Tagok >> Ákos91 >> 156 2.0 16V Twin Spark >> Blog
- Típus:156 2.0 16V Twin Spark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Blue Pegaso
Már egy ideje táncolt a popsija az autónak. A hosszkitámasztók megunták a szolgálatot.
Erhard küldte az újakat.
Most már szépen fogja az utat.
Kicseréltük a kipufogótartó gumibakokat mert elöregedett és félig szakadt is volt már. Megnyugodtam, hogy nem fogom elhagyni a kipufogódobot.
Rávettem magam, hogy leszereljem a levélrácsot. Már nagyon látszott rajta az idő vasfoga ezért lefújtam matt fekete sprayvel, illetve az ablaktörlő karokat is.
Egész jók lettek.
Sikerült jó áron hozzájutnom egy Bosal Brospeed sportdobhoz. Köszönet Lambi156 cartársnak.
Isten hangja lett az autónak és most a békasegge alatt is húz.
Ráfért a gyári dobra a csere.
Már egy ideje rakoncátlankodott a hűtővíz hőmérséklete. Menet közben 70 fok fölé nem ment, amikor megálltam (piroslámpa, dugóban) drasztikusan elkezdett melegedni.
Ezért termosztátot cseréltünk, ami úgy néz ki megoldotta a problémát. Szépen beáll a vízhőfok 88-90 körülire. Valószínű a régi termosztát nem nyitott rendesen a hűtő fele.
Kiderült, hogy a kiegyenlítőtartály megrepedt egy kis helyen. Ideiglenesen megragasztottuk de mindenképpen cserélve lesz, hogy bontottra vagy újra azt még megálmodom.
Tegnap végre sikerült eljutnom a gumishoz. Felgumiztattam a frissen fényezett TI alufelniket. Szerintem az egyik legszebb gyári alufelnigarnitúra és ezt mutatja is. Télikerekeket gondosan lemostam és állványra raktam őket.
A felnik fényezését ismét SanyiJTD barátom végezte, kifogástalanul.
Km állás: 221898
Nagy esemény történt a családomban. Férjhez ment a nővérem és ugye ilyenkor kell egy menyasszonyiautó. Az én alfámat választották. Kérdeztem tőlük hogy miért pont ez.A válasz nem volt meglepő- mert szép.
Tip-topra kitisztítottam kívül-belül. Feldíszítették szépen.
A fotós meg begurult egy gyönyörű rosso 147-el :D
További képek hamarosan...
Történt, hogy hibát dobott ki az autó a hátsó ködlámpa bekapcsolásakor. Na gondoltam egy izzócsere megoldja a problémát. Szétszedtem, ismét bekapcsoltam és láss csodát működik, nyitott csomagtérajtónál, viszont zártnál már nem sőt az ajtó lecsukása közben még a tolatólámpa is felvillant. Egyből tudtam, hogy erre nem izzócsere lesz a megoldás. Következő ködlámpakapcsoláskor leállt az autó, se gyújtás semmi. Kiment egy főbiztosíték. Szétszedtem a csomagtérajtóba vezető kábelköteget és meg is lett a bibi, 7 vezetékből 5 szakadt. Egyenként összeforrasztgattam, zsugorcsövet melegítettem rá szigetelésnek. Főbizti kicserélve és tökéletesen működik minden.
Ahogy hallottam ez típusbetegség a berlináknál érdemes ellenőrizni.
Végre megvan amit régóta szeretnék, a TI felniszett. Újrafényezzük, mert kicsit karcosak. Alig várom már a tavaszt.
Köszönet a felnikért h-arcos cartársnak.
A múltkori vízforralós eset után, muszáj volt újra felfagyállózni. Ezt ma megis tettük.
Ma 2 évre aláírták, hogy műszakilag kiváló az autó.
Műszaki érvényesség: 2015 11. 15-ig