A régi akksit télre mindenképpen cserélni kellett volna.
Hét elején indultam volna, de lemerült, így hirtelen felindulásból meg is rendeltem a kiszemelt új példányt.
Reméljük jól szolgál majd.
Névnapi ajándékom végre sikeresen megérkezett.
A fotók valahogy nem jól sikerültek, de nagyon szép fekete plüss anyagú és valóban piros szegélyű a szőnyeg.
Egészen más lett az autó belső tere vele, mondhatni felöltözött. :)
A szőnyeg a következő helyről lett rendelve:
www.autoszonyeg.com
A típusa: "Style" típusú szövetszőnyeg.
Mivel szerettem volna ezt is egyedivé tenni, így a szokásos Alfa Romeo mellé a 145 QV típusjelzést is belehímeztettem.
Egy kollégám lehozta nekem így a futárköltséget /1500Ft/ sikerült elboltolni 2 sörben. :)
Telefonban az alfaamore-ra hivatkoztam így a hímzések /darabonként 500 Ft, összesen 1000Ft/ ajándékok voltak.
Elégedett vagyok velük, szerintem elegánsan mutatnak az autóban. :)
Erhard cartárstól vásárolt jóárasított motortartó bak és féltengely gumiharang beszerelésre kerültek.
Most is a szőregi mester intézte a munkát, tegnap vittem, ma hoztam, teljesen rendben volt minden.
Kiderült hogy a következő projekt vezérlés szett+vízpumpa vagy 2 féltengely cseréje lesz.
Addig megmaradok a megszokott óvatos vezetésnél, nem esik majd nehezemre. :)
Pesti rokonok lejöttek szegedre Csaba névnapra, van pár a családban, így egy kis kerti grill parti keretében ünnepeltünk.
Szerencsémre a rokon hobbi szinten nagyon szereti bütykölgetni az autóit, így nekem is segített 1-2 dologban.
- Sikerült megjavítani a rádiót, a kábel el volt szakadva, de megoldottuk
- Belső csomagtér nyitó nehezen vagy egyáltalán nem nyitotta az ajtót, közelebbi szemrevételezés után sok wd40 és alapos mozgatás, bejáratás után minden rendben
- Kesztyűtartóban kaptam néhány csavart, abból az egyik épp a kesztyűtartóból hiányzott, visszacsavaroztuk, most már kicsit sem zörög
Az autó kézi mosása után figyeltem fel rá, hogy az autó gumi alkatrészei elég kopott, elfáradt állapotban vannak.
Nincs is jobb megoldás erre, mint apám titkos műhelye ahol - mint kiderült - tényleg kincseket találni.
Rejtett zugokból előhalászott nekem egy doboz spéci szilikon zsírt, átlátszót.
Gondoltam kiszúrok az öreggel, csak annyit mondtam, hogy ez nem rossz, de lehetne jobb.
Nincs ilyened feketében? :)
Ő nem esett kétségbe mert 1 percen belül a kezemben volt a titkos gyógyír, amitől persze leesett az állam. :)
Egy kis doboz fekete szilikon zsír, jobbat nem is kívánhattam volna pláne ilyen jutányos áron mert csak kérni kellett. :P
A képek szerintem magukért beszélnek.
Apának ment a hála és meglepetés madártej. :)
Ma sikeresen lezajlott az első komolyabb szervíz.
Ződi Ervin szőregen elég jó munkát végzett, igaz fél napos munkát ígért és 2 napig kellett rá várni, de szimpatikus volt az ember.
"Amit meg lehet javítani azt nem kell kicserélni." Ez tetszik.
A következő munkálatokat végezte:
- Olajcsere /Castrol Edge Sport 10W60 4,3l/
- Váltó olaj töltés /0,2l Taf-X/
- Pollen, levegő, olajszűrő csere
- Munkadíj
- Gyertya tisztítás, beállítás
- Fojtószelep ház tisztítás
- Bal hátsó lengéscsillapító javítás /Itt elvileg csak kiugrott vmi amit helyretett/
- Kipufogó igazítás /ezt elengedte egy csavar, amit pótolt/
Ami még vár ránk:
- Jobb belső féltengely gumiharang csere /jövő hónap/ - cserélve 07.28.
- hátsó motortartó bak /sztem ez is jövő hónap/ - cserélve 07.28.
- 2 alsó lengőkar /majd ha már hallom hogy baj van/
- 2 szélső kormányösszekötő /ez is ráér még/
- vízpumpa /amíg nagy baj nincs, maradhat a gyári/
- 8 gyertya /ha elkezd rángatni vagy ha gond van vele/
Röviden, nincs semmi komoly baja, ezeket meg idővel megoldjuk. :)
Ami viszont zavar, hogy hidegindításnál /8 óra állás után/ elindul, de 1-2x le is fullad szinte azonnal. Szerelő ezt nem tapasztalta, engem viszont zavar.
Majd visszatérünk rá, legközelebb több napig ott hagyom, hogy tesztelgesse.
A mai napon befizettem a kötelezőt, ha már kijött.
/Fél évre kértem, így decemberig nyugtom van és talán a rendőrök sem kötnek belém emiatt. /
A mai napon sikerült a nevemre íratni, most már hivatalosan is az enyém, van szép új fogalmink is.
Minden rendben zajlott, az adásvételiből 1 példányt megtartottak.
Megjött a biztosítási csekk is és bejelentkeztünk olaj és szűrőcserére Ződi Ervinhez szőregre.
Szerintem ebben a hónapban nem nagyon kell számolgatnom a megmaradt pénzem...
2011.06.06
Megjött a gyári új középső-első dob, be is szerelték az egész nem tartott tovább fél óránál.
Az újról lehet később teszek fel képeket.
A régi állapotot mutatják a képek (cirka 2-3 cm tartotta, körbe repedt volt), a hegesztést még szombaton toldották a mesterek hogy hétfőig elguruljak vele valahogy.
Új dob+munkadíj: 24.000
/Remélem hamarosan sikerül felvenni a kapcsolatot a szőregi specialistával - csak jókat hallottam róla - és lassan elkezdődik a gép szakszerű átvizsgálása, szervize./
2011.06.03-án sikerült megvenni álmaim /egyben első/ autóját. :)
Satti közreműködésével José kolléga volt szíves megválni régi társától.
Azt persze említenem sem kell, hogy minden élő ember le akart beszélni bármilyen Alfáról /Sattit kivéve :)/ de én már csak ilyen makacs vagyok, tuti megbánom, de én döntöttem így. :D
164.000 Km-el vettem át, az adásvétel simábban nem is mehetett volna.
Vételárának irányára 400.000 volt ebbe sikerült belekalkulálni az állapotfelmérést és az eredetvizsgát.
Az autóval minden rendben volt.
Hazafelé a pályán is nagyon jól viselkedett, sőt. Engedelmes és simulékony társnak bizonyult. Ha bármikor előzésre került sor ő vitézül megmutatta mit is tud ha akar.
Nem csalódtam, bejön ez a kis dög. :)
Itthon Szegeden a városban egy gyors kör után /régi híd, tisza lajos, rakpart, felső tiszapart, etelka, kereszttöltés/ már jöttem is haza.
Hazafelé a sötétben persze sikeresen lekoccolt az alja az egyik rejtélyes aknatetőn.
A hangjának annyi és mint kiderült a középső-első dob is elég erősen cserére érett.
Így a hatalmas öröm mellé egy kis üröm is vegyült, de lassan fokozatosan haladunk előre, biztos nem fogok unatkozni mellette.