Hát ilyen sem történt velem... elromlott a bal hátsó ablakemelö mechanika. Ahogy a szerelöm mondtaez egyik pillanatról a másikra történik és nincsen elöjele. Az utángyártott elég húzós áron van (44eFt) de nincsen más és még a hozzáküldött csavarok is hulladékok... Vissza kellett rakni a régi csavarokat.
Kicseréltettem még az elsö ablaktörlöket. 1 kicsivel jobb lett....
Ez az időpont is elérkezett. A kötelező nagy szerviz elvégzése 147ekn-nél.
A következő dolgok lettek kicserélve az autón:
Vezérlés vízpumpával
Motorolaj+szűrő csere
Váltóolajcsere
Pollen+Levegőszűrő
A kocsi teljesen át lett nézve, meg lett mérve a fékerő és a futómű is.
Megjött a gyári festékjavító szett is amit majd nemsokára a kőfelverődések eltüntetésére fogok használni
Az első olajcserének is eljött az ideje. Az olaj cseréjén kívül nem történt más. Ebben a pillanatban nem volt szükség másra. Az olajcsere 130000ekm-nél történt.
Kicsit nem egyszerű a gyári mérete, de meg lett találva a legmegfelelőbb gumi. Nokian R16 215/55.
Az egyik kötelező elem nálam az a sötétítés. Erre ismét Móváron került sor a Szabó fóliánál. A srácok 3 óra alatt lefóliázták a kocsit ahol lehetett. Feltetettem az egységjelzést is ha már úgyis letisztították az ablakokat.
Elérkezett a műszaki ideje. A műszakin kívül sajnos volt még pár más dolog is amit meg kellett csinálni.
Ki lett cserélve az utolsó még ki nem cserélt első lengőkar.
Meg lett csinálva az a kis koccanás eredménye.
így jött ki a végösszeg.
Az utolsó nagyobb szervíz után nem maradt abba az olajszivárgás a kormányműből annak ellenére sem, hogy a kormánymű ki lett cserélve.
Szerencsére az egyik jó alfás barátom ajánlására találtam 1 jó szerelőt. a végén kiderült, hogy szerencsére nem az új kormánymű volt rossz hanem az abba kapcsolódó alumíniumccsövek...
Hála a régi szerelőm figyelmetlenségének....
Újabb olajcsere lett esedékes, ami végül sokkal több lett...
-2 első legőkar
-Kormánygömbfej
- Tengelycsonkanya
-olaj+szűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Hajtóműolaj
- Futóműállítás
- Kormánymű....
Nem a költségekkel volt probléma hanem inkább azzal, hogy a szerelőm egyszerűen nem törte magát azért, hogy megcsinálja a kocsimat. Ezért a szerelés elhúzódott több mint 7 hétig. megérett az idő a szerelőcserérehez.
A rutin szervíz kicsit másként alakult mint gondoltam. Az volt alapban betervezve: olajcsere, fékfolyadékcsere, bal első felső lengőkar. azt miután volt ideje átnézni a szerelőmnek akkor kiderült, hogy kicsit többről van szó. Mégpedig: generátor és szervószívattyú csere.....
Nagy nehézségek árán (alkatrészbeszerzés, mivel a generátor(78000Ft) és a szervószívattyú (130000Ft úgy hogy a régi vissza lett küldve a a gyárba felújításra különben 168000Ft lett volna) használt gyárilag felújított alkatrész került beszerelésre a kocsiba. úgy alakult, hogy ismét 1 elég szép kis összeg (alul) jött ki a munkadíjjal együtt.
De hát a gépnek mennie kell....
:)
hát már esedékes volt az olajcsere, úgyhogy elvittem szervizbe. Az általános dolgok mellett még utánnanézettem miért is füstől a kocsim mostanában. Ki lett cserélve az olaj+olajszűrő, levegőszűrő, pollens űrő. A füstölés oka az volt, hogy ki volt jukadva az intercoler csöve. Átnézettem a futóművet és a fékeket is. a következő olajcsrénél esedékes lesz a bal első felső lengőkar.
A füstölés teljes mértékben megszünt még alacsony fordulaton is!!!!