- Típus:159 SW 1.9 JTDm 8V Progression,120LE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
Sajnos engem is utolért a hátsó ablakemelők átka. Egyik nap arra lettem figyelmes munkából hazafelé menet a parkolóban, hogy a bal hátsó ablakom le van engedve. Biztos nem én felejtettem úgy, mert a riasztó bekapcsolásával automatikusan felhúzza mind a négy ablakot.
Szét kellett szedni, hogy lássuk mi a probléma: az ablakot emelő fehér műanyagot megrágta az idő vas foga. Letörött róla mindkettő fülecske amivel a fém sínhez kapaszkodik.
Kiszerelés után láttuk, hogy annyira elöregedett a műanyag, hogy amelyik kiálló részhez értem hozzá, az maradt a kezemben.
Ablakemelők.hu-ról rendeltem külön csak csúszkát ami 2 nap alatt meg is érkezett.
Gondoltam pofon egyszerű lesz visszaszerelni, de nem. Végül hárman bírkóztunk vele, mire a bowdent vissza tudtuk fűzni a spirálra és beakasztottuk a csúszkába is. Annyira feszes lett, hogy a fém sín enyhén meg is hajlott, beszereléskor vissza kellett egyengetni, hogy fel lehessen csavarozni. A bowdennek kb 10 milliméterrel kellett volna hosszabbnak lennie a könnyű összeszereléshez. Valószínűleg az utángyártott csúszkában is volt pár milliméter.
A taktika a következő volt:
1., bowdenvégek beakasztása a spirálba, egyenlő mennyiségű (kb 1.5 fordulat) felcsévélése mindkét irányba. Ha kevesebbet tekertünk volna fel, akkor laza lett volna az egész, a két rugó nem tudta volna előfeszíteni
2., csúszka felhelyezése a sínre, középre beállítani
3., rugós bowdenvég átbújtatása a sínen lévő ovál lyuk egyikén
4., csúszka elfeszítése a befűzött lyuk alá
5., furaton keresztül a bowden beakasztása egy csavarhúzó és 2 másik ember segítségével
A 2 rugó most csaknem teljesen össze van nyomva a szerkezetben, remélem, hogy 1-2 megjáratás után enged egy keveset, és minden beáll szépen.
Összeszerelés után az ablakemelő végsősoron jól működik.
A szét és összeszerelés 4 kínkeserves órát vett igénybe.