Tagok >> Mega Alfa >> 147 1,6 Twin Spark >> Blog
- Típus:147 1,6 Twin Spark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Kék
Megvolt a tetőkárpit levétel és a bitulapozás.
Gumikéderek körbe az autón c oszlop műanyag 4 csavar kettő látható a jobb oldalon kettő a világítás alatt többi pattan bal oldalon lehet látni.Hátul a világítás mögött van egy patent B oszlopot csak meglazítottam és kiszedtem mögüle vissza is ment nem kellett bontani.Kapaszkodók napellenző 2 csavar per darab.Meg elől a világítás alatt van 3 csavar ha jól emlékszem.Amúgy csal fel van tapasztva a kárpit nincs ragasztva vagy ilyesmi elég könnyen ment.Vissza is flottúl ment minden illeszkedett elsőre.Silent coat 4mm-el lett rezgés csillapítva az autó körbe mindenhol sokkal halkabb.
Mint írtam a kipuffnak annyi volt!Megjött a Paragi sportdob fel is lett rakva egész szép hangja van.A hátsó futómű szét lett szedve.Sachs Supertouring lengéscsillapító Sachs porvédő és felütközésgátló és Kayaba Toronycsapágy lett betéve a régiek helyére.
A küszöb hátsó része javítva lett a fényező nem csinálta meg az egész küszöböt pedig kértem nem baj majd legközelebb.Mint kiderült gumi átszerelésnél a szerelő megnyomta a küszöböt azért lett rozsdás.A nyári 17-es felnik görgőztetve és kapott 4 új gumit.Kapott új szűrőket levegő olaj pollen szűrők Liftron-t és Liqui Moly Leichtlauf 10W40 olajat.A nehéz zenének és rossz utaknak hála teljes hátsó futómű felújítás esedékes amit már nézegetek mi hol mennyi illetve a jobb elejéből hallani valami nyekergést kanyarodásnál.Ezt is fel kell tárni.Tegnap a hátsó dob kifújta a tömítést tehát ez is kuka amúgy se tetszett már intéztem rá sportdobot.
Szóval jó sokat kell rá költenem de nem bánom hisz Alfa és a Miénk.
Egy picit meghajtva a vasban található zenét.
Katt
Újból jelentkezem.Lassan bővül a rendszer és Mo. talán leghangosabb alfája az enyém.
Bekerültek az 50-es kábelek és a pótakku kárpitozás megtörtént. Bár egyelőre egy kicsi FIAMM aksi van benn így az áram hamar elfogy.Akkura vadászom szóval lesz még ebből post bőven.
Nézzük mi történt.:
A Dld és a Stealth ment.Jött a helyére egy Hifonics XX Colossus II 3200 watt rms-el és 2 db 12"-os cz sf d2 gyári cz ládában amit Süveges Zoltán "Süvi" épített.
Versenyen nem jártam vele viszont lemérettem 146 fölött ver nyitott ajtókkal zenén és gyönyörű hangja van.Ennek ellenére a két Cz-nek menni kell a holnapi Encsi Autós találkozó után.Az utód már ki van nézve Olasz autóba Olasz szub már nagyon várom.
Addig is néhány kép.
Mint említettem cserére szántam el magam.Lássuk mi történt.
Sokat érdeklődtem ezzel foglalkozó fórumokon mit érdemes és hogyan.Azt hiszem a jelenlegi állapottal elégedett vagyok bár még nincs kész.Az előző hangtechnika úgy ahogy van megy egy Opel Astra G-be a bratyóhoz.
Lássuk miket szereztem be:
Audio system high end első szett:ex phase 165 mélyközép hs25pro magas és fwhx-1 váltó.
Ezt egy DLS Reference RA20 erősítő hajt.
Vettem egy DlD K1V2-öt gyári ládába.
Ezt egy Stealth amp 1.8 mono sub erősítő hajt.Állítólag 2000 watt 3*30 amper bizti bár kétlem hogy annyit kibírjon.
2*5m audison connection rca kábelt 23 m conducfil hangszóró kábelt. és 14 sinuslive adm bitulapot az ajtók szigeteléséhez.
Fejegység egy Clarion cz 501 er lett a piros megvilágítás 3 pár 4 voltos rca miatt.
Az áramkábelek 50-es hegesztőkábelek.
Egyelőre a beépítés félig kész.Az áramkábelek még nincsenek cserélve.A csomagtartóban a bútorlapot kárpitozni kell kábeleket rendezni pótaksit betenni meg néhány apróság(rács a mélyközépre pl.).Készítettem pár videót Íme:
katt, katt,katt,.
A költségeket nem számoltam a fejet bitulapot és hangszórókábelt kivéve minden használt és olcsón vettem.Beépítésért köszönet Mészáros Istvánnak.
A Mély és az azt hajtó erősítő cserélve lesz idővel ahogy az anyagiak engedik.
Zene
Az első részben leírt motyó sikeresen beépült.Egy darabig a hangja is tetszett.Egy Golopi autós találkozón beneveztem egy hangnyomás versenyre.Eredmény 127 db.
Egy idő után a rendszer hangja kezdett nem tetszeni így elkezdtem kutakodni és apránként összerakni az új hangtechnikát.Szeretem a hangos és erőteljes tiszta zenét.
Folytatás a következő postban.
Rég nem írtam.A kimaradt dolgokról.
Rómeó fel lett matricázva.Két index alá a kígyók.Hátuljára www.alfaamore.hu felirat.
Ugye volt egy tél jól teljesítettek a 15"-os Barum téli kerekek.Viszont volt rossz hatása a télnek.Kisebb rozsdafoltok jelentek meg az autón a küszöb legalján.Ezt mihamarabb megcsináltatom.Megjött a tavasz.Fel lettek rakva a nyári gumik.Úgy néz ki a felniket görgőztetni kell a jó magyar utaknak hála.Ezt is mihamarabb megejtjük.
A következő szépítő folyamat közben találtam olcsón erősítőt és mélyládát ha már így akkor megvettem mindent ami a hifi beépítéséhez kellhet.Fejegység kábelszett erősítő mélyláda beépítőkeret 2 méter vastag jó minőségű kábel a ládához és antenna átalakító.Amikor minden meglett elkezdtem kutakodni szaki után aki beépíti mreni építette volna be csak Neki a hétvége lett volna jó amikor Én dolgozok és nem tudtam addig várni így ma nekivágtam a folyamatnak.Ha valami mégse menne majd kereslek Renátó ;)
A gyári fejegység kivétele az elején nehézkesen ment nem tudtam mivel kellene próbálkoztam szöggel de nem sikerült kis gondolkodás után előszedtem 4 imbuszkulcsot és azzal kioperáltam a helyéről.Mivel nem tudtam hogy kell csinálni ezért az aksiról leszedtem a sarukat és utána széthúztam a kábeleket.És elcsodálkoztam hogy a rádió nem fog menni gyorsan el boltba és az átalakító beszerzése.Ezután az rca kábelt húztam be a helyére asszony pici keze segítségével.Nem bontottam szét a kocsit anélkül is ment asszony bedugta a kezét a lyukon és felhúzta a kábelt amit ezután a kárpit alatt szépen el is vezettem nem szeretem a lógó vezetékeket.Ezután a küszöb kárpitot levéve szépen elvittem a hátsó ülésig a kárpit vissza a helyére és nem is látszik semmi.Ekkor a hátsó ülésnél gondba ütköztem hol vigyem el a csomagtartóba hogy szép legyen és ne lógjon sehol.Gyorsan ki is vettem a hátsó ülést és az alatt került elvezetésre a kárpit alatt szóval sehol nem lehet látni csak a cél helyen hogy van ezzel ez letudva.Nekikezdtem a fejegységnek helyére a beépítőkeret és jöhetnek a kábelek.Minden helyre dugtam gyors aksira saru és próba és működik minden.Ezután jött a szivacs... :S
Az istennek nem akart bemenni a helyére rendesen.Elkezdtem megfaragni a műanyagot azt hittem az a hibás hogy eltart.2 óra szenvedés után próba levesz minden kábel betol és láss csodát ok.Ez után kábelrendezés semmi ne legyen útba visszadug betol és láss csodát szépen beugrott a helyére úgy ahogy kell.Megint próba és a kábeleknek nem esett baja minden rendben működik.Mai napra ennyi futotta az időmből holnap 12 óra meló így pihenés.
Amit vettem:
Pioneer GM 5100 T erősítő
Pioneer TS-W 306 C mély
Kettő együtt 15.000 Hu Ft
Kábelszett 10.000 Hu Ft
Beépítőkeret 2.500 Hu Ft
Fejegység PIONEER DEH-1400UB 20.700 Hu Ft
Nem bántam meg hogy belekezdtem jól mulattam igaz az a kis méreg nem hiányzott a fejegység betolós résznél. :D:D:D:D
Sokkal jobb a hangzás az új fejegységgel.A gyári szett egyelőre marad az ajtókban.A következő az erősítő bekábelezése és beüzemelése lesz hogy mélytartomány is jobb legyen.Egy élmény volt számomra a szerelés.
Sikerült jó minőségű használt gumit vennem amit alig használtak remek az állapota acélfelnire szerelve jött. A felni azt hiszem egy Toyotán volt.Szóval majd azt eladom és némi pénz is jön vissza.Rómeo vásárlásakor kapott alu felnire lesz szerelve a Barum téli gumi 195/60 r 15-ös méretben.20.000 Hu Ft volt a felnire szerelt téli gumi és 7.000 Hu Ft-ért hozta házhoz a futár.