- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
Az ARKANGYAL egy elég érdekes felszereltségű autó. Minden szempontból full alap, de nagy navi van benne.
Mivel én kizárólag hardrock-ot és heavy metal-t hallgatok, sohasem hallgattam rádiót, mindig CD-ről a zenéimet. Viszont már egy jó ideje a fejegységem szarakodott, volt, hogy egyik nap lejátszott egy számot, msnap kiírta, hogy CD error, vagy éppen átugrotta az adott számot, amit előző nap még lejátszott, volt, hogy eredeti műsoros CD-re kiírta az error-t. Sokszor csak úgy volt hajlandó együtt működni, hogy kocsi leállít, gyújtás le, fejegység kikapcsol, majd minden újraindít. Ráadásul ez a fejegység még nem is Blue&Me volt, hanem a régebbi.
Elegem lett.
Beruháztam egy Pioneer SPH-DA230DAB fejegységre. Eredetileg a 160-as típust akartam megvenni, de mindenki azt mondta, hogy az full alap...kb Dacia Duster-be való. Viszont a 230-as típus meg nem kapható Magyarországon, csak az utódja, ami meg 200ezer felett van.
Szerencsére van egy kollégám a németországi társvállalatunknál, aki volt olyan kedves, hogy megvette nekem kint Németországban és beküldte postával úgy, hogy még épp bekerült a karácsonyfa alá. Ráadásul kint annyiba került, mint itthon a alap verzió.
A többi szükséges cuccot (ld. alább) a www.autodvd.hu cégtől rendeltem:
- Ant. Adapt. ZRS-SA-1 antenna szeparátor din dugó-iso aljzat [8544]
- Rád.ker CT23AR10 (D) Alfa Romeo 159, Brera, Spider [39269097]
- Ant. Adapt. ZRS-AA-1 antenna dugó egyenes [8544]
- Kormányadapter CTMULTILEAD.2 chinahu lead [85444290]
- ISO ZRS-ISO-ISO [8544]
A KORMÁNYTÁVVEZÉRLŐ ADAPTER, CAN-BUS (CTSAR002.2) kellett volna még, de Shadin barátom azt mondta, hogy ne vegyek, mert van neki régről egy darab elfekvőben.
Most az új évben tudtuk összehozni, hogy Shadin is ráért és én is, úgyhogy elgurultam hozzá jan.3-án Százhalombattára és beszereltük.
Mondjuk amivel szopni lehetett, azzal szoptunk is.
- a gyári keret 4kiszedéséhez ki kellett szedni a teljes középkonzolt, mert négy csavar csak hátulról hozzáférhető
- a műanyag belső keretből 2 milimétert csiszolni kellett, hogy beférjen a fejegység
- az univerzális (159-specifikus) beépítőkeret csavarjai elsőre nem akartak passzolni a fejegységen lévő lyukakba
- a kormányvezérlő csatlakozó beállításához kétfajta leírás van, az egyiken a 7-es kapcsoló ON a másik szerint OFF állásban kell legyen...kellet pár izzasztó óra, mire rájöttünk, hogy emiatt nem akar működni (az én kocsimban ON állásba kellett rakni)
- végül a beépített mikrofonnal nem akart működni, úgyhogy kénytelenek voltunk a PIO saját mikrofonját használni.
Lényeg, hogy összeállt a cucc, de elment vele gyakorlatilag vagy 6 óra.
Úgy lett bekötve, hogy amikor leállítom a kocsit, akkor ne kapcsoljon ki, mert én autó takarítás közben imádom bömböltetni a zenét.
A mikrofon vezetékét az anyósülés felőli elülső oszlopban ma a szervíz sorná vezette el a szerelőm, mi azzal már nem akartunk kínlódni. Tudom, a vezető oldalon szokás, de egyszerűbb volt nekünk berakni a kesztyűtartóba, a szerelőm pedig onnan vezette tovább. Vezetékhossz volt bőven.
Az USB csatlakozót is mi csak kivezettük a kesztyűtartóba, a szerelőm pedig az anyósülés oldalán a kárpit mögött szépen bevezette a középkonzol és a váltó burkolata közötti résbe. Egy USB-foglalat profibb lenne, de nem akartam egyelőre semmit szétfurkálni. Egyelőre így lesz. (Btw azért kell az USB csati, mert a kurva iPhone esetében a CarPlay csak vezetékes kapcsolattal működik)
Összességében én magam semmit sem tudtam hozzátenni a beszereléshez, de Shadin barátom profin megoldotta az egészet, kente-vágta, hogy melyik vezeték micsoda, amit meg nem, azt tudta, hogy hol nézzen utána az ePER-ben. Nekem kínai volt az egész.
Szóval ezúton is HÁLÁS KÖSZÖNET SHADIN-nak !!! Nélküle ez a projekt nem valósulhatott volna meg.
Amúgy bazi jól szól, könnyen kezelhető a kijelzője, szóval örülök, hogy végül megléptem ezt a dolgot.
Megjegyzés: ha valaki nagy navis gyári fejegységet akar cserélni bármire is, vigyázzon, mert nagyon nem mindegy milyen beépítő keretet vesz. A 159 nagy navis fejegység kivágása a középkonzolon ugyanis nem a standard 2DIN méret, hanem néhány miliméterrel nagyobb!
1
594
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia