Mutasd

>> Szerviz2013-09-15

Ma szakítottunk időt a termosztát cserére. Ez az 1.8-as blokk teljesen könnyen szerelhető. A termosztát kiszedése nem volt nagy munka, pár bilincs és pár csavar...
Ami rögtön szembetűnt, hogy amit kiszedtünk, az egy Calorstat 88-as termosztát egység, pont olyan, mint amit vettem hozzá. Ránézésre 2-3 éve lehetett benne maximum. Ez nem túl bíztató, viszont ez a legolcsóbb termosztát az autóhoz, így elsőre persze hogy ezzel próbálkozik az ember. Mindegy, beraktuk az ugyan olyan (csak új) Calorstat 88-ast, és láss csodát, tökéletesen 88 fokon tartja a motort.
Természetesen OBD-vel olvastam ki az értéket, ebből rájöttem arra is, hogy amikor a műszerfal műszer 90-fokot mutat, akkor az valójában 95 körül van.
A régire öntöttem forró vizet, elég satnya mozgása van, egyértelműen rossz volt.
A tágulásim tovább repedt, mostmár folyamatosan "szelel" kifele. Egyre sürgetőbb cserélnem...