közepén meglátogattuk újra Felszegi Zolit.
Kellett egy kicsit javítgatni a hátsó futóművön. Keresztlengőkart, stabilizátort és szillent blokkot cserélt. Ezután a 4-5 hónapja kicserélt vezérlést állította be, ellenőrizte.
Mióta kitisztítottam a zárakat, nem működött a központi záram. Mindjárt kinyitott újra. Annyit tudtam csak elérni, hogy az anyós oldal felől kulccsal tudtam az egész kocsit zárni. Zoli kiszedte a anyósoldali motort és kipróbálta. Működött. Ezután visszatette és azóta is működik a záram.
Ami még kellemetlenséget okoz, hogy csepeg a hűtővíz és az olaj is. A hűtővizet tömítővel orvosolta, ami így 1-3 hét után megoldásnak bizonyul. Az olajcsepegés megállítása legközelebbre marad, amikor is a váltót is kicsit szétszedjük és rendbe tesszük.
Szeptember óta, amióta a téligumikat felszereltük, a fékem fura hangos zajt hallat. Fémes, kellemetlen hang. A tárcsák és a betétek jók. Egy speciális pasztával kente be a fékbetétek fémmel érintkező részeit a surlódások csökkentése végett. Klasszisokkal jobb most a helyzet. Lehet, hogy tényleg ennyi a megoldás? :)
15.000 km után úgy döntöttem ideje olajat cserélnem. Elég sötét színű is volt már, úgyhogy nem halogattam tovább.
Selenia 20K olaj + MAN szűrő
198900 km-nél :)
Az Ebayen rendeltem rozsdaátalakítót (Purux 5kg 14Euró), és alvázvédő wachsot (APP W100 4*500ml 23Euró).
Idő hiányában magam végeztem el egy délután alatt az egészet. A rozsdás helyeket drótkefével és csiszolópapírral megtisztítottam, majd pedig a rozsdaátalakítót ecsettel felvittem. Néhány óra száradás után a wachsal befújtam.
Meglepő, de a wachs oda folyik ahol valamilyen hiba van az alvázon. Ilyet még nem láttam! :)
A téli gumikat is ki kellett cserélnem. 4 db Michlen Alpine A4 (185/65 R15) 76.000 Ft. Tudom, hogy van olcsóbb, sőt szinte csak az van, de a gumi az ami nem játékszer. Elsőre kicsit hangosnak tűnik, de lehet hogy csak a nyári gumik után érzem így.