Tagok >> Gegee >> Giulietta 1.75 TBi QV >> Blog
- Típus:Giulietta 1.75 TBi QV
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:Bianco Pastello
2010.10.xx gördült le a gyártósorról, majd 2014. szeptember második felében találkoztam először az autóval, így már több, mint 3 éve vagyunk együtt. Évi 7900 km-ert gurultunk az utakon, ami nem mondható se unalmasnak se soknak. Remélem még jó pár évig élvezhetem a Dynamic mód előnyeit! :)
26 ezer km-nél cserélve lettek a szűrők, olaj és kisebb apróságok, így már csak a gyertya cserék maradtak a gépkönyvi előírások szerint. Nem állt szándékomban négyezer km-t futott olajat kikukázni. Állásában a nem felületkezelt alkatrészek berozsdásodtak (már így került hozzám), melyek most cserélve lettek. Kipufogócső tartók, csavarok. Felületi rozsda volt csak, cserét valójában nem indokolta semmi sem, de sokkal jobb a lelkiismeretemnek. Természetesen a beavatkozás ismét a Csörgő műhelyben történt, alapos szakértelem mellett jó beszélgetéssel megfűszerezve. Szervizelések alkalmával itt lehetőségem van találkozni ma már ritkaságnak számító de jó állapotú vasakkal. Múltkori alkalommal Giulietta QV-k hadával, most pedig 147-es GTA-val, ami szintén patika állapotban pompázott. Illetve végignézhettem egy 1.9 Jtd motorkivételt. Fentiek alapján érdemes lenne máshova mennem? Nem hinném.
Km: 30486
Autópályás tempónál vettem észre az utolsó pillanatban, gyorsan rögzítésre került, ami a
minőségén is látszik, de a kerek szám volt a lényeg. :)
Nem csináltam ilyen jellegű posztot eddig és ezt a jövőben sem fogom erőltetni, de most az egyszer kivételt teszek. A környéken sajnos nincs gőzzel való tisztításra lehetőség, így marad a pazarló víz használat. Szerencsére a garázsban állással a mosások gyakoriságát ki lehet tolni pár hónapra, így legtöbbször a lökhárítón lévő bogarak mennyisége alapján kerül be a mosóba, mert sajnos pályán össze lehet szedni azokat. Bárcsak mindig olyan lenne az autó eleje, mint a 3.-képen!
Első szériás (2010) QV Giuliettába még nem járt alap felszereltséghez tempomat, csak választható volt, akkor ezt nem kérték az autóhoz. Vásárláskor az állapotot vettem meg, nem az extrák meglétére fókuszáltam. Viszont az autóval általában keveset járok, viszont ha megyek az autóval akkor a hosszabb utak jellemzőbbek, amihez ma már hozzá tartozik egy kényelmi faktor, ami ha nincs meg, hiányérzetem van. (Céges autóban hozzászoktam ehhez z extrához). Ennek a hiánya megvolt a 147-esnél is és sajnos a Giuliettában is. Mivel nem két évre vásároltam az autót, így utóbbi autónál nem tudtam belenyugodni a tempómat hiányába. Ez a téma lassan 3 éve napirenden volt esetemben, mikor is kaptunk egy fülest, hogy Tatabányán beépítésre került egy tempómat kar Giulietta QV-be, ami szintén 2010-es. (Megjegyzés: kábelezés megvolt alapban, minden Giuliettához ki van húzva, csak vagy kérnek bele kart vagy nem. Ennyin múlik) Innentől kezdve Csörgő Attila nekilátott vadászni tempómat karra, aminek szintén tudnia kellett azokat a funkciókat, amiket a jelenlegi kar tudott (esőérzékelő, stb.). Két hónap elteltével jelentkezett, hogy van egy kar, 32 ezer km-es Giuliettából. Természetesen azonnal beruháztam rá, aminek a beépítését március végére lőttük be. Beépítés Csörgő műhelyben történt, nem volt nagy dolog, viszont a kar életre keltése annál inkább, mivel nem volt hajlandó egyik ecu scan sem kommunikálni a proxyban lévő inaktív beállításokkal. Hiányolt egy új(sárga) adaptert, ami nem állt rendelkezésre, így Csöri, majd Hardy is nekifeszült a kar felélesztésnek, hátha sikerül anélkül, de mind hiába. Hétköznapira lefordítva, az autó vezérlőegységében létezik egy alkönyvtár, ami a sárga adapter nélkül nem látható, így csak annak segítségével nyertünk belátást a mappába, ahol a nem hozzárendelt extrák tiltását módosíthatjuk. Szükség van egy „sárga adapterre”, kinek lehet!? Telefon elő, Sanyi bácsinak, Piritunak biztos van. És volt! Mivel Ő nem helyi ezért aznap hazautaztam Nagykanizsára és vasárnap elgurultam hozzá Veszprémbe, épp ott volt dolga, mellé álltam és engedélyezés után életre kelt a kar, minden erőlködés nélkül. Ha az ember előre tudja mivel áll szemben, kevesebb gondja lenne, de utólag mosolygunk a dolgon és ez a lényeg.
„Cruise control kar
Old value: Letiltva
New value: Engedélyezve
KESZ”
Forgalom elég gyér volt hazaúton, így Siófoktól élvezhettem Kanizsáig a "csak" kormányzást követelő kényelmi szintet.
Kar beépítése után cseréltünk olajat is, igaz 6200 km volt az olajban, de 12 hónap telt el a csere óta, így nem szerettem volna húzni tovább.
- Olajszűrő
- Olaj: Selenia sport power 5w40
Költségek:
- Kar: 35.000 HUF
- Olaj + szűrő + kar beépítése + munkadíj: 33.000 HUF
- Tempómat beüzemelése: sör (Sanyi kedvence)
Képek: 1. Régi kar, 2. Új kar beépítés alatt, 3. Olajcsere, 4. Kar élesítés után
Rossz időt ígértek, de szerencsére nem lett igazuk. Így nyugodt szívvel indultam el otthonról. Ezen a találkozón pont azt kapom, amit szeretnék. Különösen fontos számomra az, hogy nem a mennyiségre alapoz, így nem veszek el a rengetegben más "létszámú" találkozókkal ellentétben és gyakorlatilag mindenre és mindenkire volt elég időm amire szerettem volna időt szakítani. Végül, de nem utolsó sorban, nyertem a tombolán. :) + egy lopott kép a végére, mert nagyon tetszik.
Amióta megvettem az autót, terveztem, hogy az autó alját is lemosatom, mert igaz nem használták sokat, de nem tudhatom utólag, hogy négy év alatt mi kerülhetett rá. Környékemen nincs erre lehetőség, illetve lenne, de azért nem viszem el bárhova az autót, főleg ha semmit nem tudok róluk. Május 6.-án a totalcar lehozott egy cikket, Kell az alvázvédelem! és elolvasása után felhívtam őket. Kaptam is mosásra időpontot. Május 27.-ére. Iszonyatosan be vannak telve. Rozsda elleni védekezésben az alvázmosás is bőven több mint a semmi, ha a jövőre gondolunk. Szerencsére semmi baja nincs az autónak alulról, de meglepődtem volna, ha lett volna rozsda. :) Vegyszeres kezeléssel kezdték, majd bő vízzel lemosták az autót. Szerencsémre végignézhettem és bátran merem ajánlani őket. Mellettem egy OT Mercinek az alvázvédelmét csinálták és eléggé alapos, jó munkát végeznek.
Hétvégén levezetésképp letöröltem a motorteret portörlő kendővel. Így már teljes a kép.
Ha a km nem is, de az eltelt idő megkövetetle, hogy kicseréljük a vezérlést. Gyári alkatrészek kerültek bele szigorúan! A vezérlés nem játék, így az utam Csörgő szervizbe vezetett. :)
A szerviz időpontja szerencsére jó napra sikeredett. Mindhárom beállóba Giuliatta állt. :) Ritka látvány volt, főleg úgy, hogy az egyik fekete is QV volt. :)
Ami cserélve lett:
- Vezérműszíj
- Szíjfeszítő
- Vezetőgörgő
- Motorolaj-ó, Selenia sport power 5W-40
- Olajszűrő
- Pollenszűrő
- Fékfolyadék
- Klímatisztítás
KM állás: 20775