Tagok >> DieselManiaco(NagyVad) >> 145 1.9 TD >> Blog
- Típus:145 1.9 TD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1995
- Színe:Nero
Voltak előjelei fogyott belőle a víz,és ha jobban meghajtottam,leállítás után bugyogott a tartály,hát utolérte a végzet,végleg felforralta a vizet.Tűzkarika átégett,beledolgozott a víztérbe.Volt itthon egy síkolt hengerfejem meg egy hengerfej tömítésem,fogtam és összeraktam.:) Meg lecseréltem a vezérműszíjat is ha már szét volt dobva...Hengerfej felújítás anno: 10000FT,hengerfejtömítés 7-8ezer környéke
Kicsit lefutottam a Barum Bravurákat,így valamit kellett rá vennem,nem akartam sokat tökölni,meg a gumisnál volt is raktáron és viszonylag értelmesen nézett ki így felkerült, 2db Hankook Ventus S1 EVO 195/50-es méretben,várom a fejleményeket eddig nem mutatkozik rossznak...:) 27ezer szereléssel centírozással
Szegény úgy kopogott mint a lovaskocsi,a talpas feladta a harcot...1 óra alatt kicseréltem itthon,viszonylag olcsón megúsztam:)
Hát sajnálom a rendezőket,az idő sajna nem kedvezett az igen elszánt Alfásoknak.Azért még így is egész sokan voltunk,de délután 2-3 körül elkezdtek fogyni az autók.Sikeresen benyomtunk 300 kilométert,6,5 átlagfogyasztással kb. 100km/h-ás átlaggal.Ennek nagy része Szlovákián keresztül,kellemes csalódás volt jók az utak arrafelé.Én így is jól éreztem magam annak ellenére,hogy nyári cuccban voltam,+egy pulcsi,szétfagytam,szétáztam,de tetszett.Remélem jövőre jobb lesz.:)
Lusta vagyok vezetni a vas blogját,de így utólag leírom hogy áprilisban került bele zene,az összetevők a jellemzőknél fel vannak sorolva.Költség:25000Ft
Emellett került be 2db csomagtér gázteló mert a régi fáradt volt.Költség : 5850Ft
Végre sikerült futóművet állítatnom.Voltak pici problémák,gőrgős fékpadba beleestünk-lehasaltunk,emelőre rá kellett emelni.A kormányösszekötő rá volt rohadva,volt némi anyázás mire megindult.De sikerült:)
Kis szmötyi volt a tankban,de ez is még valamikor áprilisban.Orvosoltam egy takarítással,csak előre megvettem a gázolajszűrőt amit végül is nem kellett cserélnem mert a tankban a finomszűrő megfogott mindent. Wixx gázolajszűrő: 1650Ft
Minden megvan,hátsó lengőkarok felújítva,hőgomba probléma megoldva,minden patent,ami továbbra is hátra van az a padlólemez lakatolása,teljes alvázvédelem,és a bal hátsó kerék előtt a gittelési hiba javíttatása.....A héten faterom viszi beállíttatni lézeresen a futóművet,valamint műszakira..A feladat rá hárult mert ő van otthon...:)
A múlthéten meglettek az első gátlók,21E Ft volt a kettő... a balosban szárcsere,mindkét szárból levettek 30mm-ert hogy nagyobb legyen a rúgó előfeszítése,átszelepelés,új olaj,porvédők,festés+1 év gari,mindenkinek ajánlom Lindorékat nagyon korrektek...Kicseréltem a balos belső féltengelycsukló gumiharangját,szétszedtem a toronycsapágyakat és lezsíroztam őket.Lecseréltem az olajat és a szűrőket.Spanom megcsinálta a hőfokmérőmet,igaz egy fél napot méregette de meglett hogy mit hova kell kötni...:) Rájöttem miért nem megy a hátsó ablaktörlőm...NINCS RAJTA MOTOR!
Ami hátra van...: Hátsó lengőkarok felújítása mégis csapággyal lesz mert egyszerűbb...,ablaktörlő motor szerzés,vezérműszíj csere,kipufogó-katalizátor hegesztés,meg a rohadás kijavítása ami a padlólemezen van egybekötve egy teljes alvázvédelemmel....ez majd ha jó idő lesz mert nincs akna....:)
Szétszedtem a bal hátsó futóművet annyira veszélyesen nem is volt összerohadva,mint ahogy G-Burt megijesztett vele:D Nem volt mondjuk túl eredményes a sok csavarlazító ellenére,a 3 stabilizátor csavarból 2 beleszakadt,az ABS jeladó eltört,de nem jelez hibát úgyhogy a kontakt jó,mivel nem tudtam kivenni gondoltam szétszedem a kerékagyat és a fékkonzollal együtt lejön az ABS jeladó,mert ugye az ABS jeladó vezetékében nincs csatlakozó h oldható legyen,az acél konzolból nem jön a műanyag jeladó csak beletörik,a konzolt nem sikerült levenni mert 6-os fejű imbusz csavar tartja fennt amiben csodák csodájára megforgott az imbuszkulcs...:( Ma semmi nem ment könnyen...A kúpgörgős csapágyak széttörtek,helyettük dolomit lesz,nem csapágyazunk mert nincs értelme,megeszi a retek.Szétszedtem az első gólyalábakat,valamint kiszereltem a hátsó gátlókat,az egyiknek a csavarját frankón beejtettem a kasztniba...:( Elvittük őket Lindorékhoz,mindenkinek csak ajánlani tudom őket...Korrektek,holnapra elvileg készen lesznek,csak az elsőket csinálja meg mert a hátsók gyári gázosok,és nem bonthatóak...Holnap leveszem a másik lengőkart,kell rendelnem egy bal belső féltengely gumiharangot,hála istennek jó a toronyszilentem,nem az kopogott hanem a gátló,kell vennem dolomitot,beszélni az esztergályossal,hátra vannak még szűrők olaj,az előbb felsoroltak,kipufogó javítás,mert itt ott rohad,hátsó ablaktörlőmotor javítás,nagyjából ennyi,ha eszembe jut valami akkor írok:)