Az őszről a tavaszra halasztott "nem égetően sürgős" feladatokat is elvégezték Csőriék a szokásos, azaz az eddig is megszokott, kiváló munkával, kitűnő minőségben, innen is köszönöm nekik! A felső lengőkarok lettek kicserélve, mindkét oldalon gyárit kapott, valamint a két stabpálca is csereérett lett. Kicserélték Csőriék a képen gyönyörűen láthatóan szakadt, felső motortartó bakot, valamint a kérésemnek megefelelően a váltóolajat is. Hihetetlen jó lett az autó, az utóbbi időben tapasztalt és előjött kopogások és nyöszörgő-nyikorgó hangok teljesen megszűntek és eszméletlen jól fekszi az utat... újra... :) Csőri kérésére 5-600 km múlva majd még beugrok egy futómű állításra, és teljesen rendben leszünk.
Hamarosan (sokan reméljük már) jön a jó idő, tényleg ideje lesz lassan beszerezni a nyári papucsokat is, de még mindig nem eldöntött nálam a márka és a típus...
Km: 183400
Interneten rendeltem a kocsihoz "típusazonos" autószőnyeget, amelyet tavasszal kap meg majd és nyári szőnyegként fogom őket használni. Mivel nem tartanak raktáron, ezért 1-1,5 hét alatt kaptam meg gyártásból. A rendelést a Carcarpit Bt. webáruházában adtam fel, ahol több igény közül lehet választani: szőnyeg színe, szegélyezés színe, vezetőoldalin legyen-e koptató, kell-e rögzítőklipsz, hímzés legyen-e, melyik szőnyegen, milyen színben és mi legyen a felirat... Stb. Mellékeltem róluk 1-2 képet. A költségem a futárszolgálat díját tartalmazza.
A tanulópénzt meg kell fizetni :) A kis baleset is arra ösztökélt, hogy beépítsek egy parkradart hátulra. Azt nem mondom, hogy csukott szemmel kell tolatgatni, de ad azért egy plusz biztonságérzetet, biztos, hogy fogom még hasznát venni. A Móró Alarm Bt.-től rendeltem meg a cuccot interneten, 1 nap alatt meg is kaptam. Sajnos a beszerelése nem volt egyszerű, eléggé időigényes volt a számomra, mert nem kevés tányéros csavar fogja a hátsó lököst. Aki nekivág, torx és imbusz készlettel készüljön fel mindenképpen, és azzal is, hogy a teljes csomagtérkárpitot le kell bontani. A megrendelt készletben fúró is megtalálható volt, amivel a lököst meg lehet fúrni. Az egységet felül helyeztem el a csomagtérvilágítás elé. A hangszórót is ide helyeztem el. A kábeleket a lökhárító alatt fúrt 1-1db lyukon vezettem át és a kárpitok alatt vezettem el felfelé az egységhez. A 12V-ot a tolatólámpáról kapja, a bekötést a csatlakozóba csináltam meg, ami a kalaptartó alatt található meg. (itt kapja a kraftot a csomagtérajtó összes lámpája)
A munka meghozta gyümölcsét, szerintem tök jó lett. Még egy dolog van hátra, a fekete szenzorokat le kell festenem ezüst színűre, mert így nekem nem tetszik az ezüst lökhárítóban. A szenzorok elméletileg festhetőek, legalábbis a papírjain ez szerepel :)
A minap voltam olyan ügyes, hogy sikerült megnyomnom az autó hátulját tolatáskor. Az áldozat egy fa volt, amit a szélső tükrökben nem láttam, a középsőbe pedig nem néztem bele (ezért is voltam balfék). Innen is kívánom a BMW-snek aki úgy rámállt, hogy alig bírtam kiállni mellőle és még a kocsimat is megnyomtam, hogy a szerencse pártoljon el tőle :) (finoman fogalmazva)
Első körben próbáltam a javítás felé hajlani és informálódni. Kb. 30000 Ft lett volna a festés és az átszerelés + kellett volna hozzá egy új csomagtérajtó.
A problémámat most is az Érdi srácok oldották meg, sikerült nagyon jó áron hozzájutnom egy színazonos csomagtérajtóhoz lámpástul mindenestül. Egy 2.0 TwinSpark hátulját kaptam meg és csak át kellett szerelnem a kocsira. A lakkozáson van néhol egy-egy karc, de azt majd egy políroztatással fogom orvosoltatni. (ez egyébként ráfér majd a vasra körben)
Gondoltam itt az ideje, hogy megtudjam menyit is eszik a drága. Két mérést végeztem el, mindkét mérést ugyanakkora távolság elteltével. Az autón Michelin 185/65 R15 téli papucsok vannak, átlagos külső hőmérséklet 3-12 Celsius között változóan. Minden hidegindulásnál kb. 4-5 perc alapjáraton "melegítéssel".
560km-t mentem mindkét teletankolás után, 60%-ban városi araszolós, lámpázós tempóban, 40%-ban közúton 100-120 km/h-val, két-két alkalommal elenyésző távolságú (max 10 km) pályázással, tempomat 140-145 km/h.
1. mérés: 560km-en 35,77 liter, ez 6,39 L/100km-es átlagfogyasztás.
2. mérés: 560 km-en 36,40 liter ez, 6,50 L/100km-es átlagfogyasztás.
Én 64 literesnek mondom a tankomat, elméletileg 985km-t biztosan meg tudok tenni 1 tankkal ilyen körülmények között.
Újabb méréseket majd jövőre, jobb időben és az új nyári papucsokkal végzek.
Volt ma bőven időm, és az időjárás is kedvezett, szereltem is ma nem keveset:
Kicseréltem az anyósülés felőli kédergumit, a régi ki volt szakadva több helyen és jött be rajta a hideg és a zaj. Ezt a jobb hátsó lámpa cseréje követte, mert a régi meg volt repedezve és már a víz is bejutott rajta. Hogy az előző gazdája, esetleg a kereskedésben mi történhetett vele, hogy ilyen csúnya volt, az továbbra is rejtély. Leszedtem ezután a jobb elsőt és a műanyag dobbetétet is kicseréltem, mert eléggé össze volt törve jópár helyen. Amint végeztem hozzáláttam az alsó motorvédő burkolat felszerelésének is. Hát ez nem volt egy egyszerű dolog, az tuti. A dobbetéteknél 1-2 csavar nem volt a helyén, valamint a védőburkolat is új csavarokat kapott. Sajnos most szembesültem vele, hogy igen alacsony az autó, nagyon könnyen leér a burkolat közepe.
És amivel szenvedtem ma nem keveset és továbbra sincs megoldás az az ablaktörlőim. Egyszerűen nem tudom leszedni a karokat. Ma már spéci karlehúzóval is próbálkoztam de egyszerűen nem jön le annyira össze ette az idő.
Attika01 Cartárs megvásárolta tőlem az autómban megtalált boxot.
Reményeim szerint a használata során méginkább nem akar majd a 156-osából kiszállni :)
Megbeszéltük, hogy blogjában mindenről beszámol majd, hát lássuk...
Sikerült beszerezni az érdi bontóban pár hasznos dolgot:
- Alsó motorvédő burkolat
- Jobb első műanyag dobbetét
- Jobb hátsó lámpa
- Anyós ülés felőli ajtó-kédergumi
Ha már ott voltunk, hoztunk a tavaszra 4db alufelnit is a majd leendő nyári papucsoknak.
A 4db felni nagyon jó áron volt, 35000 Ft volt a szett.
Eljött a termosztát csere napja, amit az utolsó látogatáskor diagnosztizáltunk.
Kapott a paripa egy új, gyári termosztátot, az alsó-felső vízcsöveken új bilincseket és új fagyállót. A régi, zöld színű ment, egy alapos öblítés-átmosás és jött az új, rózsaszín Glicosam ALU fagyálló. A csere közben Csöri észrevette, hogy a csövek nincsenek megfelelően felrögzítve a bilincsekhez és egy idő után a kidörzsöléstől kilyukadhat a gumicső. Ezek is orvosolva lettek, felkötötte őket a helyükre.
Ismét szakszerű, alapos munka, köszönet érte!
Most már el lett végezve minden, ami tervbe lett véve. Tavaszra komplett nyári kerékgarnitúra szerepel a tervben, valamint az első lengőkarok és stabrudak feltérképezése, esetleges cseréje.
Átesett a vásárlás utáni szervizen az autó. Csöri előzetesen felmérte nekem a terepet, majd az alábbi munkákat végezték el:
- Teljes vezérműszíj készlet és vízpumpa csere
- Hosszbordásszíj csere
- Motor levegőszűrő és Pollenszűrő csere
- Gázolajszűrő csere
- Kézifékkötelek cseréje
- Izzítógyertyák cseréje
- Szervócső cseréje (csőrendszert gyártatva Hidraszer Kft.-vel) + új szervóolaj
- Bal oldali fékbetét egyik rögzítőjének pótlása
- Középkonzolban lévő kör alakú kijelzők izzóinak cseréje
Továbbá igazolta nekem Csöri a sejtésemet, hogy a termosztát nem működik megfelelően, mert állandóan nyitva van. Ez pár hét múlva lesz cserélve, még a tél előtt.
És van itt még valami: Csöri szerelés közben talált egy tuningboxot az oldalsó burkolat alá rejtve, amiről én nem is tudtam (idáig ő sem) :) Meglett a titok, hogy mitől megy ennyire az autó és mitől ilyen nyomatékos. Arra a döntésre jutottam, hogy kössük ki, nekem nincs rá szükségem. (eladó sorba kerül) Azért így is nagyon jó a kocsi!
Azt kaptam, amit már megszokhattam, köszönet a kiváló munkáért innen is Csöriéknek!
Km: 175640