Tagok >> mex86 >> 159 SW 2.4 JTDM Distinctive >> Blog
- Típus:159 SW 2.4 JTDM Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:muschio verde
Mai napon megtörtént.
550g gáz, és 110ml olajat kapott.
Vákumra ellenőrizve, tömített a rendszer.
Nem tudjuk mikor volt töltve utoljára, 260g volt benne.
Tisztítást még kapni fog, jól bevált gránátosat.
Viszont hőfokot nem tudtunk mérni, mivel nem volt hajlandó bekapcsolni.
Viszont a 900km-es túránk során Random bekapcsolt, majd kiolvasom, kábel végre megjött.
EGR is kiíródott még Mankynál 18.án így már hibakód mentesen utazunk.
Chip is volt próbából, rugalmasság 5.ben 100-160közt közel 30%ot javult!
3fővel 10.9 lett a 16.1 helyett....
Sajnos idő hiányában csak ezt a paramétert loggoltuk. Bitang volt a gép chippel, Manky szerint 240le és 450nm körülre volt írva, DPF kímélése miatt, t.nyomás 1,55-1,6ig ment fel, chip nélkül 1,45 fölé nemigen megy.
DPF maradt.
Fogyi autópályán 140-160as utazóval 7,5-7,6 3 fővel full pakkal nyárigumival.
Az autó nyárigumival halk.
Esőérzékelő pályán szuperül működik, nem lesz kikapcsolva.
Generátor cserélve.
Lehet nem is az volt a fő gond, kábelbaj is volt az is cserélve.
Elejét levették a cseréhez.
Számlásan idekint 269 euro.
Generátor javítása otthon 18e ft.
A szíj a művelet óta nem sír hidegindításkor.
Tegnap felkerültek a nyári kerekek. Téliek szépen eltakaritva.
Futómű szemrevételezve, semmi galádságot sem vettem észre, fékek is még jók bőven elől-hátul
Viszont ami ezután jött az nem volt vicces, a próbakörön.
Észrevettem hogy magasabb lett az alapjárat, betudtam annka hogy kevés az autóban a gázolaj bár nem tudom hogy jutottam ilyen összefüggésre.
Ekkor az alapjárat indítás után egy kicsit normális volt majd utána felment 1000-re és ott maradt.
Ezután teletankoltuk a kocsit de nem változott meg az alapjárata.
Fogyasztás 7,5 számolva, épp 900 km-nél tankoltunk.
Tehát az esti próbakörön kerékfujatás meg utánhúzás után 20 km után a kocsi elkezdett látványosan nem menni, persze hibajelet nem láttam mert a falazott EGR miatt perpill az konstans.
Aztán jött az ASR, VDC, Hillholder kiesés.
Ezután kikapcsolta a navit.
Na mondom innen jó lesz gyorsba hazafele irányulni csak 15km volt hátra.
Hát 2 percre rá lakott területről kiérve az autó kilőtte a tompítottat is, korom sötétben....
na mondom akkor most vészvillogó be és félreállunk hát nem jött össze, kilőtte a vészvillogót is, ekkor már 1500 volt az alapjárat.
Nagynehezen félreálltunk, sikerült úgy hogy meg se törjük a vaksötétben...
Leállítás kb 15. gombnyomásra sikerült, ezután persze a kulcsot sem akarta kiadni.
Mikor kiadta engedett ismét vészvillogózni
Ez a szisztéma elég ijesztő számomra....
Persze az alacsony akkufesz miatt a csomagtartó sem nyílt, hogy kivegyük a vonószemet....
ezután hívtuk az ADAC-ot, 1 órán belül kint volt a tréler, bebikázta a kamionról a szaki majd a 159 saját lábon állt fel a trélerre, a diagnózis egyértelmű volt, generátor elment vadászni....
Egyenesen elvittük az itteni szerelőnkhöz, akivel reggel találkoztam is hogy nem véletlenül termett nála az autó...vittem magammal Ruszi cartárstól vett generátort is amit előre megéreztem hogy kelleni fog...
persze ez sem klappolt mert be van állva.... nem értem.
Ezt a generátort egy kollégával elküldtem Magyarországra egy gyors hétvégi rendbehozatalra mivel a szerelő 570 euroért tudna hozni bele.... hát azt nem szeretném...
Szóval az autó egyenlőre várja az új áramtermelőjét....
Messung bei...
Testbeginn
Testende
Beschleunigung 0-100 km/h
8,9 s
8,8 s
0-130 km/h
14,6 s
14,4 s
0-160 km/h
22,9 s
21,9 s
Elastizität 60-100 km/h
6,5 s (4. Gang)
6,4 s (4. Gang)
80-120 km/h
13,9 s (6. Gang)
13,2 s (6. Gang)
Bremsweg aus 100 km/h kalt/warm
37,6/37,6 m
36,5/38,0 m
Testverbrauch/100 km (Teststrecke)
6,9 l
7,2 l
Innengeräusch bei 50/100/130 km/h
60/68/71 db (A)
59/66/71 db (A)
- elemcsere történt a pótkulcsban ami nem müködött vételkor, szerencsére ezzel ez is megjavult, szerencsére gond nélkül beszerezhetö volt az elem 1 euro/2db äron, csere gyerekjäték
- tankoltunk egy telit, szämolva 7,42 L, hatótáv igy már a kivánt 900km fölött van, ez kb 80% elövärosi hasznälattal jött össze, közben kirändultunk is, 2 fövel orszäguton 110 fölé nemigen menve 5,6! Kint mär 9-10 fokok vannak ez nagyon meglätszik a fogyin.
Nagyätlag is elkezdett lefele menni, mär 7,8-ról 7,6ra lement.
- regeneräläsok ätlaga: 630 fok, 390km, ätlag idötartam 10perc
- bőrápolás és belső takarítás is megtörtént
- Fogyi 7,7-7,8
- regenerálást rendszeresen csinálja ahogy kell neki, havazásokkor reklamált egyszer hogy most aztán már hajtsam meg hogy ki tudja égetni :)
- ülésfütések még jók :D
- hátsó ködlámpa hiba magától elmúlt
ami jön remélhetöleg SK: radar grafikus kijelzés bekapcs, lámpamosó kikapcs, övcsipogó kikapcs (kötöm magam anélkül is)
A vas már éles használatban.
Eddigi átlagfogyi comp alapján 7,6l az elmúlt 600km alapján, ebben már volt regeneräläs is, föképp rövidben hasznälva, hosszúban országúton simän mutat 7 alatti átlagokat is az adott útra.
A szij még mindig sir hidegen, egyenlöre semmit se tettem vele.
Kijavitott ülésfütés hibátlanul müködik.
Navi visszaállitása sikerült, zene szebben szól ebben mint a 166-ban, irt MP3 cd-t viszi, remélem DVD-röl is fogja.
Generátor betárolva polcra, nem tünik problémásnak a jelenlegi, meleg motornál mért töltés megfelelö, hidegen nem volt az de ezt betudtam a kieg.fütésnek.
Amire vár: szijsirás megszüntetése, hengerfej vizcsökollektor légtelenitö csavar csere (THX Csabiii159), EGR kiiräs. Valszeg késöbb ki lesz herélve a DPF is vagy szerzek egy rosszat és azt ütöm ki, majd kap chipet is. De ez még a jövö zenéje, marad-e hosszútávon a vas, ez még nem dölt el.
De egyre jobban szeretem :)
Az éles hasznälatra felkészülvén beszereztem egy 1000km-t futott generätort Ruszi cartärs polcäról, ha esetleg ittkint elmegy vadäszni a jó Denso ne kerüljek kellemetlen és nagyon zsebbenyúlós helyzetbe. Ez egyenlöre nem kerül be mig a benne levö szuperäl.
Csabi159 jóvoltából a hütöviz kollektor légtelenitöhöz is lett egy fém csavar a gyäri meghaläsra hajlamos müanyag helyett, nem szeretném megfözni a technikät emiatt ahogy többek mär megtették hasonló vasakkal ezen filléres alkatrész hibájából.
A generätor megy polcra, a csavar meg amint ki tudom hozni beszerelésre kerül.
Termékeny volt a mai nap.
3 óra munkával összeraktam a javított ülésfűtés párna miatt szétkapott ülést.
Most sikerült csak a párnát javítani, forrasztás nélkül lett, kábel betoldva a kritikus részen, erősebb is ott a kábel, reméljük bírni fogja a strapát.
még jön egy alapos tisztítás mert elég retkes lett a munka közben
egész jól össze tudtam rakni a kárpitot is, a régi gyűrűkkel próbáltam a kárpitot feltenni de a kábelkötegelő megfelelőbbnek bizonyult a feladatra.
szivacsot is javítottam a beülő részen már nem volt 100%-os, igaz nem profi módon, de bepótoltam a szivacsba.
teszt hamarosan az autóban is, kiszerelve működött a cucc
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=43&t=5888&start=250
http://www.google.de/imgres?safe=active&biw=870&bih=463&tbm=isch&tbnid=NLOqO7kumO6-SM:&imgrefurl=http://www.alfisti.net/alfa-forum/alfa-159-alfa-brera-alfa-spider-939/112105-sitzheizung-ohne-funktion-sitz-ausgebaut-abgezogen.html&docid=YDT7kqP2Zrlf6M&imgurl=http://www.bilder-hochladen.net/files/al75-1y-14bf.jpg&w=640&h=480&ei=RwKOUuymAayp7AatooGgDw&zoom=1&iact=rc&dur=202&page=2&tbnh=141&tbnw=196&start=8&ndsp=12&ved=1t:429,r:13,s:0,i:119&tx=28&ty=76
2
604
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia