Mutasd

>> Tuning és extra2016-06-02

1500 km-t és 5 hetet éltünk meg együtt jóban. Rosszban nem volt részem az autóval. Családom is imádta. Kisfiam úgy sírt tegnap, mint a záporeső, amiért eladtam.

Pénzügyi okból kellett eladnom, illetve ilyen szempontból kár volt beleugranom; nézőpont kérdése. Kockáztattam és nem jött be. Muszáj voltam venni végre egy Alfát; mit csináljak?!
Nagyon szimpatikus új tulaja van/lesz, aki úgy fog vigyázni rá, ahogy kell.
Az állapotfelmérésen a Kelet-Pestnél kiderült, hogy megérdemli a törődést: mind a computer adatai, mind az autó (újszerű) állapota igazolják, hogy valószínűleg tényleg csak 67 000 km van benne. Ezt a szerelők mondták.
Őszinte leszek: qrva szar érzés és egyáltalán nem örülök neki, pedig már aludtam rá egyet. Hibátlan (na jó, a kuplung necces, de az kopó alkatrész - nem volt necces; az is tökéletes volt - a szerk., 2017.04.26.), szinte új Alfa, és ahhoz képest gombokért volt. És kényelmes és dinamikus és szép. Röviden: Alfa Romeo.
Remélem, lesz másik. Amit eldöntöttem, ha még egyszer lesz lehetőségem Alfát venni: vagy GTA vagy semmi.
Már csak pénzt kell gyűjtenem rá...

 
>> Tuning és extra2016-05-17

55,939 l / 881 km = 6,35 l / 100 km

Eddig azt hittem, ilyet Alfa max. 50 km-en tud...
(A fedcomp 3 tizedet csal felfelé.)

 
>> Tuning és extra2016-05-03

722 km @ 51,89 l dejzel = 7,19 l / 100 km
(Ebből az első 500 km-t az előző tulaj tette bele; tacho szerint 8,2-es átlaggal.)

 
>> Tuning és extra2016-04-24

2007.08.07-én helyezték forgalomba.
2008.04.04.: 7 452 km
2009.02.26.: 18 032 km
Ezek a tuti adatok az Autóház Budaörstől. (Köszönöm itt is!)
Az ezt követő tuti adatok a szervizkönyv és -számlák alapján:
2014.05.12.: 31 711 km
2015.02.12.: 52 023 km
2016.03.25.: 65 420 km

Az autó állapota önmagáért beszél. Ezért vettem meg. :)

Fontosabb szervizek számlával igazoltan:
31 000 km: vezérléscsere.
51 000 km: kuplung és kettőstömegű csere.
Közben 10 000 km-ként vagy évente olajcsere. Legutóbb 2016.03.22-én. A maradék olajat is megkaptam ajándékba. :)

"17 nyári és "16 gumiszett felniken. Garanciapapír a gumikról; a nyáriban kb. 25 000 km van és 3 évesek, a téli idén lesz 2 éves és kb. 10 000 km van benne.

A "17 felniket sajnos horzsolások "díszítik"; ezt tudom hibájának felróni.
Ja, meg hogy dízel. :) Szegedről hazahoztam 6 liter körüli fogyival autópálya jellemzően 140-es tempóval, inkluzíve néhány kigyorsítást 100-120-ról 160-190-ig. Jól húz és baromi stabil. A kanyarokban meg magától befordul. Nagyon masszív kocsinak érződik.
És jelentem, kényelmesen befér a család. :)

 
>> Tuning és extra2016-04-23

Nem így indult, de ez lett belőle: 147 Q2. GTA-t néztem (Atyaúristen, milyen döbbenetesen jó kocsi!), aztán így jártam.
Igazából 3 éve Alfátlanul tengődtem, és csak annyi volt biztos, hogy Alfa kell. Mert lehet nélküle élni, de minek.
Mivel hétköznapokon is használható, 2 liter közeli, turbós benzines az én büdzsémhez mérten nem volt, lett belőle egy kb. két literes, turbós dejzel.
Kurva jó kocsi, de még szoknom kell.
Kérdezte az eladó az első kör után, hogy milyen. Mondtam, jó, csak kerreg és büdös.
Szóval meg kell szoknom ezt az életérzést, és hogy egy Alfa nem feltétlenül nagy teljesítményű benzintemető, hanem takarékos dízel kivitelben is létezik. Szép az egész kocsi, meg tudjátok, menő a piros varrás itt-ott, rohadt jó az ülés, kényelmes, kézre áll, gokart-érzés stb., csak hiányzik az olaj és benzin szaga, meg a 7000-en üvöltő V6.
De jó lesz ez arra, amire elsősorban kell: közlekedni.