Mutasd

>> Szerviz2013-10-07

Szevasztok!

Tegnap, azaz 2013.10.06-án kíváncsiságtól, és oknyomozástól vezérelve szétbontottam a vízpumpát.

Szeretem kivesézni a dolgokat, és megtudni mi miért történt.
Okulás és tanulás jövőbeni hasznosítás céljából.

Fiam már csitítgat, hogy ne ragozzam túl a dolgokat, nem kell akkora feneket keríteni a dolognak, jó kezekben van a kocsi.
Hm.. Teljes mértékben igaza van, de bennem ott motoszkál a kérdőjel amire a választ meg kell adnom.

Szétszedtem!

Döbbenet, keserűség, megrökönyödés és csalódottság tört fel bennem , némi keserű örömmel , hogy legalább tudom mi történt a vízpumpával, mért néz ki oly módon amit az előző bejegyzéseimhez kapcsolt fényképeken láthattok.

Szétbontás utáni megállapításaim:

1, A golyókosarak - mivel kiderült, hogy dupla soros csapágyról van szó- épek. Pedig meg voltam győződve, hogy elolvadtak és azért van a nagy oldalirányú lógás a tengelyen.
Sőt nagyon jó állapotban voltak.

2, A tengely hornyai felpattogva, illetve igen komoly sérülésekkel rendelkeznek.

3, Kikerültek a golyók is némelyik inkább lencsére hasonlít, nem pedig kerek golyóra.

4, Semmilyen felségjelet, vagy lógót nem találtam sem a csapágyakon, se paláston, se porvédőkön, de még a vízpumpán sem.
Vagyis nem egészen így van, mert számok gravírozott sorát találtam a vízpumpa oldalán, és a számozást a tengelyén.
Gondolom valami azonosításra szolgálhat, de nekem nem mond semmit.


Több gondolat azonban még mindég gyötör:

1, Nem értem még mindég miért dőlt ki a vezetőgörgő?
2, Anyag minősége, vagy kenőanyag hiánya, esetleg nagy feszítő erő okozhatta-e a két csapágyazás tönkre menetelét?

Érdekes módon a feszítőgörgőbe KANADA és a csapágyba KOREA felirat látható. Az nem ment tönkre. Sőt, ha az nem működött volna rendesen akkor most a károm még nagyobb lenne.

Csatolom a képeket, nézzétek meg ilyet nem mindég látni!

Üdv,
Föci papa