Ma kapott egy pár Carexpert lapátot, mert a régi csak pattogott meg csíkozott :D Ez olyan mint az álom remélem sokáig jó lesz.
A képen a piros adaptert le kellett pattintani a lapátról és a zölddel jelöltet felpattintani ügyelve arra, hogy a nagyobb átmérőjű furathoz kerüljön a műanyagon levő lyuk.
210600 Km és olajcsere kellett, a leeresztőcsavar csak hidegvágóval indult meg, így a kövinél cserélnem kell az egészte, már meg is rendeltem az új gyári csavart. 5w30 Castrol Edge C3 olaj került bele.Természetesen olajszűrő és levegőszűrő is cserélve volt. A haspáncéllal nem gyűlt meg a bajom, hála az új felfogatási módnak :)
Még így tél előtt szerettem volna leápolni a fényezést, ezért vettem "hologrammeltávolítós" viaszos 3M pasztát, pár hónapja durva 3M el már átmentem a karcokon de a Turtle waxok nem igazán fényesítették ki a gépet.
Most megvettem ezt a cuccot, először géppel dolgoztam be utánna puha rongyal kifényesítettem. Csodák nem történtek, de elég jó lett :)
Történt egyszer, hogy munkába menet elkezdett lendkerékhangot adni az autó alacsony fordulaton, ami változott a kormány állása szerint. A motorháztetőt felnyitva láttam, hogy habos olaj bugyog ki a kormányszervó tartályából, a tartályt leszerelve és itt a fórumon utánnaolvasva egyértelművé vált, hogy leesett a visszafolyó ág szűrője ami a tartályban van és emiatt fellevegősödik a rendszer ez okozza a zajt.
Update....
Újra üzemel a szervókormányom! És kiderítettem miért esik le a szűrő a visszafolyó ágról! Megvettem a tartályt és 2L Shell Spirax olajat + gumicsövet de később másik gumicsövet használtam.
Beszereltem az új tartályt, de a visszafolyó ágra csak a gyári piros vakdugót tettem fel és csak a szivattyúra menő csövet szereltem fel rendesen. A visszafolyó ágat ami az olajhűtő felől jön, arra ráhúztam egy vastagabb gumicsövet és kivezettem oldalra egy tartályba. Feltöltöttem a tartály új olajjal és megkértem fateromat, hogy figyelje mikor jön az új olaj a motor beindítását követően, ez kb 5 mp volt :D kiabált az öreg, mert tele lett a leeresztő tartály és már a friss olaj jött. Visszakötöttem a visszafolyó ágat a tartályra lemostam a kifolyt olajat mindenhonnan feltöltöttem újra, motor beindít stop szintellenőrzés, utántöltés, újra beindít megforgat koppra jobb/balra és ok vajpuhán működik és semmi hang.
Na mitől is esik le a szűrő?! Ez kérem szépen egy csúnya konstrukciós hiba, vagy írhatnám azt is nem ilyen MO-i utakra van tervezve a kocsi :)
A kis szűrő nem ragasztva van, hanem egy nútpályába van beakasztva amit a csőben levő rézcső túltolásával fixálnak. Tehát a szűrő a helyén van, benyomják a rézcsövet és az befelé kilóg így fixálva a szűrőt a helyén. A probléma akkor van amikor ez a kis rézcső elkezd lefelé kúszni és nem fogja már meg többé a szűrőt, ekkor elég egy bukkanó és már bele is pottyant a tartályba :S... Sajnos ezt akkor néztem meg amikor az új már össze volt rakva, de nincs kizáva, hogy egyszer szétszedem majd és beragasztom ezt a rézcsövet a helyére, hogy ne tudjon lecsúszni.
Az itt ott karcos belsőteremet szerettem volna feldobni kicsit, és fóliázásra gondoltam. Elsőnek a kocsi színére, vagy fehérre, de páran győzködtek róla, hogy a carbon jól állna.
Egy próbát megér, max lehúzom :)
16 kerből egy úrtól vettem 3000 Ft-ért 1.5x1m es Carbon fóliát ami légcsatornás ragasztóréteggel van ellátva.
Még soha nem dolgoztam fóliával, főleg hőlégfúvóval nem, de pár Youtube videó megnézése után gondoltam belevágok magam.
A folyamatot a fóliázandó elemek kiszerelésével kezdtem, a kesztyűtartó feletti és a biztitábla feletti műanyagokkal kezdtem. Oldalról egy csavar rögzíti őket amit az oldalsó műanyagok eltávolítása után tekerhetünk ki, utána könnyen kipattinthatjuk őket.
Az ajtókban levő részük kicsit nehéz volt, mert nem patentos, hanem szakításos módszerrel jött csak le, ezeket utána FBS-el kellett visszaragasztani :)
A váltókarnál levő elemet egyszerűen fel kell hátulról feszíteni, elektromos csatikat lehúzni, váltókar szoknyán átbújtatni (itt tépőzáras és patentos).
Ha kiszereltük alulról csavarokkal lehet a kapcsolókat levenni.
A bőrszoknyát alulról egy műanyag keret rögzíti itt a kis müanyag pöcköket megnyomva lehet levenni így a szoknyát is le tudjuk venni róla.
A középkonzolhoz csináltam kiszedő szerszámot a légbefúvók kiszereléséhez, ez egyszerűen beakad a légbefúvókba és ki lehet húzni őket.
A légbefúvóknál fogja két csavar, a magnó kiszerelése után ott a keretnél is találunk két csavart, és az előzőleg már kiszerelt váltóműanyag felől, alul is van két csavar.
Ezek kiszerelése után húzással ki is lehet pattintani a középkonzolt.
Az indítógombot és a kulcs tokot le sem húztam egyből lecsavaroztam 3-as imbusszal, a klímavezérlő panelt viszont le is húztam és azt is lecsavaroztam.
A középkonzol fóliázása volt a legnehezebb dolog, a műszerek lyukaitól féltem :)
A Fólia kezelése elég könnyű, minimális figyelemmel felsimítható a légelvezetés miatt egyáltalán nem marad bubi alatta.
Az éleknél hőlégfúvóval meg kell lágyítani és rá lehet feszíteni az ívekre.
A műszerek lyukait pengével vágtam ki és elég jó lett, elbírja a szemem :)
A többi résnél ami az alkatrészeken van középről több helyen bevágtam pengével azután hőlégfúvóval megmelegítve frankón be lehetett húzni a fóliát.
Akinek van egy kis kézügyessége és hőlégfúvója vágjon bele :)
Elérkezett az Ősz és a segédkeretem az 59 típusnak megfelelően rossz állapotban volt. Így nem várhattuk a telet, ezért elkezdtem felújítani :)
Az egész egy drótkorongos tisztítással kezdődött ami után rozsdapassziválóval át lett kenve e keret. Cinkspray alapozóréteg után kapott egy fekete akryl fedőréteget és mehetett is fel a haspáncél.
A haspáncél felfogatása gyárila nem megfelelő minőségű, a keretbe sajtolva vannak a menetes perselyek ami simán el tudnak forogni és onnantól elvesztettük őket.
Én Önmetsző csavarokkal és fakötésű alátétekkel szereltem vissza a haspáncélt.
A jobb első kerékjárati ív eleje alul is ki volt törve, amit egy használt gumiszőnyegből jött darabbal, és szegecsekkel felerősítve pótoltam.
Miután felkerültek az új gumik, megejtettünk egy futómű ellenőrzést is, de az összetartáson kívül máson nem kellett állítani azon is csak minimálisat.
A srác szólt, hogy enyhén szorulnak a hátsó kerekeim, amin a kézikfékkötél holtjátékának a beállításával orvosoltam. Szintén megemlítette, hogy az első/alsó lengőkarok hátsó szilentjei csereérettek lesznek.
Egyre jobban búgtak a kerekek, így leellenőriztem az autót felemelve, de semmi hibát nem tapasztaltam a csapágyak környékén, annál inkább a gumikon :( a téli Sottozerok 225/45 R17 belső felei teljesen el voltak kopva és szétszakadozva.
A gumi.hu-ról rendeltem 4 db Falken 225/50 R17 gumit, ami már gyári méret.
Amikor megvettem az autót már láttam, hogy érzékeny a szövet bézs belső és eléggé koszos volt már akkor is. Egy kárpittisztítónál érdeklődtem,kb 20e Ft körülre saccolta a tisztítást, ezt én sokalltam és magam próbáltam mindenféle csodaszerrel tisztítani az üléseket, de nem sok sikerrel.
Az ebayen böngészgetve találtam 13e Ft környékén utólagos ülésfűtés szetteket, gondoltam veszek egyet, mert télre nagyon jó lesz és a beépítést össze tudom kötni az üléskárpitok mosógépben való mosásával.
El is érzkezett az idő, összeszedtem az ülések kiszerelésével és a kárpitok leszedésével kapcsolatos infókat, ülésfűtés is megvolt nekivágtam.
Először le kellett venni az akksi sarut és várni, hogy nehogy baj legyen a légzsákok miatt.
Az ülések könnyen kijöttek a helyükről, hátúlról fogja 2 csavar azután elöl csak be van akasztva azt kellett kiakasztani és a csatikat széthúzva.
A huzatok könnyen lejöttek... volna, ha lettek volna a drótvázak kis fémkarikákkal összefogatva, ezeket egyesével kellett kihajtogatnom eléggé elfáradt a kezem :)
Az ülések összeszerelése gond nélkül ment, az előzőleg kiszedett fémkarikákat rövid kábelkötegelőkkel pótoltam amiket csipesszel fűztem be. Fontos, hogy először a fémvázat húzassuk oda kábelkötegelővel a szivacshoz, utánna húzzuk rá a kárpitot az oldalsó részekre!
Persze előzőleg a rajta levő ragasztóval rögzítettem a fűtőpaneleket az ülésen.
Az ülésfűtés kapcsolóját a gyári helyre tettem, ki kellett vágnom hozzá a vezetőülés burkolatát. A tápot a szivargyújtó csatlakozójáról vettem, elég vaskos kábelek mennek ott, bírnia kell ennyi többlet áramot, hiszen amúgy is ilyen dolgokat szoktam bele dugni.
Ma befejeztem a tolatóradar projektemet, sikerült igényesen beszerelnem.
A Kijelzőt hosszas töprengés után a biztitábla fedélen levő rekeszbe applikáltam, átnézve a kormányon pont látom, de csipog is.
Sikerült jól elhelyeznem az elsősegély csomagot is, nem szerettem, hogy hánykolódik a csomagtérben, a pótkerék fedő műanyagból pont ki lehetett vágni akkora darabot, hogy bepasszol az EÜ doboz. Ajánlom mindenkinek.
Sajnos levéve a kormányburkolatot, nem találtam Tempomat előkészítést, úgyhogy arról valószínűleg lemondhatok :(
A motortakarót ma én is tisztítottam, plusz FBS-el beleragasztottam a gumikat, illetve a kis gömböket bezsíroztam így könnyeb lepattintani ha kell. Mostmár nem rezonáá és lötyög. A hangelnyelő nem rossz ötlet alá :)