A történet elég hosszú volna, nem is tudnám végig leírni. Kezdődött azzal, hogy tipikusan lambda hibajelek, gyújtási hibák, és ezt megtetézve a katalizátor hibajele,csörgő motor. Párhuzamosan gyengébb teljesítmény a felsőbb régiókban, a vége felé már gázelvétel után rángatózás 2000-es fordulat körül(csak ha kikuplungoltam akkor múlt el), instabil alapjárat. Sok-sok inkább bosszantó dolog, ami másoknak fel sem tűnt volna ha először ül be a kocsiba, de én már nagyon untam, hogy nem működik úgy a szekér ahogy az elvárható volna tőle. A szlovákiaringen be is telt a pohár, nagyon hiányzott az a pár lóerő fent. A hibásnak írt lambda cseréjétől előtte csodát vártam, de nem jött be teljesen. A hőmérséklet jeladó is szórakozott, ezt is csak az élő diagnosztika által tudtuk meg(ez okozta a motor csörgését). Végül kiderült hogy sima kontakt hiba okozta a csörgő motort és az ezzel járó teljesítmény vesztést üzem meleg motornál(ahogy elérte a 85 fokot, elkezdett ugrálni az érték 40-90fok között, amitől a computer nem tudta mennyi benzint adjon a motornak). A katalizátor telítettsége is majdnem 100% volt, tehát nem volt más hátra, mint annak a cseréje. A cataclean nekem nem segített, 8000-ért volt 200 jó kilométerem. Szerintem az sima nitrohigító(a szaga olyan volt), mindenki saját felelősségére vegyen ilyet. A lambdát kicsavarva látszott, hogy össze van égve a katalizátor térrácsa mindkét oldalon. Egyik rosszabb volt mint a másik, szinte teljes fizikai megsemmisülés. Kiiktatni nem lehet, mint a régebbi autóknál, mert a 4lambdás rendszer felmondaná a szolgálatot(aki ezt megtervezte annak ananászt az ánuszába szárral előre). Ésszerű, relatív olcsó megoldást senki nem ajánlott a megszüntetésére. Persze rögtön két termoszt is beépítettek az olaszok a leömlőbe, ami dupla költséget jelent(hogy mit tennék:lásd feljebb két sorral). Ajánlották, hogy egybe hozzák a nekem a két katalizátort, beépítenek egy másik típusból egy használtat de nem akartam hebrákoltatni, nem lett volna sokkal olcsóbb, viszont több hibalehetőséget tartogatott. Az árak általában 75000-300000 forintig terjedtek, volt olyan rabló aki darabjára mondott ennyit. A végeredmény: kisimult az alapjáratom, eltűnt a puffogás belőle. A középső fordulatszám tartományban is dinamikusabb lett picit, de ami a legfontosabb volt, hogy fent is megjött az ereje. Napról napra jobb, kicsit úgy tűnik, mintha a rendszernek ki kellene égnie, össze kellene érnie. Lehet kell neki még kis idő és még jobb lesz..:) Vagy a comp tanulja újra az értékeket:-). Mondjuk ez szubjektív dolog, de a változás érezhető és hibaüzenetek sincsenek. Most figyelnem kell a gyújtáshibákra, mert a janódobnál jól kiokosítottak, hogy ezeknek a katalizátoroknak az a rákfenéje ha szar a gyújtás, kimarad jó pár ütem, majd kap egy szikrát. Na az vágja szét a katalizátort leginkább!!!! Volt ilyen gondom, tehát nem meglepő, hogy ilyen állapotba került a drága.
Köszönet a segítségért: Josenak, Balázsnak, és carakter műhelyben Oszinak és Bélának!
10w-60 195/65r15 5w-50 a4 aerotwin amore autoglym bkr6evx bőrbelső bosch cső eibach fék fékfestés féktárcsa felújítás ferodo flexibilis flexicső foliatec főmunkahenger futóműállítás gyújtás gyujtótrafó hőmérséklet hring hungaroring jeladó jts k&n kapcsoló katalizátor kiko kipufogó kuplung lambda lmm michelin motor motorgenerál ngk novitec olajcsere p1172 p1173 p1175 p1176 poker póker pro-system ring sachs skring slovakiaring stabilizátor strongflex supersprint szilent szlovákia szonda tempomat termosztát toronymerevítő tuningman váltó váltóbőrözés xado zimmermann
>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-12-11