Tagok >> norbi0409 >> 159 SW TI 2.0 JTDm 170 >> Blog
- Típus:159 SW TI 2.0 JTDm 170
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Fehér
Elérkezett az újabb olajcsere ideje.
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Üzemanyagszűrő
- Pollenszűrő
Elérkezett az újabb olajcsere ideje.
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Üzemanyagszűrő
- Pollenszűrő
Az autó vásárlásakor nem volt fent. Az első nagy szervíznél felrakattam egy “gyárit”.
A következő olajcserénél kiderült, hogy egy utángyártott gagyit kaptam a gyári áráért. (😒😡)
Nyáron nem volt fent semmi, viszont így a nagy hidegek előtt szerettem volna felrakni mindenképp. Beszereztem egyet én magam bontóból olyat ami valóban gyári.
Sikerült kifognom egy nagyon szép állapotút🙂
Elérkezett az olajcsere ideje.
Mivel üzemanyagszűrőt miden 2. olajcserénél cserélek így az most kimaradt, de ezen kívül mindenből újat kapott.🙂
Sokan ajánlották a Montus futómű szervizt. Tényleg normálisak, korrektek. Remek lett a kocsi stabilitása és hajszál pontosan egyenes kormányállásnál halad egyenesen a kocsi is.
Utolsó lehetőségként Szín Andrást kerestem fel aki remek szakembernek bizonyult.
Mint kiderült a klíma egy kábel szakadása miatt nem üzemelt, ezt gyorsan, szakszerűen orvosolta is. A klíma jèg hideg, minden megfelelően működik🙂
Egy újabb alapos diag következett a klíma környékén. Egy profi csapatnál voltam ismét. (Szultán autóklíma - Érd)
Minden lehetséges módon diagolták a rendszert. Egy külső teszterrel sikerült működésre bírni a klímát... Ergo a klímarendszer minden eleme megfelelően működik. Rámértek a kompresszorra csatlakoztatott 2 eres kábelre, ami a hűtőközeg mennyiségének szabályozására szolgáló szelepet vezérli. Nos ebben a vezetékben egy deka áram nem volt, miközben 0.5 és 5 V között kellett volna lennie, attól függően, hogy mekkora teljesítményű hűtésre van szükség. Kapcsolási rajz hiányában nem tudtak érdemben kezdeni semmit a helyzettel, de legalább ennyit megtudtam. A klímarendszer OK, hűtőventi is dolgozik, az összes adat OK, egyedül a szelep kivezérlése nem stimmel. Folyt köv....
Megtörtént a kuplung és a lendkerék cseréje mert néha már érezni lehetett a kopottságot, valamint a lendkerék is kezdődő hibatüneteket produkált.
Csere után mint ha egy új autót kaptam volna vissza🙂
Természetesen a váltó is kapott friss olajat.
A klíma körüli érdekességek megoldásával pontról pontra haladok. Multkor megtörtént ugyebár a panel csere, valamint a gáztöltés. A következő lépés a hűtőventilátor vezérlőjének cseréje volt. Azt gondoltam fentről megoldható... Na még mit nem, én kis naív. 😀 Csere után a venti még mindig nem megy. További probléma keresése később.
Csak HI üzemmódban volt hajlandó fűteni és LO üzemmódban hűteni. Diagnosztika után kiderült, hogy szálszakadás van a hőszenzorban. Be is szereztem egy bontott panelt, amit be is operáltam a rossz helyére. Működik, minden módban teszi a dolgát. Viszont nem vagyok elégedett a hűtési teljesítménnyel. Ez végülis összefügghet a hűtőventillátor vezérlőjének hibájával... Remélem csak ennyi a probléma. Gázzal feltöltve.
Vezérlő lerendelve.