Mutasd

>> Esemény2012-05-22

Ettől most agyf@szt kaptam. Kuplungcserét igyekeztem beütemezni a közeljövőben, de az égiek beintettek. Úgy indult az egész, hogy még katalizátorcsere előtt az autó elkezdte dobálgatni a P0300-as és p0304-es hibát. Lényegében ugyanaz, csak az előbbi egy általános gyújtáskimaradás, míg az utóbbi már a kérdéses henger számára is utal. A tünetek: az autó ereje elmegy, mint mondjuk egy vírusos hasmenés 3. napján, alapjáraton érezni, hogy egyenetlenül jár a motor, picit rángatja a kasztnit és a fordulatszám is ingadozik. Ehhez jön hozzá, hogy a kipufogás kicsit durrogós, pöfögős. Szóval van épp annyi tünet, hogy érezd, gond van. András bácsi-tól kaptam ötleteket, hogy csekkoljam a gyújtást. Kapóra jött egy hirdetés itt az oldalon alkatrészekkel kapcsolatban, így jutottam el tzoli155 kollégához, akit örülök, hogy megismerhettem. Segítőkészsége leírhatatlan. Volt trafója és injektora is, amiket ott helyben kipróbáltunk, de sajnos nem ezek okozták a galibát. Itt érkezett el a mélypont, mert sejtettük, hogy nagyobb a baj. Tegnap átvittem az autót Csörihez, mert itt már megállt a maszek tudomány. Kompressziómérés után hamar kiderült, hogy a kérdéses 4. hengerben kisebb a kompresszió, mint mondjuk egy felrázott kólásüvegben. Valszeg valami szelepprobléma lesz. Ekkor már biztossá vált, hogy nagyobb műtét következik, de szétszedés nélkül ugye nem lehet megmondani pontosan mire is számítsak. A közeljövőben várok Csöri hívására, addig meg imádkozom, hogy a ráfordítandó összeg a lehető legalacsonyabb legyen... Jó lenne eljutni Komáromba, de ez a legatyásodástól is függ majd. Ha túl magas lesz az összeg, azon is agyalnom kell majd, hogy honnan teremtem elő :/