Mutasd

>> Szerviz2016-03-25

Elöljáróban annyit, hogy örülök és szomorú is vagyok. Örülök, mert végre kiírta mi a baja,
és szomorú vagyok, mert nem volt Check-engine-em hosszú-hosszú ideje.

Amióta megvettem az autót, azóta volt az a jelenség, hogy hidegen (főleg télen), nagyon nehéz volt kezelni, gázra nagyot ugrott egyesben, kettesben meg rángatott olykor. Talán erről korábban írtam is. Nem írt ismert szervíz utasítást sem az e-learn sem az autodata, sem külföldi fórumokon nem találtam használható információt...
Check-engine sose volt erre utaló hibával.

Végig a gyújtásra gyanakodtunk. Rengeteg minden ki lett cserélve (főtengely jeladó, gyújtáskábelek, gyertya "pipák", gyertyák mind) , és ennek hatására ez a probléma valamelyest csökkent is. Az autó alapvetően használható lett, de sose szűnt meg teljesen a probléma.

Viszont most ! Most végre felfedte magát a hiba forrása.

Egyik reggel beültem az autóba és tisztára olyan érzésem volt, mintha nem menne egy henger. Kis telefonálgatás Apuval, ez mindig megnyugtat, aztán motorháztető fel, tvínszpárk burkolat le, és szépen lehúzgáltam a trafók primer csatiját. Lássuk melyik henger rakoncátlankodik. Nehéz volt megállapítani, mert mindegyik henger lecsatlakoztatása esetében nőtt a vibráció, változott a hang és egyenetlen lett a járás, de a 2. henger esetében valamivel kevésbé. Gyanús... rossz érzésem támadt... ez tényleg trafó lesz, ahogy azt Apu előre megmondta...
Aztán szokás szerint vártam 2 percet míg bemelegszik, és huss, minden OK, ahogy szokott.

Aznap délután elindultam a munkahelyről, nyugtáztam is, hogy milyen frankón megy az autó, milyen szép az alapjárat, mintha mi sem történt volna reggel. (Hülyén hangzik, de ha sütötte a nap az autót és volt egy alap hőmérséklet, sose volt gond, akkor is szépen sütött a nap.)
Miután a vízhőmérő kellően felmászott, egyszer csak autó elgyengül, check-engine villog !
Na ilyet sem láttam még... már majdnem megálltam, amikor újra erőre kapott.
Mondanom sem kell, tojáshéj a lábam alatt hazáig, bámultam a villogó check-engine-t (ami egyébként kialudt kb. 1km után), és imádkoztam, hogy érjek haza.
Otthon több se kellett, VAGCOM adapter kézbe, hiba kiolvasás megtörtént és nem nagy meglepetésemre két hiba várt: gyújtáshiba + 2. henger gyújtás kimaradás.

Ami érdekes, hogy amikor alapjáraton lehúzgáltam a trafókat, akkor egyértelműen nem volt gyújtás, viszont nem dobott hibaüzenetet az ECU.
Most, hogy terhelésen volt az autó (egyébként megnéztem a freeze-frame-et és 81% terhelésen volt a motor), így rögtön észrevette a computer, hogy baj van.

Végre... beérett a sok fiatal fejlesztőmérnök munkája, akik a kopogásérzékelő gyújtásfigyelésének algoritmusát írták... gratula srácok ! 3 évet kellett várnom erre :D.

Alig várom az új trafót, kíváncsi leszek milyen lesz vele hidegen. Remélem sima mint a tükör. Addig autó parkol, nem gyötröm, három hengerrel véletlenül sem akarok közlekedni... majd leírom milyen lett :)