Tagok >> liusz >> 1750 GT Veloce Mk1 >> Blog
- Típus:1750 GT Veloce Mk1
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1968
- Színe:fenyőzöld AR216
Úgy döntöttem miután találtam még egy alsó karter tömítést, hogy ránézek mennyire iszapos az olajteknő és mennyire tömődött el az olajszivattyú kosara.
Az olajszűrő betét visszaépítése egy zsonglőrködés. Az olajteknő teteje és az olajszűrő betét háza között igen kevés hely van, mellette meg közel van a generátor, közben egy rugót kell helyesen beilleszteni vigyázva, hogy az alatta lévő alátét is ott maradjon. Nem lehetetlen, de ügyeskedni kell. Persze a szűrőbe előre betöltött friss olaj egy része meg közben kifolyik.
Az alsó karter öntvény lecsavarozása után látszott, hogy az olaj iszaposodás nem volt jellemző, a kosáron egy ötforintosnyi helyen volt eltömődés. Lehajlítottam a rács füleit, leszedtem és kitisztítottam.
Mekkora karter, elképesztő. És ezek a járatok, hogy a visszahulló meleg olaj járja be az útját és hűljön le mielőtt az olajszivattyú újra beküldi a motorba, nem tudom ilyen megoldás van-e még. Most volt az első alkalom és megnéztem mennyi olaj tűnik el a betöltőn max jelig. 7.6 liter. Mennyit kérhet egy Big Block?! Érdekes, hogy az eredeti Alfa szervízleírás 6000g olajról beszél, a járatok feltöltésére meg 500g-ot ad meg. 0.85-ös sűrűséggel kiadódik ez a ~7.6 liter, amit mértem. A pontosság kedvéért megjegyzem, hogy a vezérműtengelyek alatt 1-2 dl olaj biztosan megbújt, az most nem takarítottam ki, ezt csak úgy hozzásaccoltam.
A tömítés szerencsére ragasztócsíkos volt (nem korhű), nem kellett pasztázni, aminek egy része ugye a szivattyúkosáron köthet ki. Sima tömítés mindig szivárog, az sem olyan jó.
Nagy találmány a hűtővíz-olaj hőcserélő. Hamar felmelegíti az olajat, utána meg hűti. Ebben az öreg járgányban meg kell várni míg ez a sok olaj tisztességesen megmelegszik, akkor lehet hajtani az autót és persze jó sok olajat kell beletölteni, hogy legyen ideje nyáron lehűlni. Gyárilag 20w-40 az előírt, az bizony 5-10fok alatt már elég sűrű. Ezekbe a gépekbe manapság mindenki 20w-50-et tesz.
Nyáron is 15-25 fokos olajhőmérséklet mellett a beindítás után alapjáraton 7 bar az olajnyomás (8 bar a nyomáshatároló beállítási értéke), aztán szépen ahogy melegszik az olaj, lecsökken. Nyáron üzemmelegen 3500-as fordulaton 4.5 bar-t mutat a műszer, nagyobb fordulaton csak ici-picit több. Ez a gyári érték, mindenkitől ezt hallom, ez ilyen. Mielőtt 2010-ben a motorgenerált megcsináltam, a hajtókarok már a klasszikus módon kopogtak enyhe terhelésen, akkor volt ez épp 4 bar alatt. Most alapjáraton, üzemmelegen valahol lent van a mutató 1 és 2 bar környékén.
33312km