Kareszka1984 - főkép

Felkerültek a nyári gumik.
Plusszban még kapott egy teljes mosást.
Megfúrtam 3 helyen a hátsó kipuffdobot...ezt ajánlom mindenkinek, aki főleg városban használja, éveket lehet így rátenni az életére. Kitud folyni a rövid távok miatt lecsapódó kondenzvíz, ami ha bennmarad belülről rohasztja szét a dobot.

Már egy ideje éreztem, hogy másképp viselkedik az autó, meg mintha hallottam is volna furcsa kipufogóhangot, de mivel szinte csak hétvégén van használatban, így el is feledkeztem róla, meg nem is törődtem a jelenséggel.
Tegnap azonban strandról induláskor ismét hallottam azt a bizonyos fura hangot. Hazaérvén hajtott a kíváncsiság, még járó motor mellett befogtam kézzel a kipufogóvéget és egyből világos lett, hogy ez bizony valahol kifúj. Mivel már későre járt az idő, otthagytam. Ma viszont munka után alámásztam az aknába, apum befogta a cső végét és érezni lehetett, ahogy a flexicső utáni csatlakozást követően egy régebbi javítás szövődményeként elég szépen fúj kifelé. Mivel sajnos nekem csőhöz alkalmas hegesztőm nincs, így szakemberhez vittem a kocsit. Ő egyből ki is flexelte a beteg csődarabot és felrakott a helyére egy másikat. Kb 1 órás művelet volt, amiben benne volt a kezdésként eltelt kb 15 perc hűlési idő is.
Azt tapasztaltam, hogy fürgébb lett az autó, csendesebb, nincs az a fura hang, valamint erőteljesebb visszaváltáskor nem jön be a kocsiba az a büdős kipufogógáz (ne firtassuk ennek okát...).
Fotóim sajnos nincsenek, itthon elfelejtettem készíteni, mesternél meg nem akartam ezzel bezavarni a munkába. De képzelje el mindenki, ahogy szikrák csapnak ki a kocsi alól, majd kékes villanások :D
2012.07.06. Update: gyanús volt, hogy túl nagy az üres rész azon a helyen, ahol tegnap ténykedett a kipufogós. Nyomoztam a neten...nem tartott sokáig. Azon a helyen bizony valaha egy dob is volt (fotón pirossal bejelölve), amit az előző tulaj valami okbol kifolyólag kidobott és egy csővel helyettesítette. Mondjuk nemis bánom, semmiben nem hátráltatja a kocsit. Mivel a katalizátorom is csak egy üres dob így ezek szerint full nyílt rendszerem van végig :) ...lehet kikéne dobnom a katalizátorházat és egy sima csővel helyettesíteni??!! vélemény valaki?
km állás: 154.795

mivel multkor a leömlő és a katalizátor közti tömítést kipufogópasztával oldottuk meg, így ma nekiáltam ezt korrigálni.
Először kartonból megcsináltam a tömítés mintáját, majd ugyanezt vágtam ki azbesztlapbol, valamint nyomdai alulemezből 1-1 ugyanilyen darabot. Gépzsírral bekentem az azbesztlapot, majd beraktam a két alulemez közé. Ismét gépzsírral bekenve az egészet, beraktam a helyére és mindent összeraktam.
Füstölt is, mint a háborodott, ahogy a felesleg zsír és csavarlazító égett le az illesztésnél :D
Van is erről egy felvételem :)

Végre meglett csinálva a kipufogótömítés. Mint kiderült, semmi baja, hanem az egyik felfogató csavar volt eltörve és ezért fújt ki azon a ponton. Sikeresen kilett fúrva a beszakadt csavar. A tömítés lelett kenve kipufogópasztával, majd vissza a helyére.
Belelestem a katalizátorba is és furcsa látvány tárult elém...hmmm...egy szemnyi kerámia, annyi sem volt benne, előző tulaj már ellátta a baját előtem :D Most annyira nem ciripel, gyanús, hogy ahol ki is fújt, onnan jött a ciripelés nagyja...