- főkép
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-03-31

Gumiflexnél rendeltem 2db Hankook k425 nyári papucsot előre, mert egy nyár alatt megette az elsőket rossz futóműbeállítás miatt. Kértem a szerelés mellé futóműállítást is, amit aztán nem igazán tudtak megcsinálni, mert bénáztak. Annak ellenére, hogy nem lett jól beállítva, kiszámlázták a futóműállítást 20% kedvezménnyel.
Felkerültek hát a nyári pacskerok, a hátsók egy nyarat futottak, az elsők pedig újak.
Tanulság: Gumiflexbe sem visszük az autót többé.
Futóműállítás, centír és szerelés: 12500ft
2db Hankook: 35000ft
Km: 201045

 
>> AutóápolásAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-03-26

Kiszereltem az ajtókban levő ajtóbehúzó/ablakemelő kapcsoló műanyagokat. Nem voltak nagyon csúnya állapotban, de nem is voltak a legszebbek. Az összes kapcsolót kipattintottam, majd megsikáltam őket körömkefével. Ezután jött a festés. MOTIP sprayplast matt fekete festékkel fújtam őket meg 5 rétegben. Ez a spray a folyékony gumi néven elhíresült anyag. Egy biztos, ha nem is lett teljesen, tökéletesen hibátlan, az biztos, hogy sokkal szebbek, mint voltak.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-03-18

Még valamikor novemberben egy előttem haladó autó kavicsfelverődése nem csak hangosra, de olyan pontosra sikeredett, hogy a kavics a jobb oldali ködlámpámban landolt. Végre időm is és kedvem is volt, így nekiestem a cserének. A másik régóta megoldatlan ügyem a rendszámtábla ledesítése. A beltérben mindenhol canbus-os izzók vannak már jó ideje, ezzel egyidőben a rendszámtáblánál is led volt, de kb. havonta cseréltem, mert elkezdtek stroboszkóp szerűen villogni. Két típust is kipróbáltam, de egyik sem volt nyerő. Meguntam és vettem bele osram cool blue névre hallgató, állítólag xenon hatású izzót. Hát ez sem győzött meg. Most találtam egy harmadik típusú led izzót, hát beszereltem ezt is, az osram meg ment tartalékba a polcra. Abban bízom, hogy a ledeket hűtőborda veszi körül, így talán ezek hosszabb életűek lesznek.
Km.: 200450

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-03-12

2016. március 11. A megbeszélt időpontban Várpalotán jelentkezem Attiláéknál.
Neki is lát, akksi ki, akksitartó ki, kuplung munkahenger ki. Igen ám, a "szerelő"-nek nevezett már bocsánat, állat! nem csak a konzolt barmolta szét, de a kuplung munkahengerből kiálló tengely végét is szétcseszte. Még jó, hogy egy jó műhelyben minden van (ahogy Csörit idézném), hisz pont volt neki új munkahenger felújító készlete. Rendbe tette a munkahengert konzolostól mindenestül.
Az új (gyári) konzolról és a barbárok által széttörtről szép képeket lőttem.

Kapott a jármű egy új vákuumcsövet, ami elöl van a hűtő és a motor között. Sajnos el volt öregedve és tőben kirepedt. A gázolajszivárgást is hamar megtalálta a mester, a motorba menő csöveknél kapott új bilincseket. Indítás után a csöveket piszkálva-mozgatva már nem észleltünk sehol szivárgást. Ennek nagyon örültem, mert néha bent is észleltem a gázolaj "kellemes" illatát.

"Kedvenc" munkáját is elvégezte Csöri, visszarakta a vízcsövet a bilincsbe (a helyére) a motor és a tűzfal között. (a kedvence, mert nagyon szűk a hely és az emberi kéz alig fér oda be)
A munka végeztével még a rázópadon kértem egy ellenőrzést, a végeredmény: futóműügyileg minden a legnagyobb rendben van.

Ismét profi munka az olasz autók szervizében Várpalotán, innen is köszönöm!

A történet ezennel elméletileg véget ért, az autón újra minden rendben van. Egy dolgot tanultam meg, és ez nem volt olcsó: ha legközelebb bármi baj van, nem megyek sehova, amíg az Alfa szakik nem tudnak fogadni.

Km.: 200150

A blogolvasóknak pedig csak annyit szeretnék jó tanácsként üzenni:
!!!! AZ AUTÓDAT NE VIDD SOHA AZ ÉLETBE A SZÉKESFEHÉRVÁRI FOCUS AUTÓSZERVIZBE DZSUGÁN JÁNOSHOZ!!!!!

 
>> EseményAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-03-07

2016. március 7. 17:30
A kilométeróra számláló elérte a kétszázezredik km-t.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-02-20

2016. február 19-én átugrottam Csöri mesterékhez Várpalotára, hogy átnézessem az autót. Úgy voltam vele, ha ilyen hibákat és hiányosságokat találok (lásd előző blog), valamint vissza kell vigyem az autót a "Focus autoszervíz"-nek, akkor ott lehet, hogy más is van. Így is volt, hisz Csöri átnézte a verdát és az alábbi hibákkal, hiányosságokkal szembesültünk:
- A kuplung munkahenger konzolját sikeresen széttörték
- A bal oldali kerékdobnál az oszlop nincs a helyére rakva.
- A vízcső a motor mögött nincs a bilincsbe, a helyére visszarakva (ha kidörzsölődik, eldurran a cső, valahol otthagy, mert elfolyik a hűtővíz)
- Gázolajszivárgás van valahol. Nem súlyos, de meg kell szüntetni.
Attival megbeszéltük, március 11-én találkozunk, és rendbe rakjuk a gépet. Megnyugtatott, nincs itt komoly baj, csak a hanyag, rossz minőségű (és igen drága) munka miatt van itt pár apróság.
Amit már régóta terveztünk Attikával, kapott egy új hosszbordásszíj vezető görgőt a kocsi, persze gyári minőségűt, mert jó kis hangja volt már a görgő-csapágynak. És igaza is volt Csörinek, olyan jó kis hangja lett a kocsinak a csere után.
Kiváló munka, jó hangulat, mint mindig, Várpalotán Csöriéknél!
Km.: 199350

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-01-07

2016. január 5. Visszavittem az autót. Először is alig bírta megemelni a csápossal a srác, alig talált fa stafnit, a küszöbjeimet megnyomta, majdnem leszaggatta. Még jó hogy ott voltam és szóltam neki. 1 óra alatt sikerült megemelni a kocsit, kettőstömegűnél lévő porvédő lemezt leszedték, bevilágítottunk. A kettőstömegű csilli-villi, nem a szimering-nél jön az olaj, úgy néz ki az olajteknő illesztésénél. Kérdezik is, hogy megcsinálják? Hát persze, garanciában ingyen és bérmentve. Garanciában? - kérdezik.
Hát mondom ne tessék haragudni, de amikor idehoztam ebből egy csepp olaj nem folyt. Én nem tudom mit csináltak, hisz az olajteknőhöz semmi közük nem lett volna, még is szar!
Olajteknő le, Erhard mester adott pasztát továbbá rendeltem nála WR Diesel Seleniát és olajszűrőt, ha már szétszedik, olajat leengedik, akkor kapjon frisset, nekem ne a leeresztettet tegyék vissza. (ugyan párezer volt az olajban, de nem bíztam bennük már rég)
2016. január 7. Hívnak, lehet jönni az autóért, minden rendben. Elmentem érte, jónak tűnt, Erhardnak kifizettem az alkatrészt, a "szerelőknek" pedig adtam egy köszönöm szót! :)
Ha csak ennyi lenne a story, most nem írnám le az alábbi nagybetűs mondatot, de nem ennyi, a történet folytatódik a következő blogomba:
!!!! AZ AUTÓDAT NE VIDD SOHA AZ ÉLETBE A SZÉKESFEHÉRVÁRI FOCUS AUTÓSZERVIZBE DZSUGÁN JÁNOSHOZ!!!!!
Km.: 197860

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-12-28

2015. december 16-án reggeli indításkor a kuplung benyomásakor kattanó hang fogadott. Az autót elindítva borzalmas csörgő-zörgő-visító hang. Kinyomott kuplungnál elcsendesül, de picit megmozdítva a lábam a pedálon az autó egyből elindul kicsit rázkódva. Ezzel ma nem is megyünk sehova. Napközben hívtam Csőri mestert, aki sajnos nem jó hírrel szolgált, karácsonyig fullon vannak :( ünnepek alatt pedig mint ahogyan senki sem, nem dolgoznak, január 4-én velem tudna kezdeni. Na és itt hoztam meg életem eddigi legrosszabb döntését, elkezdtem szerelő után kajtatni. Erhard-ot hívtam alkatrészügyben, aki azonnal tudott segíteni, továbbá a mögöttük levő "szervízt" megkérdezte, vállalják-e idén. Hívtam is őket közvetlenül, azt mondták vihetem december 22-én és december 23-án mehetek érte. Gondoltam ez szuper, lesz az ünnepek alatt autó...aztán nem így lett!
Erhard 22-én délután hívott is, kettőstömegű nem valami jó állapotban van, azt is illene cserélni, a kuplungszerkezet az kuka. Képeken is látszik, a szerkezet közepe már szét volt hullva, a kinyomó is alig forgott, ha forgott is, nem kis zajt keltve. Rábólintottam ám legyen, dobjuk ki, kapjon komplett új szettet, VALEO került beszerelésre.
Hazahoztam ugyan 23-án este az autót, élveztem is a puha kuplungot, gyorsításkor nem zörögnek a beltérben az ablakemelők kapcsolói, csak pozitívum. Egészen reggelig.
Ugyanis 24-én reggel látom az autó alatt olajfolt. Hát ez mi? És jött a feketeleves... le az aknába karácsony napján és ekkor szörnyülködtem el a magukat szerelőknek nevezett emberek, munkának nevezett, elvégzett valamijén.
- Alsó motorburkolat úgy volt felhányva, az egyik csavar ferdén a bölcsőbe betekerve, megszaggatva és félig (se előre - se hátra) úgy kellett szétvágni a csavart
- A váltóból egy csavar hiányzik, a többi nem volt rendesen meghúzva
- Folyik a motorolaj, de nem tudom honnan
Egyenlőre ennyit tudtam megállapítani. Két ünnep között hívtam is a "főnök" ""Urat"" hogy itt gond van, a nagyon drágán elvégzett munka nagyon szar!!! Hát január 5-én vigyem vissza. Remek! Ennyi erővel megvárhattam volna Csőrit. És normális kezekben, nem vagyonokért, profi munkát kaptam volna.
A képek magukért beszélnek a kiszedett alkatrészekről, a story folytatása következik...
Km: 197680

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-11-10

Téli papucsok felszerelésekor döbbenten néztem az első két nyárigumit, amelyeket tavasszal teljesen újonnan tettünk fel a kocsira. Sajnos a futóművem ezek szerint nincs jól beállítva. Beállításra a Spur Kft.-hez jelentkeztem be, ahol kb. 20 perc alatt helyére tették a dolgokat. Remélem most már rendben lesz.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2015-10-02

Eljött a 20ezres szerviz ideje is, így ellátogattam ismét "aranykezű" mestereimhez Várpalotára. :-)
Az autó az alábbi, gyári alkatrészeket kapta meg:
- Selenia wr diesel 5w-40 motorolaj
- Motorolajszűrő
- Diesel üzemanyagszűrő
- Motor levegőszűrő
- Utastér (pollen) szűrő
Továbbá diagnosztizáltunk egy nagyon enyhe, szinte minimális fékolajszivárgást az ABS kockánál a bal első féknyereg felöl jövő fékcsőnél. (A hollander mellett)
Attila és "az egyik legjobb embere" :-) 5-ös, teljesen új, réz fékcsőből legyártotta nekem gyorsan ezt a szakaszt, a régi pedig ment a kukába. (a vasba)
Ismét precíz, tökéletes munkát végeztek a fiúk (mint mindig) és még egy jót beszélgettünk is, amíg készült/készültek az autók. Mindenkinek csak ajánlani tudom Csöriéket!!!

A munkálatok végén kis átnézés is történt, hogy mi vár ránk a tavasszal:
-Alsó lengőkarok (kezdenek fáradni, bár Attila nem tartotta vészesnek a helyzetet)
-Nem megy a hűtőventim 1es fokozata, relé rendben, az ellenállásnak valószínű annyi
-Hosszbordásszíjnál, ha jól emlékszem a szabadonfutót kellene cserélnünk, mert Attila már régóta mondja nekem, hogy hallja a csapágyat enyhén ciceregni (sőt, egyszer már zsirozták is, ha jól emlékszem)
Nagy dolgok tehát nincsenek, az autó tökéletesen rendben van.
Km: 194376