- főkép
>> AutóápolásAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-09-26

A vezetőoldali első lámpám egyre mattabb volt és ez egyre jobban idegesített. A jobbos gyönyörű állapotban van, tuti, hogy az nem az eredeti lámpa, cserélve volt valamikor. Az időjárás is közrejátszott, hogy a lámpa polírozásával múlassam az időt, mert egész nap esett. Csak a balost csiszoltam és políroztam fel, gép hiányában kézzel. Nagyon szép lett, megérte.
Felhasznált anyagok:
1db 2000es vizes csiszolópapír
3M durva polír paszta
3M finom polír paszta
Polírkendő
Az anyagokat festékboltban vásároltam, a legdrágább tétel a paszta volt, 1400ft/dl, bár 1-1dl-t vettem mindegyikből, bőven maradt belőle.

 
>> EseményAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-07-26

Július 18-án hajnalban indultunk Horvátországba a párommal Rabac településre. Az autót előző nap este az Agip kúton csurig tankoltam "prémium", DieselTech névre hallgató gázolajjal. Az odavezető út sem volt unalmas, a gps szerinti 5óra 10perces utat majdnem 9óra alatt sikerült megtenni, köszönhetően a 2órás araszolásnak 80km-en keresztül. Két személlyel, csurig rakott csomagtartóval, végig klímázva szerintem nagyon baráti 6.53as átlagfogyasztás jött ki. A település és környéke nagyon jó, izgalmas, hegyi szerpentinekkel övezett útjai jó igénybevételnek teszik ki a gépjárműveket, pláne, hogy parkolóhelyért nem egy kört kell megtenni nem akármilyen utakon.
A szomszédos Labin-ban, Ina kúton tankoltam ismét csurig az autót alap gázolajjal. A hazaúton jobb fogyasztás jött ki, igaz az araszolás mértéke is kisebb volt. A Lucko-i kapunál volt egy 1,5órás araszolásunk, pont délben, úgyhogy ment is a klíma rendesen egyhuzamban hazáig. Mindkét irányban természetesen tempomattal mentünk, óra szerinti 140-145 körüli sebességre beállítva. A hazaút fogyasztása 6,14-re jött ki. Minden egyéb részlet a képeken.
A nyaralás nagyon jól telt, jól éreztük magunkat, a gépsárkány is jól viselkedett a megtett cirka 1200km-en.

 
>> EseményAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-07-13

Mezőkövesdi kisebb nyaralás során Borsodba mentünk kirándulni és elértük az autóval a 15 ezredik közösen eltöltött kilométert. Az óra 190ezernél jár...

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-07-06

Nem tartott sokáig a tempomat meglétének öröme. Igaz nagy bosszúságot sem okoztak az alább leírtak. Hétvégén egy viszonylag hosszabb utazást követően autópályán használtam a tempomatot. Odaúton semmi gond, hazafele viszont a második bekapcsolásnál ismét nem világított a zöld ikon. Sőt, az egyik utcába bekanyarodva kaptam is két hibaüzit, ABS és VDC hiba. Elő a mobilt, hibakód olvasás, P0504 féklámpa kapcsoló. Hazaérve kiszállok, látom ám világít a féklámpa egyfolytában. Amúgy a tempomat is érdekes volt, mert éppen hogy hozzáértem a fékpedálhoz, már oldott, szinte nem is fékeztem. Persze Hardy cartárssal kibeszéltük többször a pedál kapcsolók rejtelmeit, hisz nem egyszer szedte már szét ő sem. Innen is sok köszönet Ricsinek, aki mindig jó tippel lát el ;-) Ugyan kiszereltem a kapcsolót, szét is szedtem, kapott kontaktsrayt és tisztítást, de nem sokat ért. Ideiglenes megoldást találtam, a pedált a kapcsoló alatt felhízlaltam egy 3mm vtg öntapadós szalaggal, ugyanis a pedál nem nyomta meg a kapcsolót annyira, hogy oldja az áramkört. Unixban másnap vettem egy új kapcsolót. Fontos, hogy vásárlásnál figyelni kell, hogy tempomat miatt 4pólusú kapcsoló kell, a kétpólusú kevés! (a stekkerből két kábel a tempomaté két kábel a féklámpáé) Ki-beszerelés max 2 perc. Beszerelés előtt persze a pedálról a hízlalást eltávolítottam. Egy rövid próbautat tettem, minden újra rendben van. Hogy az ABS + VDC hibák emiatt voltak-e, azt nem tudom, hisz BT ELM327el az ABS-t nem tudom kiolvasni. Majd ez is kiderül...

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-06-29

Addig addig idegesített a tempomat működésképtelensége, hogy elkezdtem olvasgatni a fórumokban mi lehet a gond. Megtaláltam, hogy több cartársnak is volt hasonló problémája, amit a kuplungpedál kapcsolója okozott. Megnéztem hát a pedál felett elhelyezkedő kapcsolót, ami tökig be volt nyomva. Mivel a múltkor elég sok művelet történt a pedálok környékén, biztos benyomódott. A megoldást Kristyon cartárstól kaptam meg, nem kell szétszedni, nem kell cserélni, csak a kapcsoló fehér szárát valahogyan próbáljam meg kihúzni.
Ez sikerült is és láss csodát, újra van tempomatom és a P0704es kód sem tért már vissza a hibakódok törlése után. A képeket Kristyon cartárstól "loptam" remélem nem haragszik meg érte. A segítségét pedig külön nagyon köszönöm!!

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-06-22

Elindultunk Egerszalókra párommal egy hosszú hétvégére. Első észrevétel az autópályán, hogy nem működik a tempomatom, sőt, a visszajelző zöld ikon sem világított minden bekapcsolásnál. Az igazi idegbajt viszont az autó megtorpanása okozta kb. 150km megtétele után. Motor hibakód az órán és a központi kijelzőn, izzításjelző "kukac" elkezdett villogni, a fordulatszám leesett, az autó pedig elkezdett rángatni, mintha rossz lenne az üzemanyag. Meg persze nem álltunk, hisz 130as tempóval mentünk végig, igaz az idegbaj kerülgetett. Megérkezés után az autót újraindítva hibakódok a kijelzőkről el is tüntek. Hibakód olvasás mobillal, az alábbi hibákat találtam:
P0683: ez eddig is volt, okát a mai napig nem találom
P0685: main relay, hogy ez melyik relé, csak tippem volt, az akku előtti elektronikus befecskendezés vagy az üzemanyag pumpa reléje.
P0704: kuplungpedál elektronikus áramkör
P0504: fékpedál elektronikus áramkör
Persze másnap kirándultunk Egerbe, hazaúton a szállásig ismét torpanás, motorhiba stb.
Hétfőn hazaúton ismét, kétszer is ilyen hiba. Az ideg majd szétvetett!!!
Hazérkezvén este nekiestem és szétszedtem az autót. Volt itthon bontóból mindenféle relém és egy izzítórelém is. Izzítórelét kicseréltem, valamint egy nagy fekete és egy kicsi piros relét is, az egyik az elektronikus befecskendezés a másik az üzemanyag pumpa reléje. Azóta ezt a hibát nem csinálta. Úgy látszik sorban halnak meg a relék az akkum előtt, hisz a múltkor 2 másik relét is kellett itt cserélnem.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-06-09

A hétvégén megtett km-ek alatt éreztem, hogy a fék még mindig rakoncátlankodik és néha-néha érezni a lámpáknál való állásnál, hogy picit fog, valamint a fékek eléggé forrósodnak. Vissza is vittem Csőrihez a járgányt, hisz lelkiismeretesen visszavárt, idegesítette a dolog. Szegények két napig dolgoztak a kocsin, első körben az abs kockára gyanakodtak, hogy esetleg egy leragadt szelep okozhatja a galibát. A harmadik napon aztán maradt az első gondolat, nincs más, mint a fékszervo a ludas. Három bontóban is utánaérdeklődve, sorozatszám meg miegymás, az Alfadepoban Pesten találtunk egy 2004es járgányból származó, jó állapotú dobot, eléggé jó, 15000 ft + posta áron. A mesterek szétszedék a féket teljesen, megkapta az új fékszervó dobot a kocsi, újra légtelenítés és friss olaj és rendben is lett a járgány.
Hogy mi okozhatta eme hibát, máig talány, az biztos, hogy Csőri és Józsi bácsi nagyon sokat tettek azért, hogy a kocsi ismét a megszokott módon rendben legyen. Arról nem is beszélve, hogy az eddig is megszokott kiváló minőségű munkáért eléggé baráti árat fizettem! Köszönöm innen is!

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-06-05

Pénteki nap, rövidebb munkanap, így hát Csőri mesterrel lebeszéltem, hogy délután átugrom és tegyük rendbe a hátsó fékeket, mert eléggé vékonyak voltak a betétek. Az elsö meglepődés a bal hátsó nyeregnél adódott, a dugattyú körüli gumitömítés szanaszét volt szakadva. Csőri behuppant a kocsiba és elrobogott gyorsan egy felújító készletért. Bal hátsó nyereg teljesen szét lett szedve és fel lett újítva. Ha már le lett szedve a nyereg, az olajat is lecseréltük. A munka végeztével jött a következő meglepi, befog a fék egy picit. No nem állandóan és nem is az összes keréknél, össze-vissza. Egész estig próbáltunk rájönni mi a baj, vagy háromszor le lett légtelenítve, de nem arattunk teljes megoldást.
A hátsó betétek egyébként tényleg ramaty állapotban voltak, örültem az új betéteknek, a friss Tutela dot4-nek és a rendberakott bal-hátsó nyeregnek. Köszönet a szakszerű, kiváló munkáért!

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-03-22

Délután ellátogattam ismét Csöriékhez. Eltelt 10000 km, így új olajat kapott az autó, ismét Selenia wr diesel 5w-40 és természetesen az olajszűrő cseréje is megtörtént. Magammal hoztam az új gumikat és a felniket is, amelyek felkerültek a kocsira. Ezután jött a futóműállítás, amelyet legutóbbi látogatásomkor ütemeztünk be, hisz Kb. 1100 km-t tettem meg a felső lengőkarok cseréje óta, így már szükségszerű volt.
Természetesen a megszokott minőségi munkát és kedvességet kaptam ismét Attiláéktól, innen is köszönet érte!
Km: 184432

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-03-12

Megérkeztek az interneten megrendelt nyárigumik az autóra. Szerintem elég jó árban sikrült megrendelnem, a szállítás ingyenes volt. Bár olcsó húsnak híg a leve, sajnos ez ismét igaz volt a DPD nevű futárcégre, nem az első eset, hogy nem lopták be magukat a szívembe. Olyannyira szivatósak (remélem csak velem, mással nem), hogy mostmár kitétel lesz nálam egy internetes rendelésnél, hogy melyik futárcég szállít és ha meggyőződöm, hogy nem ők, csak akkor rendelek. :-(
Na de a tárgyhoz térjünk vissza.Hankook k425 kinergy eco típusú gumiabroncsok, 205/55/R16 91V méretben, amelyek a DOT szám alapján 2015 első hetében gördültek le a gyártósorról. Jövő héten fel fogom tetetni a teledial felnikre, hogy az autóra mikor kerülnek fel, azt még nem tudom. De addig még egy féknyeregfestés vár rám... ;-)