Tagok >> atosz069 >> 156 2.4 JTD >> Blog
- Típus:156 2.4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:fekete
Tavaly szeptemberbe irtam utoljára. Akkor egy hiteles 181le és 420Nm volt az auto, nagyobb intercoolerrel és egy saját programmal füst nélkül. Nagyon jól szuperált, élveztem is, amig.... meg nem csörrent a telefonom....
"Hali!, tudok egy olyan csigát amilyet keresel...." tovább nem is folytatom :D
Megvettem a csigát. Ez egy GTB2260V csiga egy F10 530d BMW ről. ritka holmi, véletlenül akadtam rá, és nagyon jó állapotban. szvl elkezdődött a matek. Milyen közdarab, mekkora kipufogóval merre és hogyan vigyem a csöveket, az olajzást, a szívócsövét hogy csináljam meg, de akkor már a nyomó ágat és az intercoolerezést is kicsit fixebbre és igényesebbre kellene megcsinálni ha nekikezdünk. Ez volt Decemberbe. Szépen lassan gyültek az alkatrészek. Gyártattam adaptert a turbó és a gyári kipufogócsonk közé, olajzó talpat, olajzó csövet, kipufogó kezdetet a turbóhoz, A turbót is faragni kellett. a középrészt elforgattam, a compresszor házat megkellett vágni és a nyomó ágát átforgatni a másik irányba, akkor rendes peremet esztergálni neki amin a bilincs megáll, szívó és nyomóágon egyaránt, aztán meghegeszteni a helyére. A turbót meghagytam a gyári nyomásos vezérlésén, de csináltam hozzá egy egyszerű de trükkös holmit, amivel erősitek rajta és állítató is az ereje. Közben kiderült hogy a turbólabdának rövid a lökete így a geometria karból vágni kellett hogy elég legyen a labda lökete, szvl volt faragás. Aztán így a nagy faragások között, egyszercsak a felujitott turbom ugygondolta hogy szabadságra megy. belehullott az EGR szelep tömitésének a darabja a turbina oldalba, megszorult a geometria és a turbinalapátot tengelyig letördelte. Elég csunya volt és használhatatlanná tette az autot... szvl... nem maradt idő tovább matekolni, felkell rakni a nagy csigát.
Március elején szétszedtem az autot, és április elején indult be ujra. addig Coolerezés, meg kipufogó építés volt. A coolerezést fixre gyártottam, 4db szilikon elem van benne, elég nagy darabok szvl tud mozogni a csövezés annyit hogy a compresszor házat ne feszítse és törje le a helyéről. és így nem is ereszt, és műszaki vizsgán sem egy kirivó alkatrész mert feketére festettem, így ha valaki észreveszi, azthiszi hogy gyári műanyag cső :)
A kipufogót is ugy építettem hogy középre a gyári helyére a katalizátort egy mozdulattal be tudjam szerelni ha ugy adódik. egyébként csak egy cső van a helyén. A hátsó dob is a gyári 156 dobja, csak felül ahol nem látszik, megnyitottam, kibeleztem, és raktam bele egy perforált csövet amitől teljesen átmenő dobot kaptam, és enyhén gyapottal betekertem, így a hangja is szolidan mély, hosszútávon nem zavaró és a teljesitményt se fogja.
Az auto egyébként rengeteget erősödött a csigától.
Mikor tavaly októberben padon volt az auto, és megmérték mind a 181 lóerejét. a padolás előtt a saccométerrel (perfexpert) csináltam egy mérést. ez 185le és 413Nm lett (pad: 181le 420Nm) szvl referenciának ezis jólesz hogy innen indultunk.
első körben mindenféle állítás és program módositás nélkül, 181le ből lett 218le, 420Nm ből lett 447Nm. ugyh belendült egy cseppet a gép.
Aztán elkezdtem finomhangolni. beállítottam a csigát, 1,8 baron tölt. még a program nemvolt modositva csak a csigával szórakoztam. Akkor 224le és 455Nm lett. Ezis tetszett. Miután tudtam hogy a csiga jól van beállítva, elkezdhettem a programozást.
első program 232le 497Nm, második 241le 510Nm, harmadik 247le 560Nm és a kuplung megcsúszott. Ekkor megalkudtam hogy 500Nm en megfogjuk a nyomatékot, elég azis ha laposan, sokáig 500 Nm-ert tud az auto. Azvl a továbbiakban úgy folytatódott a programozás hogy 487-493Nm között van mindig a csucsnyomatéka. már csak lovakat kell irni bele. Jelenleg 256Le és 488 Nm-ert mért a saccométer. Sajnos nemtudok feljebb menni vele mert 3400as forduat után valahogy kevesebb lesz a gázolaj mint kellene, Kap egy nagyobb tank AC-t és egy másik magasnyomásut is hogy akkor már biztosra menjünk. aztán megy padra az auto :)
Gyári adatok:
2,4 jtd 10V
136lle 305Nm
jelenleg:
256Le 488Nm
Amikor aztmondja valaki hogy kész az autoja, azt soha nem kell elhinni. :D
Májusban ugy gondoltam hogy ettől több nem kell nekem... hát pedig de... :D
építettem az autoba egy xenon lámpát boxenon projektorokkal, kapott egy koptatót a lökhárító aljára, és kapott egy uj felnit amit majd jövőre fog hordani. egyelőre csak felrpóbáltam, de szerintem nagyon komoly :D
Végre sikerült befejezni...egy időre :D
kapott egy Merwede ültetőszettet (4centi) meg egy sportpack-os küszöböt. a küszöb felkerülése előtt egy alapos üreg és alvázvédelem is történt az auton. ha már eddig nem rohadt, ezután se kezdjen neki :D az első futóműve kutyacsont kormány összekötő, kormánymű belső gömbcsukló cserélve lett. a 4 lengőkar meg még valamikor novemberbe volt cserélve szvl minden uj benne :D egy darabig nemnagyon kellesz hozzányulnom :D
Mivel műszakilag már egy ideje rendben vagyunk az autoval így mostmár kicsit több figyelmet fordíthatok a megjelenésnek. Kapott egy komplett szövet Ti belsőt(első hátsó ülés + kárpitok), ezüst középkonzollal és egy faceliftes multikormánnyal, és uj plüss szőnyegeket. a kormány még nem működik de rajtavagyok az ügyön :D
a jövőhéten lesz esedékes a gyári küszöb toldat felrakása, az ületetés és ha megjönnek az égők akkor 2 uj első fényszóró is beszerelésre kerül :D
Végre elérkeztünk egy kulcsfontosságu dologhoz. Intercooler.
550x180x65. 55mm-es kiállásokkal. 55 ös csövezéssel, fekete szilikonokkal ( annyira ne verje ki a rendőrök szemét :D)
a lökhárító mögé sikerült eldugni ugy, hogy a csövezésből semmi sem látszik, és a cooler sem annyira feltűnő, és a ködlámpám is megmaradt a gyári helyén.
az eredmény: sokkal hidegebb beszívott levegő ( gyilkoláskor kinti 5 fokos hőmérsékletnél 63-65fok helyett 18-20fok a beszívott levegő hőmrséklete) a 100 feletti gyorsításoknál érzem igazán a külömbséget, nem fogy el 150km/h után, végig van benne erő. 1 baron is érezhető volt a differencia de most 1.4 barhoz igyekszem belőni a programot füstmentesen, enyhe korommal jelenleg az eddigi kb 185le és 400nm helyett van kb 210le és 490nm. ugyh bíztató :D ha sikerül eltüntetnem azt a kis ködöt akkor ujra "saccolunk" egy teljesítményt :D
közben szétszakadt a kuplungom. a tárcsáról elhagytam a ferodolt, elszakadt a szegecselés és a szerkezet sem volt már olyan hűde jó állapotban,
ugyhogy kapott egy uj kinyomószerkezetet, uj kinyomócsapággyal és kevlártárcsával ( a tárcsán lévő kopófelület 5mm el vastagabb 35 helyett 40mm széles. a külső átmérő maradt 235mm)
Mivel műszakilag már eléggé összeállt az autó, stabilan és hibátlanul működik, ezért a külsőt kezdtem el gatyába rázni :D
Vettem egy szett sürüküllős GTA felnit, amikkel megvolt a szívás, szerkezetileg hibátlanok voltak, de a fényezése halott volt. Miután elkezdtem csiszolni, találkoztam még 4 fajta szinnel köztük pirossal is, szvl megvolt vele a meló, de végre elkészült, le van fényezve a 4 felni egyedileg kevert ezüst metállal (élőben napfényben nagyon virít :D )
kapott 4 zsír uj Kumho Ecowing abroncsot, gyári 215/45 R17 méretben és felujitottam a motor burkolatot is mert a régi szakadt hangiszegetlés lekoptatta róla a fényezést.
következő lépésben a 2 gyári küszöb toldatot kapja meg az autó amik már a fényezőnél vannak, ugyh alakulunk szépen lassan :)
Nagyon régen írtam már, de azthiszem, összejött kellő mennyiségű anyag, hogy érdemileg tudjak mit írni. Áprilisban tönkrement a turbóm, kapott egy felújítást, a 2 első alsó lengőkarnak a nagy szilentje elszakadt meg a gömbfej sem volt már az igazi, így uj lengőkarokat vettem bele, aztán elment műszakizni a gép amit sikeresen teljesített. 3 nappal ezelőtt kapott 2 uj első féktárcsát betétekkel mert már elég kopott volt ott minden, időközben ugye voltak a szokásos dolgok, olajcsere is, de az elmúlt 1 évben, a turbó volt a legnagyobb baja ami váratlanul ért.
Már egy ideje foglalkoztat ez a remap/chiptuning téma. Volt már rengeteg jó program amivel jól ment az autó, persze, voltak teljesen rosszak is, mindent megtapasztaltam a saját bőrömön. Mostanra eljutottam odáig hogy összehoztam egy teljesen füstmentes programot ami a gyári töltönyomással is szépen megy, aztán majd ha sikerült beszereznem a többi alkatrészt ( nagyobb csúcs, nagyobb intercooler, üres kipufogórendszer, stb) akkor megkapja az erősebb programot :D
ime a végeredmény:
30 fok volt délután amikor csináltam a mérést, majd egyszer egy kicsit hűvösebb időben is mérek egyet :D
Baloldali külső félengely csuklóm kattog. hétvégén csere. a jobboldalin meg kiszakadt az uj gumiharang (októberbe vettem rá )
nahde mindegy aztis kicserlem ha már ottvagyok. meg majd kellesz 2 első motortartó bak mert kezd a reszketés eluralkodni az autón :D
Meg a főtengelyszitárcsa. igazából mindegyik eléggé romon van, de az különösen. ezért ma vettem egy ujat ( a régit hétvégén kicsit megtákoltam hogy ne visítson a szíj az autón ha jár... ) ugyh hétvégén aztis kicserélem.
A műszerfalamban kiégett egy izzo, és nem égett a km óra alsó fele.
szörnyű ez az olasz elektronika... :\
Múlthéten felrakattam a téligumikat. Elég hideg van már hozzájuk :D
Az autóval meg semmi baj nincsen. Reggel beleülök elfordítom a kulcsot és megy. nem ég egy hibát jelző lámpa se. Minden kiválóan működik rajta. Nemis értem hogy mondhatják rá hogy megbízhatatlan autó... Nekem tökéletesen működik
.
jah, volt ez a "nyöszögés" dolog erős gázadásnál. csak terhelés alatt csinálta, de most valahogy megszűnt... nem csinálja tovább... remélem nem is fogja mert így legalább élvezhetem az 5 henger énekét :D
ez a hang: https://www.youtube.com/watch?v=dQWCX8XLuys&feature
turbócső jó, kuplung új, turbótengely nem lóg, féltengely nem ér bele a bölcsőbe, szíjak újak mindenhol spanolóval együtt, vízpumpa is új, de üresben nem adta a hangot, csak ha sebességben terheltem.