Karácsony után az autó elkezdett melegen rángatni. Hirtelen gázadásra betorpant, be-be rángatott, majd elkezdett húzni. Mindezt olyan 2-3000 fordulat között, utána kisimult. Orvosolni úgy lehetett, hogy elvettem a gázt, majd finom gázadagolással próbáltam gyorsítani. A probléma elkezdett súlyosbodni: a hiba jelentkezésekor kigyulladt a motor control lámpa, sípolt a műszerfal, hibaüzenet villogás, mindezt már akár hidegen is. Mikor rákezdett, gyújtás le, újraindít: csönd. Minden megy tovább...
Igazából olyan volt a probléma, hogy együtt tudtunk élni: ha nem nyomtam hirtelen gázt, nem kezdett sípolni. :-)
Egyik szabadnapomon kimentem Osziékhoz, hogy olvassuk ki a hibaüzenetet, kíváncsi vagyok mi lehet a rángatás oka. Rém egyszerű volt: 4. henger gyújtótekercs.
Unokatesóm beszerezte és be is szerelte a trafót, s láss csodát, az alfa újra a régi lett! Tetszés szerint nyomkodhatom a gázpedált, nincs sípolás-villogás-rángatás.
10w-60 195/65r15 5w-50 a4 aerotwin amore autoglym bkr6evx bőrbelső bosch cső eibach fék fékfestés féktárcsa felújítás ferodo flexibilis flexicső foliatec főmunkahenger futóműállítás gyújtás gyujtótrafó hőmérséklet hring hungaroring jeladó jts k&n kapcsoló katalizátor kiko kipufogó kuplung lambda lmm michelin motor motorgenerál ngk novitec olajcsere p1172 p1173 p1175 p1176 poker póker pro-system ring sachs skring slovakiaring stabilizátor strongflex supersprint szilent szlovákia szonda tempomat termosztát toronymerevítő tuningman váltó váltóbőrözés xado zimmermann
>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-01-28