Tagok >> Gaszi77 >> 159 1.9 jtdm 8V >> Blog
- Típus:159 1.9 jtdm 8V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Rosso piros
Olajcsere esedékes volt, mellé egy jobb első-alsó lengőkar és első féktárcsák, sípolásmentes betétekkel.
Már sok minden esedékes volt!
Vezérlés, vízpumpa, generátor és váltófelújítás...
Éves szervizre vittem a járgányt. Ha már szerviz, alaposan nézzék át az autót, minden furcsa hangot szüntessenek meg, a lógó motor védőburkolattal együtt, gondoltam...
A kötelező olaj és szűrőelemeken kívül cserés volt: bal felső lengőkar, jobb alsó lengőkar, szabadonfutó, terelőgörgő, jobb első dobbetét panel, új motor alsó burkolat. Újrahegesztették a burkolat rögzítési pontjait. Ezen kívül volt egy klímatisztítás, motordiagnosztika.
Fájt egy kicsit, de tökéletes lett :)
Óraállás: 243.000km
Tegnap este hazafelé menet készült a kép :)
58.000km-t tettem meg vele, 4500l dízelt elhasználva 5 év leforgása alatt, mindeközben rengeteg élmény és izgalom, utazás 8 országba, számos elismerő pillantás és dicséret! Ja meg az a több tízezer intés, villantás, vészvillogózás és "Na nézd meg, észre sem vett!" utaim során! De nem szabad megfeledkeznem az olasz autós, rosszmájú viccekről és számos megjegyzésről sem, amit az autóm iránti szeretet miatt kaptam. :D Azt hiszem alfás lettem mindörökre! :)
Nem indult az autó, nem reagált a start gombra. Sebességben meglökés után elindult. Gyanítottam, hogy az önindító lesz a ludas. Irány a szervíz, ahol egy régi vágyam is teljesült, beszereltettem az elektromosan behajtható tükröket! :) Az önindító persze nem produkálta magát a szervízben, úgyhogy nem tudtuk meg a probléma okát. Az akkumulátort feltöltöttük és azóta kb. 100 indítás történt hidegben-melegben, semmi baja. Azt hiszem ez jelenti az alfa szívet. Új füleket kapott a gép és ezért az önindító is megjavult magától. A szervizes kolléga megdicsérte az autó állapotát, ettől dagadt azért a májam. :) Tükrök, vezérlővel és belső kapcsoló 50.000Ft + átnézés és alkatrészek beszerelése 25.000Ft.
Kormánymű csere, már zavaróan rossz állapotban volt, elkezdett kicsit ropogni. Bontott 60.000-t futott került be, új kiegészítő alkatrészekkel. Régi alkatrésznek beszámítva.
1. Olajcsere
2. Légszűrő
3. Olajszűrő
4. Üzemanyagszűrő
5. Panaszkodtam a visszatérő rángatásra, újabb EGR tisztítás
6. Klímatöltés, UV színezéssel
A kormánymű rosszalkodik, néha nyekereg, néha kopog nagyobb terhelésnél. Még várok vele, körbejárom a dolgot mi a leghatékonyabb megoldás.
Indulhat a nyaralás!
59.000Ft
Sajnos már semmi tartása nem volt az ülőlapnak. Hosszas keresgélés után megtaláltam a FlexItFoam nevezetű purhab szivacs készítő elegyet, mellyel könnyedén újra tudtam formázni az ülés oldalsó részét! Szépen kitölti a szakadt réseket, majd el kezd tágulni. A fölösleget éles pengével vagy sniccerrel le lehet vágni az ülés formájárara, majd finom csiszolóval simára csiszolni. A normális hab elegyhez 1:1 keverési arány szükséges, ha keményebb gumi szerű anyagot szeretnénk 2:1-be kell keverni( kékből 2). A huzatot rögzítő fém kapcsok helyet gyorskötözőt alkalmaztam visszaszerelésnél.