Mutasd

>> Esemény2024-11-09

Lassan szaporodik a km a motorban (induláskor 2736 km), de kellene egy túra. Már nagyon nyomnám a gázt, tesztelném a technikát. Figyeltem az időjárást. Ha nem lesz eső vagy fagy már megfelel.

Indulás 6 után még sötétben és enyhe fagyban, de az utak szárazak, nappal bőven 10 fok lesz. Ezúttal Zabar felől közelítettem Ózdra. A Domaháza - Hagony szakaszt többször is megjártam. Kiváló aszfalt, kanyargós, dimbes-dombos, kívánatos útvonal, de gyatra szakaszok vezetnek ide. A dombok északi oldala még bőven deres volt. Levegő már fagypont felett.
Ózdon tankolás, reggeli, majd irány Aggtelek. Ragály után az erdőben is jót mentem. Egy bukkanó utáni jobbos mindig meglep, pedig már számítok rá. Az erdőbe vezető földút csapása látszik, megvezet.

Aggtelek - Jósvafő örök kedvenc mindkét irányban. Északi oldal vizes, Szinpetriig hajtottam, onnan vissza Ragályig, majd Imola felé tovább. Kánó után még átmentem a kanyargos szakaszon, de az erdőnél visszafordultam. Vizes vagy inkább fagyos volt.

Szlovákiába Aggteleknél mentem át. Pelsőc, Csetnek, Veszverés, 533 2x, 535 Dedinky. A tóparton 2 vörös cica társaságában megebédeltem. Szepespatak - Svedlér felé haladtam tovább. Ez már a hegyek északi oldalán a völgyben fut. Nem volt nagy ötlet erre jönni. Figyelni kellett nagyon, helyenként lefagyott foltok is előfordultak. Jekefalváig mentem ezen az úton. A Gölnicbánya után izgalmas az út, tempós, de ezzel is az a gond, hogy rövid és messze van. Forgalmasabb is.

Vissza az 549-esen Szomolnok, Stósz. A hegy árnyékos oldala fagyos volt. Egy Tuareg lendületesen jött felfelé velem szemben. Közöttünk egy enyhe balos de fagyos kanyar. Anyád, ez nekemjön. Húzodtam szélre, de nem volt menekvés. Ha ez megcsúszik, pont belémjön. A mozgásából látszott, hogy az elektronika beavatkozott, a tükörből láttam a féklámpáit világítani. Meglepődött annyi szent, megúsztuk.
Stósz felé a déli oldal kiváló volt, legalább 3x mentem oda-vissza. A nap lement közben. Dénes felé megnyomtam a völgyben, de ahogy a fák közé értem kijózanodtam az adrenalinmámorból. Sok lesz ez a tempó ide. A bukkanó utáni jobbos nyáron oké, de mi van, ha most fagyos? Lassítottam még időben, jól tettem, kis megcsúszás így is volt. Na, érjünk haza!

Krasznahorkaváralján már sötét volt. Rátértem a főútra. Cél Eger a leggyorsabb úton. Titkon reméltem, hogy a Mátrán keresztül még egy jót autózhatok.

Vacsora közben átgondoltam a haza vezető utat. Csak megnézem a 24-est, mi baj lehet :) A fényszóró meg sem közelíti a Giulia-ét, de ez van. Kevés autó volt, távolsági fény játszott. Abszolút megérte. Úgy tűnt, sosem voltam gyorsabb.

Gyönygyöstől unalmas autópálya.
1157 km összesen. Benzinfogysztás mellett sajnos az olajfogyasztás is jelentős. Oka vizsgálat tárgyát képezi. Hamar kezdtem hajtani?

A plusz teljesítmény érezhetően gyorsabbá teszi az autót, de a nagy változást a Q2 adja. Kanyarban gázra a kisebb ív felé húzza az autót. Hamarabb lehet kigyorsítani, jobban jön ki a kanyarból. A hanggal még nem barátkoztam meg. 2000-es fordulaton nagyon brummogós, zavaróan hangos. Talán másik dobb kellene.

277085km

 
>> Esemény2024-07-04

Alkalmam nyílt összekötni a kellemeset a hasznossal. Tettem egy felfedező/élménytúrát Nógrád megyében.
Bejáratós a motor, csak finoman nyomtam. Volt mindenféle útminőség.
A bejárt útvonalak közül válalható:
- Pásztó - Nagylóc
- Alsótold - Herenycsény (1., 2. kép), itt oda-vissza-odát mentem, bár kátyús, de élvezetes
- Nőtincs - Galgaguta Felsőpetényen át
- Nőtincs elágazás - Ősagárd

Ezeket valahogy össze kellene kötni, de ahol én ezek között jártam, ott borzalmas burkolat volt. Van, hogy csak a településen rossz az aszfalt, de olyan is, hogy egy jó út átvált borzalmasba

 
>> Esemény2024-03-03

A mostani túrát novemberben szerettük volna megejteni, de nem adódott olyan szerencsés együttállás, mint egy éve.
Ahogy a rossz idő ősszel, úgy jött hamarabb a jó idő is.

A februári tavasz láttán Kornél barátom ocsúdott fel hamarabb. Menjünk a hegyekbe, ott is tavasz van már.

Egy ilyen hívásra nem mondhatok nemet. Titkon én is vágytam már erre, de aktuális már a vezérlés cseréje és nyugodtabban keltem volna útra utána.

Ennyit még csak kibír - gondoltam. Elárulom, kibírta.

Rétságra beszéltünk meg találkozót, de már az M0-án sikerült összefutnunk. Egy 156 üdítő látvány, mind követve, mind a tükörben látva. Most én mentem elöl. A forgalmi vizsgámon egy megjegyzése volt a vizsgabiztosnak, használjam gyakrabban a tükröket. Ezúttal nem lett volna panasz.

Kornél gondosan készített itinert, én meg letöltöttem a térképet, hogy offline is meglegyen.

Arrafelé az út minősége hasonló a magyar utakéhoz. Az első igazán élvezetes szakasz Selmecbánya után következett. Teplafőszékelyen lehúzódtam egy buszmegállóba bevárni Kornélt. Te, ez olyan jó, menjünk még egy oda-visszát! Kettő lett belőle.

A szakasz 2 részből áll. Az első a dombokon át vezet. Kanyarok sokasága jelentős szintkülönbséggel. Többségében beláthatók. A második rész a völgyben csörgedező patak mellett visz egy erdőben. Kanyarok szépen összefűzve jó ritmusban, néha megtörve egy nagyobb fékezést igénylő szűkebbel. Itt vizes volt az aszfalt, mégis olyan tapadást adott a PS4, hogy csuda.

Az út további részén felfedező céllal végigmentünk. Már úgy tűnt, nem lesz izgalmas szakasz.
Így Magasmart után ismét Selmecbányát céloztuk be, hogy még egy kört menjünk megkoronázva a napot. Az oda vezető út tartogatott még izgalmakat.

Az 524-es út zseniális. A bükkihez tudnám hasonlítani, csak jobb aszfalttal. Az egyik emelkedő szakaszon az autó ereje odalett. Biztosan meredek - gondoltam. Visszakapcsolok, fura a hangja is. 5000-nél nem forog többet csak morog. Melegszik. Közben Kornél utolért, ajaj, nem az emelkedő a ludas. Mi lehet ez?

Megállok, nézegetem, üresben pörgetem, működik. Elindulok, kisvártatva ismét erőtlen, kelletlenül forog, melegszik. A Selmecbánya - Teplafőszékely szakaszt végigküzdöm oda-vissza. Nem az igazi. Előzni sem tudok.

Megállunk, tanakodunk, furán szól a kipufogó. Belenézünk, eltömődött. Tele van a cső üveggyapottal. A dob belseje szétesett és a hangtompító tömés elszabadult, elzárta a gázok útját. A helyszínen talált fémszalaggal elkezdtem kipiszkálni. Némi perforált csődarab kíséretében két maréknyi gyapotot kipiszkáltam. Talán jó lesz. Indítás után egy focilabdányi pamacs távozott kisebb robbanás hangjának kíséretében. Gyerünk haza.

524 este, autók nélkül már száraz aszfalttal zseniális.

Hazafelé Lajosmizse felé ismét eltömődött a dob. 3000-nél többet nem forgott a motor. Mennyi cucc van ebben? Pihenőben piszka után indítás, focilabdányi nagy durral, usgyi tovább. Szuper nap volt.

Másnap szemügyre vettem a dobot. Jól felpuffadt a nyomástól. Jó, hogy nem nyílt szét. Több helyen kifúj. Talán az összes tömés kijött belőle. A legolcsóbb utángyártott dob volt 5 és fél éve. 60 ekm-t használtam. Csere lesz. Itt az alkalom egy rozsdamentes CSC hátsó dob beszerzésére.

947 km
272875 km

 
>> Szerviz2024-02-29

Az utóbbi időben keveset használtam az autót. Az enyhe idő miatt a kerékpárt preferáltam.
Tavaly túra sem volt vele, na de majd vasárnap :)
Fel is raktam a nyári kerekeket.
271928 km

 
>> Szerviz2023-04-24

Egy új eszközzel estem neki a fékfolyadék cseréjének. Kompresszor kell hozzá, karburátor elven működik.
A hosszú flakont megtöltöm az új folyadékkal és az autó tartályára fordítom. A kúpos tartályon van egy "pisztoly", erre csatlakozik a kompresszor és a munkahenger a légtelenítő csavaron keresztül. 4 bar elég. Az áramló levegő a légtelenítő csavar nyitásakor kiszívja a folyadékot a tartályba.
Ami azt illeti, hamarabb kellett volna a cserét elvégeznem.
Látható a második képen, hogy 4 év alatt milyen sötét lett. Valeo dot4+, 265 fok a forráspontja.
268844 km

 
>> Szerviz2022-11-30

Az októberben kezdődött kalandom a generátorral a végéhez közeledett. Az első cseredarab hibás volt sajnos. Az állórész tekercselése nem ehhez való volt, alapjárati fordulatnál nem gerjedt fel. A feketére festett tekercses a friss beszerzés. Szemmel látható az eltérés. Eltérő huzal átmérő, eltérő menetszám. Kifogtam.

Az első felismerés után ki kellett szerelnem a generátort, hogy padon is meg tudják vizsgálni. Az alapjáratinál nagyobb, kb. 1200-as fordulaton kezdett csak tölteni. De amíg az újabb csere megjön, ezt kell visszatennem. Hurrá, már 2 le-felszerelésnél tartok. Minden hétre egy csere. Repkednek a kipufogó tömítések.

November végén érkezett meg a friss generátor. Hamar le is teszteltettem a mérőpadon, jó-e. Rendben, mehet a másik helyébe.

Áramtalanítás. Kerekek, alsó és oldalsó motorburkolat, kipufogók le. Hosszbordás feszítő kiakasztva. Alagút leengedve. Bölcsőt rutinosan csak résnyire utána, éppen kiférjen a generátor. Féltengely leoldva, félrefordítva. Vezetékek leszedve. Kis játék a motor fel-le emelésével, hogy kijöjjenek a csavarok. Már a kezemben is van. Visszafelé fordított sorrendben. 2 óra alatt megvolt az egész. Persze, hiszen erre gyakoroltam október 2. óta :D

Próba, működik, hurrá. Egy dolog nem tetszik csak. A fesszabályozó a zsigulis korszakot idézően működik. Gázfröccsre emelkedik a fényerő, későn vagy lassan szabályoz. Valami noname, Bosch-t már nem kapni sajnos. Ez van.

265614 km

 
>> Szerviz2022-11-18

A középdob nem bírta a hőterhelést, már 2x hegesztettük. A palástnál a peremnél varrtuk körbe, de az sem bizonyult elégnek. Cserélni kellett. A flexibilis is kifújt sajnos. ~50 ekm-t ment, utángyártott.

 
>> Esemény2022-11-12

Kikacsintottunk külföldre, milyenek a szlovák utak. Szombat ellenére alig volt autó. Az aszfalt sok helyen új, a vonalvezetés változatos. Tetszett, tavasszal megyünk újra.
Ez eddig a leghosszabb túra: 1115 km. Messze van, de nincs mit tenni, nyomni kell.
Középdob már odafelé az autópályán megadta magát. Nem úszom meg a cserét.

 
>> Szerviz2022-11-08

Ismét elmúlt 10 ekm. Selenia 10w40 nem kapható. Valvoline olajat kapott.
263371 km

 
>> Szerviz2022-10-26

Úgy mértem, a Brembo GT Sport első tárcsákba még egy-két túra, de közelebbről szemlélve észrevettem egy repedést, ami a peremig futott. Szívás lenne ha szétrobbanna terhelésen.

Ezt már nem forgalmazzák és túl drága is volt, többet vártam. 30 ekm-t futott.
Találtam egy hasonló terméket: Brembo Xrta HC fúrt tárcsa.
Rendeltem hozzá EBC yellow betéteket. Bejáratás indul.