Most 10000km ment bele a csere óta. Azért is engedtem eddig a 8000 helyett, mert ebben sok volt az autópálya használat. Most újra 10W-60 került bele, természetesen Xado!
A hibajel amit kiolvastunk, lambda hátsó 2 és az összes ehhez kapcsolódó üzenet. Meg is örültem, hogy nem a felsők, mert az 1,5x annyiba kerül. Gábor (Tuningman) szerelte a kocsit, ajánlotta ha már leszerelte, cseréljük mindkettőt, a csereperiódusa úgy is 150k km. Legyen. A próbakörön újabb hibajelet dobott. Kiolvasva a felső 2es adta be. 2éve cseréltettem ki, sokáig nem bírta... Most az is érkezik. A felső egyes még gyári, várom az idejét, mikor adja fel a küzdelmet.
Régóta halogatott dolog volt, már csak azért is,mert 4db van benne (egyik drágább,mint a másik) és a hibaüzenetek sem voltak egyértelműek. Az autó is viszonylag jól működött(nem fogyasztott 15 litert), leszámítva a felső fordulatszám tartományban tapasztalható erővesztést. A hibaüzenetek lambda 1. és 2., illetve katalizátor. Kisakkoztuk, hogy a felső lambda hibás működése okozhatja a katalizátor és a 2. lambda hibajelének dobálását. A kiszerelésre kaptam ötleteket, melegen próbáljuk kitekerni és vadul fújkálni előtte csavarlazítóval. Fújásból nem volt hiány, nem akartam otthagyni a kocsit beszakadt menettel a Ferinél. Első mozdulatra megindult, úgyhogy nagy kő esett le a szívemről. Hogy megoldódott-e most a problémám? Töröljük a hibaüzeneteket és ha lesz időm megkergetem a vasat. A tapasztalatokról majd később beszámolok.