Tagok >> aranytl >> 156 1.6TS Sedan Distinctive >> Blog
- Típus:156 1.6TS Sedan Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:fekete
Kicsit késve cseréltem olajat, tavasszal szoktam. Évente végzem, mert nagyrészt városban használom az autót. Az útmutató szerint ez fokozott igénybevétel.
Selénia 10w40, gyári olajszűrő + pollenszűrőt is cseréltem.
233045km
Történt, hogy egy tempós szerpentinezés után túlmelegedett a fék és elkezdett nyúlni a fékút. A szaga is rettenetes volt. A gyári méreteken belül kerestem megoldást ami bírja a kiképzést és utcai átlagos használat során is megfelelő.
A választásom a Brembo Sport termékére esett. Külföldi oldalakon olvastam pozitív tapasztalatokról, illetve neves gyártó lévén bizalmat szavaztam.
A gyártó szerint 600 C-ig jó fékhatást nyújt, legjobban 200-300 C között működik, és hidegen is elég erőteljes fékhatás van, így nem kell melegíteni átlagos használat esetén.
Kiegészítettem a szettet még fémszövetes teflon fékcsövekkel, valamint dot4+ fékolajjal töltöttem fel a rendszert a kívánt hatás elérése érdekében.
A szerelés menetét nem írom le. Inkább a tapasztalatokat osztanám meg.
Először csak a fékcsöveket és a fékfolyadékot cseréltem le, hogy külön tudjam értékelni a hatást.
Írták, hogy a fékhatás hamarabb jelentkezik az új csővel, jobban adagolható a fék, az ABS is direktebben fog működni. Hát rosszabb nem lett az tuti, de nem esküdnék meg az ellenkezőjére. Frankón működik, talán hamarabb felkeményedik a pedál álló helyzetben taposva.
Ezek után cseréltem tárcsát és betétet.
Először pár száz km-t kímélve vezettem városban, hogy rendesen összekopjon. Utána a gyár ajánlása szerint "megedzettem" és attól kezdve lehetett "ütni".
Hidegen fog annyira mint az előtte használt Zimmermann tárcsa és Textar betét.
Érezni, hogy több fékezés után, amikor melegszik, jobban fog.
A "tesztpályán" ahol az előző szett túlmelegedett, ott ez bírta a gyűrődést. Volt ugyan szaga, de fékhatás is megmaradt.
Gyakran kell lemosni a fékport, különben hajlamos a nyikorgásra. Illetve a furatok miatt erőteljes lassítást búgás kíséri.
Az ára kicsit magasabb mint az EBC, amit szintén sokan dícsérnek. Azzal sajna nincs tapasztalatom.
Az új nyárig gumik felszerelése után egy futőmű ellenőrzést kértem, ahol megállapították, hogy elöl a bal alsó lengőkar gömbcsuklója lóg. Csere szükséges.
Vettem egy TRW lengőkart, hétvégén kicseréltem. Ebben nagy segítség volt ezen a linken található leírás.
Fontos, hogy a villa szilenten átmenő csavarját az autó alaphelyzetében húzuk készre.
Ezt úgy érhetjük el, hogy a futóművet addig emeljük, amíg a kasztni éppen emelkedni kezd. Na itt kell meghúzni a csavart.
Ma megejtettük az első felső lengőkarok cseréjét. Gyári került a gyári helyére. A baloldalinak már a gömbcsuklója is kopott volt, a jobboldalinak csak a szilentje volt kuka.
Megejtettük az éves olajcserét is, kicseréltem a pollenszűrő és a levegőszűrőt is.
Az első futómű jelentősen halkabb lett.
Sajnos megvizsgálva a stabilizátort, kiderült, hogy hiába cseréltük ki a szilentjét egy éve, a rúd mostanra annyira megkopott, hogy már mozog és valószínű a maradék kopogás emiatt van :(
óra állás: 174476 km
Ma emelőre tettük az autót és alaposan átvizsgáltuk, felmértük az állapotát.
Diagnózis: mindkét első felső lengőkar megérett a cserére, valamint a stabilizátor sajnos elkopott. Hiába cseréltük a szilentet, az előző megette a rudat, bár ez most még nem égető probléma.
Szóval a kopogás, amit már egy éve hallok és egyre erősödik, vsz a lengőkarok miatt van.
Április végén kiderül. Az olajcserére is akkor kerül sor.
A nyári kerekek felrakását egybe kötöttem a fékfolyadék cseréjével. Nem tudom volt-e már cserélve az autó 10 éve alatt, valamint nyáron a szerpentinen furán viselkedett a fék (talán fölforrt a fékolaj?), továbbá 3. éve van nálam és ez az ajánlott csereperiódus. Szóval jól összejöttek az okok, hajrá.
Csere menete hagyományos kétszemélyes pedálpumpálós módszerrel történt, ATE dot4 fékolajat kapott a rendszer. (a dobozára azt írták évente cserélni, ez komoly??)
A fék jó maradt, nyaraláskor kiderül, hogy bírja a strapát :)
Hibajelenség:
Az ablakmosó folyadék késve ért a szélvédőre, és eleinte csak pisilt.
Hála az enyhe időnek, rászántam magam a szerelésnek.
Első gondolatom a visszacsapó szelep meghibásodása volt, ami a műanyag rostély alatt helyezkedik el. Tehát ezt le kell bontani, hogy kiderüljön a turpisság.
Maga a szelep a jobb oldali rostély alatt van, ha csak ez érdekel, akkor a karokat nem kell leszerelni. Én viszont leszedtem mindkettőt, ha már hozzányúlok jelszóval.
Összesen 7 csavart kell kitekerni (4 csillag, 3 torx), valamint a két kar egy-egy 8-as anyáját. A rostélyokat még erős műanyag patentok fogják a szélvédő alatt. Ha megindul pl. középen (ezek a patentok hosszabbak) egy lapos csavarhúzóval felfeszítve, akkor a többi már könnyen jön.
A művelet után feltárul a levéltár:)
Porszívóval nekiestem a 10 éves szemétnek. utána jöhetett a szerelés.
A szelep szétszedhető, sérülést nem láttam rajta, a membránja ép volt, így összeszereltem. Ez jó. Viszont a csatlakozó csövek gyanúsan könnyen jöttek le, ezért mind a három végét visszavágtam 1-1 centivel. Így újra szorosan illeszkedik.
Kiszedtem a törlő mechanikát átvizsgálás céljából. Sajnos teljesen száraz volt és a beszivárgó víz felületi rozsdát eredményezett a tengelyeknél. Kopás jelentkezett, de még nem kukás a tengely (kb 0.5mm). A gömbfeleknél a gyári zsír kirakódott a peremekre, így az is száraz volt.
A tengelyt egy zégergyűrű tartja a helyén, lepattintható, utána kihúzható a helyéről. Alapos zsírozás után ment vissza. A gömbfejekhez szintén tömködtem zsírt.
Most már vehet vissza a helyére.
Eredmény:
A mosó azonnal nyomja és a mechanika síri csendben dolgozik :)
A 3 és fél éves Varta akksi megadta magát, ún. kapacitásvesztés lépett fel.
Megvolt a feszültség, de indításkor elsötétült minden.
Persze hogy akkor történik mindez, amikor sietni kell.
Betolás mélygarázsban esélytelen, maradt a bikázás. Még az autóval kaptamegy bikakábelt, de az olyan szinten gagyi, hogy semmi különbség nem volt, amikor csatlakoztattuk.
Előkotortam a garázs mélyéből a régi indítókábeleket, ami még a ladás korszakomból maradt (csomagtartóban fért el az akksi). Mindjárt jobb belátásra tért az öreg Varta.
Délután kapott egy 56Ah-s Bosch-t. Szépen teker :)
Dátum felírva, számláló indul.
0
369
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- 2 keréken is szép az él...
- Zenebutik
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Erőforrás alternativák
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Alfa reklám
- Filmek
- Csevegés (Á la Alfa Rom...