Kareszka1984 - főkép

Mivel belenyúltam a futóműbe (előző blogbejegyzésem) nem ártott elmenni egy futómű állításra, mielőtt megtörténik a baj.
Délután 4-re kaptam időpontot, tökéletes volt, mert munka után még egy ebédelés is belefért az időbe :)
Rendes, tiszta műhely (kb 3/4 éve nyitottak), profinak tűnő cuccok...HOFMANN 3D-s futóműállító rendszer.
Az aknába nem akartam lemászni, azért ennyire tiszteletben tartom a mesterek intim szféráját :)
Naszóval...meglepetésemre a hátsó futómű sokkal jobban elvolt állítódva, mint az első, pedig ahhoz hozzá sem nyúltam, de még rá sem néztem. Gyanús volt nekem, mintha a jobb hátsó kerekem picit dőlve lenne, de nem törődtem vele, mert 2 éve szomszéd elvitte és állítólag beállították ott, ahol dolgozik, de nekem bűzlött a dolog, lehet csak örült, hogy nem gyalog kell mennie munkára. Ok, nem fizettette meg, így nem rólom fel neki, ez van.
Az első futóműnél szétfelé néztek a kerekek, ami ugye cseppet sem okés, ez is állítva lett...kormány egyenesbe hozva.
Rögötn mentem is egy próbakört. Nekem csendesebbnek tűnik a kocsi eleje még így stabszilent csere nélkül is, ha azzal még nagyobb hatást érek el, akkor az maga lesz a perverzió :) Most inkább a hátulját hallom, az valyon mi lehet? Én a lengéscsillapítók tetején lévő gumi szilentre tippelnék...egyenlőre nem foglalkozom vele, majd ha megint elkap a gépszíj és kopogó szellemet akarok írtani teljes erővel :)
Kocsi nem húz semerre, nem rezonál, simán suklik az úton.
km állás: 121.722
Az eleje

Hol is kezdjem? Sokat olvastam a fórumokon a felső lengőkarok rövid élettartamárol. Valakinél a szilent adja meg magát hamar, valakinél pedig a gömbfej. Én az utóbbi fejlesztésén kezdtem el törni a fejem. Első körben teljesen saját gyártású lengőkarban gondolkodtam cseréhető gömbfejjel, de az túl költséges és munkaigényes lett volna, nem utolsó sorban nagy kockázattal totál működésképtelen. Végül apum adott egy ígéretesnek tűnő tippet, le is írom hogy miről mesélt nekem:
"Amikor anno 1970-ben megvettünk szalonból egy tiszta új Fiat 124-est, elvittük egy ismerős mechanikushoz, hogy dicsekedjünk vele :) Valami okból ott kellett hagyni nála, mert más dolgunk akadt, de mire visszamentünk ő már nekiment én elvégzett pár átalakítást rajta. Történetesen kifúrta a kipuffot a kondenzvíz miatt, valamint belefúrt minden gömbfejbe egy zsírzószemet..."
Hopá, most, hogy mondta nekem nem rémlik, hogy a 3 éve eladott szeretett kicsikocsinkon valaha is kellett volna a futóműhöz nyúlni. Rémlik valami, hogy időnként mintha működtek volna apum meg nagytatám a kocsi körül, de sosem foglalkoztam vele. Mint kiderült, 5000km-enként pumpáltak a zsírzókon keresztül friss zsírt a csuklókba :) Gondoltam ez akár az alfánál is működhet, egy próbát megéer és nemis követel nagy átalakítást.
Megvoltak még a régi lengőkarjaim, amik a szilentek miatt lettek kiszerelve, a gömbfej rajtuk még okéssak voltak. Naszóval azokat kezdtem feltuningolni. Első körben belefúrtam mindkettő gömbfejébe 1-1 zsírzószemet. Második körben pedig kicseréltem a szilenteket rajta. Egy kicsi festés és máris pofásabb lett :)
Felrakás előtt megnyomtuk friss grafitos zsírral, úgy kb egy kiskanálnyit nyomtunk 1 gömbfejbe, szóval kelett neki :) Ahogy számoltam a téli-nyári gumi váltáskor elég lesz újrapumpálgatni őket, nálam kb ezen intervallumok között megyek le kb 5000km-ert. A zsírzószemekhez felemelt állapotban lehet hozzáférni, ekkor lóg annyira le a futómű, hogy rálehessen a zsírzószemre nyomni a zsírzó szelepét.
Maga a csere elvitt egy délutánt, de végülis csak sikerült :)
Szerettem volna a stabszilenteket is kicserélni, meg is érkeztek lengyelből a strongflex-től az újak, de végül túl nagy melónak tünt, így letettem róla, majd szakműhelyre bízom 1x. De azért a stabpálcákat kicserétlem újra, hamár megvettem őket és befestettem szép pirosra mindkettőt :)
Ha minden jól megy és kapok időpontot még a héten elviszem futómű állításra, nehogy gumi nélkül maradjak. Tapasztalatokrol majd szerintem írni fogok...

Készen lett. Barátkoznom kell az új kinézettel. Most olyan családiasabb hangulatot sugall, ültetve inkább volt sportos, sőt, nagyon sportos. Az úthibákat klasszisokkal szebben veszi, kanyarba is megmaradt a stabilitása. Úgy mondom, hogy ahol eddig a szr út miatt másodikban mertem hajtani, ott most simán szedi a lábát 4-ikben (városon belül). A nagy teszt estére várat magára, amikoris hazafelé meglátom hogyan viselkedik az agyonra kátyúsodott főúton...remélem sima utam lesz :)
km állás: 148880
2011.08.08. - sima volt az utazás, észrevhető a különbség :)

Ismét csomagot hozott a futár. Egy garnitúra hátsó gátlóvédő gumiharangot. Legutóbbi kerékcserekor felfigyeltem, hogy a mostaniak már szinte nincsenek is, szétvannak porladva, szóval a közelgő futómű felújítás során ez is korrigálva lesz. Nemszámítottam, hogy MONROE-kat kapok, engem is meglepett, amikor meghozta a futár-gyerek :) Rokon ezt nem említette a telefonban :) Holnap lesznek megrendelve az első lengőkarok és ha minden flottul megy, péntek estétől indul is a művelet. Jajj, csak minden rendben legyen...

Tegnap este megérkezett Haro-tol a csomagocskám, aminek tartalma:
4 gyári rugó - 2003-as modelből, kevesett futottak (ugye Haro? :D )
1 aktívszenes pollenfilter
Sajnos az itteni utak állapota miatt döntöttem az ültetés megszüntetésén :( fájó szívvel, de feláldozom a dizájnt a kényelem oltárán :(
Várat magára még 2 alsó/első lengőkar vásárlása és indulhat is a művelet...