Sajnos csak itt tudok hangot adni a csalódottságomnak, ami nem nektek (a blog olvasóknak), de nem is az oldal üzemeltetőinek szól, hanem a gyártónak, mivel kijelentették, hogy ma már kénytelenek a potenciális vevőkre koncentrálni, mert most mindenki SUV-ot akar. Nem mindenki. Nagyon vártam az új GTV-t illetve Spider kivitelt, amit 2019 végén elkaszáltak. Ennek megfelelően teret adtam off-os márkák fejben való kibontakozásának, ami nagyon hamar leszűkült arra a pár autóra, melyek már évek óta közel álltak hozzám. Mivel Roadstert kerestem, viszont nem soft-top-ban gondolkodom, így valóban nem maradt sok választás. Jövő tavasztól egy piros Mazda MX-5 RF-el fogom járni az utakat. A 147 még marad pár évig páromnál, viszont mivel sokat pakol, kombi jobban preferált, de Giulia SW sem létezik, így nagy az esélye, hogy alfa nélkül maradunk a következő években. Jelenlegi tendenciát látva annyira már nem is sajnálom.
Szokásos, olaj, szűrők. Plusz kipufogó dob csere, mert szétesett.
Külföldi munkavégzés miatt elmaradt ez a blog, de az 5 év megérdemel egy méltó búcsút, mert rengeteg örömteli pillanatot adott az autó. Igazat megvallva sok terv merült fel, ami miatt az autó eladásán nem gondolkodtam hetekig, hirtelen felindulásból döntöttem így. Ha sokat gondolkodtam volna, még mindig meglenne az autó. Az ok nagyon egyszerű. Iszonyúan megy a gép. De valami hiányzott.
Mivel 2019 szeptember elején láttam előre, hogy az autó nem fog menni az utakon legalább 2020 májusáig, így meghoztam a döntést és felkerült az autó a hahu-ra. Voltak komoly és komolytalan érdeklődők is, utóbbiak között volt rendkívül vicces telefonbeszélgetés. Végül a verda Balage156V6-hoz került, ami jó döntés volt.
Napi szinten céges személyautóval járom az utakat, ezért a terveim között szerepel egy hétvégi autó, amit nem az egyik helyről a másikba eljutás miatt tartanék, hanem az élmény miatt. Élmény nem minden esetben csak az erő, hanem a valami extra, amivel eddig nem találkoztam. Erre tökéletes választás lett volna akkor még általam nagyon várt új GTV coupe vagy spider, ami be is volt harangozva 2021-22 vagy 23-ra. De még az esetleges új Giulietta QV vagy veloce is szóba jött volna. 4c-vel is kacérkodom. Célom az, hogy 40. szülinapomra meglepném magam egy ilyen autóval. Sajnos az alfa menedzsment hozott egy döntést és elkaszálták a terveket, mivel a potenciális vásárlókra szeretnének fókuszálni akik SUV-ot vesznek. Viszont jó magam nem. Úgy fest máshol kell körülnéznem, mert ha az álmaimat követem, akkor bizony nem lesz az emblémán kígyó és kereszt.
Forgatókönyv szerint április elsejével forgalomba helyeződött az autó, így a folyadékok cseréje rutinszerűen megtörtént. Kb 4500 km volt az olajban ami nem, de az egy év már okot ad a cserére, így ezzel nem szoktam spórolni.
Cerélve lett:
- motorolaj (Sport power 5W40)
- olajszűrő
- pollenszűrő
- levegőszűrő
- gurulók helyet cseréltek az egységes kopás céljából (elsők hátra, hátsók előre)
- légkondi tisztítás O3 közreműködésével
Beavatkozásra ismételten a Csörgő szervizben került sor, közben felbuzdulva a Giulia veloce vásárlás vágya okozta már, már határtalan érzésén, átbeszéltük a pro és kontra érveket, lehetőségeket. Kezdeti lelkesedésem hamar alábbhagyott. Majd alakul valahogy a jövő. :)
Km: 38715
Csak a szokásos mizéria. Pénteki nap, előrejelzések szerint jön a rossz idő, így amíg még 10+ fok van és süt a nap, addig kell ponyva alá kerülnie a vasnak. Röviden: kézi mosás, takart felületek levegővel kifújatása, szárazra törlés és napon szárítás, majd garázsba állás. Igaz már hideg, de napos és száraz időre tekintettel, szombaton nyitott garázs mellett levegőztettem az autót és az aksi is eltávolításra került. Így vasárnap rákerülhetett a ponyva az autóra. Tervezett forgalomból való kivonása pedig december 1.-től, április 1.
Km: 38506
Az alapos munka reményében a bevált Csörgő műhelybe vezetett az utam. Átlagos karbantartásnak indult, kis meglepetés lett belőle. Mivel a gyertyák cserélve lettek 94 ezernél, így csak a folyadékok és szűrőket kellett cserélni. Kellett volna, ha az első fékbetétek nem lettek volna elkopva, plusz a tárcsa is annyira vállas volt, hogy vállalhatatlan lett volna, hogy fent maradjanak még egy évig. Így cserélve lett kompletten.
- Első féktárcsa csere
- Első fékbetét csere
- Olaj (Selenia 20K)
- Levegő, pollenszűrő
- olajszűrő
- Az autó alja rendben van, rozsdának nincs nyoma
Km: 101694
2019 tervek: Az élet úgy hozta, hogy jövőre meg kell válnunk az autótól, családi kihívások miatt nagyobb csomagtartóra lesz szükségünk, így kénytelenek leszünk megválni tőle. Ha lesz aki olvassa a blogot és érdekelné az autó, bátran keressen: 30/589-3785
Motorvezérlő egységen megtörtént a frissítés az Autóház Budaörsnél. Gyári program frissítésről van szó, ne gondoljunk semmi rosszra. Érzésre semmi extra, manuális váltós az autó, szóval esetemben nem volt kritikus a frissítés hiánya. Pontosan mit, illetve miket érintett, arra én sem kaptam széles körű választ, de nem is vártam el. Nagy vonalakban: optimalizálásra került a rendszer, illetve a 8 év alatt felmerült lehetséges hibák kiküszöbölésének megoldásai, új algoritmusok kerültek feltöltése. NAV frissítése 200 EUR lenne, így az nem kapott upgrade-et. Ennyit nem ér pár új útszakasz. :) Telefonnal kommunikál a rendszer, rádió rendben van, írja amit kell. Frissítéshez az alvázszám kevés, rá kell dugni a gépet, hogy lássák milyen progi van rajta. Sajnos el kell menni és le kell ellenőrizni, másképp nem megy. Számlát kaptam róla. Programozó lennék, akkor érteném is a részleteket. :)
Km: 36011
Az utolsó métereknél adta ki. Öröm így hazaérkezni.
Csütörtöki napon meglátogattam a Csörgő műhelyet, szokásos karbantartás céljából.
Kereken 1 év és 8 ezer km volt az olajban, így csere érett lett az olajszűrővel együtt. Levegő és pollenszűrő jó állapotban volt, így ezt az évet bírni fogja még. Fékolaj ellenőrzése is megtörtént, minősége jó volt, nem kell cserélni a 8 év ellenére sem. Jövőre viszont új kerül bele, függetlenül az állapotától!
Egyéb: A kijelző új köntöst kapott. Kék helyett fekete hátteret, ami nagyon jól passzol a fekete belsővel. Kicsit féltem tőle, hogy a kiírt értékek nem látszanak rendesen a háttér miatt, de szerencsére nem jelent problémát. Élőben kicsit más, mint képen vagy videón.
Km: 33967
Takaró eltávolítását követően az első észrevételem az volt, hogy az ajtó nyitása után nem világít a műszerfal és a legkisebb fogyasztó sem ad jelet magáról. Aksi megadta magát, nem meglepő, mivel 8 éves gyári darab volt benne, de ezt ősszel már tudtam, hogy csere érett, ezért nem is távolítottam el belőle. Mérés után 5,1 V-ot produkált, így csere. Banner 62 Ah-s gyári mérettel megegyező aksi került bele. Plug & play! Csere közben észrevettem, hogy az egyik aksit rögzítő fém elemet megtámadta a rozsda, így kezeletlenül nem akartam visszatenni. Ha már kivettem és látván az anyagminőséget, úgy döntöttem nem teszem vissza, hanem lecserélem savállóra. Gondolkodtam, hogy komoly tartó szerepe nincs illetve nehéz is, így minek gyártom le savállóból, megcsináltam alumíniumból a gyári mintára. (4. kép, balról: gyári darab, saválló, alu) Súlya 1/3-a a gyárinak, így súlycsökkentést értem el. Persze jelentéktelen, de kellemes érzés tölt el, ha eszembe jut. :)
Majd kihasználva egy száraz, napos szombat délutánt, letisztítottam majd leápoltam a bőr felületeket az autóban. A leggyakoribb igénybevétel miatt a bal első ülést a belépőnél háromszor is átkentem. Frissességet, megújulást kölcsönözve a bőr felületeknek. Műveletet Sonax termékek alkalmazásával végeztem. Jó cuccok. Április 19.-én pedig ellátogatok Várpalotára, kötelező folyadékok, szűrők cseréjére.