Mutasd

>> Egyéb2013-01-17

Pár hét múlva egy reggel nagy levegőt vettem, kipakoltam az összes alkatrészt az udvarra és elkezdtem leltározni illetve felmérni az alkatrészek állapotát. (Megnéztem az időjáráslejentést is, nem jött eső :)) A leltár meglepően jó lett, a hátsó ülőlap és egy zár hiányzott. Telefonáltam az eladónak, természetesen megvolt és pont járt felénk, ígérte, hogy elhozza. Említette még a vásárlásnál, hogy van egy csomó új alkatrésze ami nem volt része az akkori alkunak. Kértem tőle egy listát ármegjelöléssel. Megfuttattam a saját alkatrész forrásomon és a visszakapott árakat elküldtem az eladónak. Feldobtam neki, hogy az én beszerzési áraimon megveszem egyben az egészet, így neki nem kell hónapokig Amorezni meg Vaterázni mire eladja őket. Rábólintott, a hétvégén le is hozta a motyót.
Az állapotfelmérés elég vegyes képet mutatot, de ez viszonylag normális egy közel 30 éves autónál. Szétszedtem a letakarítandó cuccokat és egy ismerős elvitte gyöngyfúvatni. A galvanizálásra váró cuccokat megdrótkeféztem és megáztattam egy kis rozsdaoldóban, gyönyörű lett mind. Ahogy időm engedte esténként, hétvégente mindig molyoltam valamit, aztán amikor összejött egy normálisabb adag, akkor elvittem a galvánoshoz. Ha minden klappol, akkor jövő héten adom be az utolsó adagot a festőhöz és a galvanizálóhoz. Innentől kezdve minden bepítésre váró alkatrész teljesen új vagy felújított lesz. Persze jöttek elő menthetetlen alkatrészek (fűtőradiátor, hidraulika hengerek, olajpumpa, stb.) ezeket Unixból, 127_sud márkatárstól illetve egy helyi -valaha Sud tulaj- ismerőstől szereztem be.
Nekem is sikerül pár apróságot hazavágnom, pl alumínium cuccot nem teszünk rozsdaoldóba, mert elfogy... Az ajánlott 1/2-1 óra maratás után kivesszük a féknyergeket és nem felejtjük bent reggelig, mert kráteresre marja a belsejét és elbontja a meneteket...
Szóval pár tapasztalattal gazdagabb lettem, részben saját hülyeség, részben feledékenység miatt.
Eközben a szerelőm a motort szedte darabjaira, erről lesz a következő post.