Tagok >> Lexlutor >> 159 1.9 Jtdm Sportwagon >> Blog
- Típus:159 1.9 Jtdm Sportwagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Fekete
Kézifék gumiharang csere. Régi lefoszlott, kapott wartburgét. Amúgy csak kompletten cserélhető gyárilag. 2xgumi harang 600ft. (5 kép)
Shadin159 féle megoldást alkalmaztam egy az egyben. Leirás a blogjában.
Szerelés menete (Shadin159)
Porvédő gumi
Nagyon csúnya volt már felim (így vettem kocsival), gondoltam olcsón felújitom amig nem veszek valami nagy kereket. Haverom elvitte hogy lecsiszolja és lefesti. Egy hét múlva viszajőtt egy darab félig lecsiszolt felnivel , hogy csiszóljam le mert erre nincs ideje. Kénytelen voltam én lecsiszolni mivel már belekezdett. Két hétig szivtam vele. Sok ív miatt elég szar volt lecsiszolni. Homogfuvózni nem akartam mivel olcsó megoldást kerestem a nagykerékig. Végül 22000 ft-ba volt a végeredmény +10000ft-ba fel-le gumizás. Szint nem sikerült eltalálni. Leszedve nem nézett ki rosszul, de a kocsin "csúnya szürke" szinű lett. Így rajat már nem olyan szép. Egyenlőre így marad. Tanulság: Olcsó húsnak híg a leve! (Cserébe féken nem spóroltam)
(Elötte:1-3 kép, lefényezve 4-5 kép)
Inditó gomb feliratja picit kopott, így egy alkoholos filctollal feljavitva. Egy éve csináltam útoljára, tehát ennyit bír. Nem tökéletes , de csak így kinagyitva látszik.
Eljött a fékcsere ideje. Elől kb. még 2mm volt rajta és a tárcsák vastagsága is mérett alatt volt. Elöl Brembo tárcsa, Brembo fékbetét. Hátul Trw tárcsa ,Brembo fékbetét. Egyik se kinai, hanem a jó minőségü! Fékolajat is kapott újat. Alkatrészeket szerelő barátom hozta beszerzési áron 80.000ft +munkadij 15.000ft (kép1-4)
Mivel utálom a tükrön logó csúnya illatosítót, ezért egy ideje kísérletezem valami megoldáson. Meglett a tökéletes megoldás. Pénzcsipeszt a tükör ívére hajlítottam, és kétoldalas erős ragasztóval felragasztottam. Fekete szalaggal bevontam. Belülről semmi sem látszik.
Mivel csak egy pohártartó van a kocsiban, próbáltam valami utólagos igényes megoldást találni. Találtam egy felfújható rögzítésű palacktartót. Szemetesnek vagy tárolónak is használható. Ülés széle le van csapva pont becsúszik a palack. Beépítés 1 perc volt.
Itt vettem
Bekerült a xenon végre. Nem volt nagy munka. ki kellett vágni a kupakokat és összedugni. (1-3 kép)
Update: Átkerült a xenon trafó a lámpa aljára. Felülről már semmi nem látszik. Kupakot is kicseréltem. Lámpa alját kivágtam kézi csiszoló géppel. Először fényszóró alatt vágtam ki, de nem lett jó mert szűkösen fért el a vastag kábel. Végül az alsó láb mögött lett jó. Első lukat ledugóztam (4-5 kép). Csiszolásnál óvatlan voltam, minden forgács behullott a lencséhez, alig bírtam kipucolni. Másodiknál már vigyáztam ne menjen tele forgáccsal. Belül egy kupakkal letakartam a magasság állító gombot (8-9 kép). Két oldalas ragasztóval rögzítettem. Lámpa tetejére felkerült a figyelmeztető matrica (10-11 kép). Külön nem lehetett kapni ezért legyártattam itt: Matricashop
Matrica postával: 2600.-ft. volt. Ha kell a minta e-mailban elküldőm. Kifúrt lámpa kupakot kicseréltem.
Már csak a magasság állitó "szimulátort" kell bebarkácsolni.
Mindig kiégtek a ledes helyzetjelzők, ezért beraktam ezt a kütyüt. Meglátjuk mükődik-e.
Főbb jellemzők
Megakadályozza a feszültség tüskéket.
Leírás
Védi az autó elektronikáját az elektromos rendszeren keletkező feszültség tüskéktől. Az érzékeny elektronikai berendezések használatánál kimondottan ajánlott a használata, így megakadályozza az izzók hirtelen kiégését. Egyszerűen csatlakoztassa az akkumulátorhoz.
-------------------------
Update: Erre a célra nem jó. A helyzetjelzők továbbra is kiégnek.
Gyárilag csak xenonosokba raknak valamiért. Csatija ott volt úgy hogy megvettem az érzékelőt és tömítést alá. Levettem a lökhárítót és szétszedtem bal alját. Kivágtam a lukat csiszoló géppel. Összeraktam és két-három gyújtás után fel is ismerte.
Mivel utólagos xenont akarok tenni a kocsiba, ezért beszereltem a mosót hogy a rendőrök ne tudjanak belekötni. Vettem két gyári spricnit bontottat , két ellendarabot alájuk egy rossz lökháritóból, pár méter csővet, nagynyomású fényszoró mosó motort,néhány bilincset.
Elöször kifurtam a helyét, majd méretre csiszoltam a spricnihez.. Alulról helyére erőltettem a két ellendarabot, majd bepattintottam a két spricnit alulról. Kiszedtem a tartályt a helyéről és kivágtam a motor helyét. Csöveket méretre vágtam,összebilincseztem. Csatit rádugtam, relé biztositékdobozba. Majd az egészet összeraktam. (Köszönet Csabiii 159-nek a kapcsolási képekért, relé helyért)