Mivel nem Várpalotán történt az autó javítása, így kis lutrit éreztem az autó további használatában, főleg, hogy négyszer öntöttem hűtővizet a kiegyenlítő tartályba, bízva abban, hogy csak valamelyik bilincsnél enged. Két helyen is folyt a víz, bilincs cserélve, kényes helyen utánahúzva. Kábelek, kábelkötegek a megfelelő helyre kerültek, mert ezzel már nem foglalkoztak az előző műhelyben, plusz 1-2 csavar cseréje, mert más típusú csavarral helyettesítették a gyárit, gondolom elkallódott. Látván a hengerfej tömítést, sajnos megerősítést nyert a dolog, hogy elfáradt, így elkerülhetetlen volt a dolog.
A lényeg, hogy most újra egyben van az autó, főleg a motor.
Ha már ott voltam, cseréltük, ami lassan esedékes lenne.
- termosztát (szerencsére a vízhőfok már fix 90°)
- 8 db új gyári gyertya (nincs 100 ezer km még az autóban, de nem akkor megyek fogorvoshoz, mikor már fáj)
- első lengőkar cserék (nyikorogtak már rendesen, főleg párás időben)
- apróságok: jobb első tompított, hűtőfolyadék, műszerfal légzsák takaró elem patentok (elfáradtak, eltörtek és kiesett)
Km: 94755
Szerencsére november végén elkészült az autó csak lusta voltam blogot írni róla. Diagnózis megvan, tudom mi okozta illetve előzte meg a vízfogyást amitől hengerfejes lett a motor. Egy fránya alu hűtővíz vezető cső okozta, aminek megrepedt a fala és működés közben visszafelé bugyogott a víz, amitől bizonyos pontokon elégtelené vált a hűtés, mivel nem jutott víz mindenhova, így megadta magát a tömítés. Hetekig vártam arra, hogy sikerüljön szerezni egy ilyen alu csövet, de nem sikerült. (Újban is benne lettem volna, de nem került szóba) Ezért úgy döntöttem, hogy utánajárok a dolgoknak, a csövet lenyomás-próbáztuk vízzel 6 baron, meglett a ludas repedés, amit behegesztettünk. Elég ramaty alu öntvény cső ez sajnos, mint az anyaga és maga a fala is, de legalább drága. (Érdekesség az az, hogy ez a cső nem ugyan az, mint a 1.6 os 156 osban és nem is hasonló, mint az 1.6 147 facelift előttiben!!) Az a vicc, hogy ez a szar 155 ezres költséget okozott plusz 2 hónapig állt az autó. Utóbbi sajnos a szerviz lazaságára is írnám, rengeteg munkára, kollégák szabadságolására hivatkozva nem ment hamarább. Érzésem szerint, ha nem veszem kezembe a dolgokat, az autó még mindig ott lenne. Gyakorlatilag egy jó csőre való várakozás miatt állt az autó 3 hetet. Ha az elején tudom, mire számíthatok, persze gyorsabban ment volna.
Cserélve:
- hengerfejtömítés szett
- vezérműszíj
- olaj szűrő, olaj
- hűtőfoylyadék
- hengerfej javítás
- munkadíj
Cserélt alkatrészek nálam vannak. Emléknek jól fest.
Hamarosan itt a tél, de egy gyönyörű, enyhe őszi napot kihasználva előkészítettem az autót a téli alvásra. Sok időt el lehet tölteni a rendberakással, nekem 3-4 órát sikerült. Betervezett meló volt. Beltéri takaró felrakására a hétvégét szemeltem ki, akkor lesz teljes a mutatvány. Az autó ki lett vonva ideiglenesen a forgalomból. Súlyadó és a kötelező is jóvá lesz írva.
Km: 33.439
Az ember azt hinné, hogy nem fér el ennyi ló az udvarban, de mikor valóra válik a dolog, kiderül, hogy mégis! Élmény volt vezetni, sajnos azt kell mondjam, hogy mindenben felülmúlja a Giuliettát, talán a kézi váltója jobb a Hófehérkének, viszont lehet, hogy az is csak megszokás kérdése. Futóműje valóban más dimenzió. Igazából az egész autó egy másik dimenzió, de ez az árából is meglátszik. Valójában össze sem hasonlítható a két autó, kár, hogy megtettem. Giulia QV hátul hajt.. Ennyi!
Közben elértünk két mérföldkövet. 33 K és 33333. km-ert. :)
Történt az, hogy indulásnál rángatni kezdett, majd pár méter megtétele után megszűnt a panasz. Továbbiakban indulásnál volt, hogy rángatott, volt, hogy nem. Hibajelet dobta azonnal, de kiolvasásra azonnal nem volt lehetőségem. Viszont, következő indításnál nem volt panasz, se hibajel, így az autó üzemelt tovább. Majd idővel egyre gyakoribb lett a rángatás és a hiba is fixen maradt a műszerfalon, de komoly hibának nem volt jele, így az autó használatban maradt. Csörgő autószervizzel egyeztettettem időpontot, de sajnos nem sikerült beférnem hozzá rövid időn belül, így csak okt. végére kaptam időpontot. Viszont a héten szerdán két nap alatt benyelt 2 l hűtőfolyadékot a motor aránylag rövid távon és a füst is fehéressé változott, így azonnal tudtam nagy a baj. Vízzel feltöltve begurult az autó a helyi szervizbe és hamar meglett a diagnózis, elfáradt a hengerfej tömítés. Szerencsére még nem komoly a baj, csak ha bemelegszik a motor és a termosztát működésbe lép, akkor kezdi csipegetni a vizet. Kezdeti rángatás után rendesen működik az autó, ereje is rendelkezésre áll, olajba víz nem került szerencsére, rövid távon használni lehetne még az autót, de nem az enyémet. Két hét kötelező pihenő következik, Giulietta napi használatba kerül. Előzetes költségfelmérés alapján az autót itt helyben fogják javítani, tréleren való elszállítása a Csörgő műhelyig sajnos nem költséghatékony. Folyt. köv..
2010.10.xx gördült le a gyártósorról, majd 2014. szeptember második felében találkoztam először az autóval, így már több, mint 3 éve vagyunk együtt. Évi 7900 km-ert gurultunk az utakon, ami nem mondható se unalmasnak se soknak. Remélem még jó pár évig élvezhetem a Dynamic mód előnyeit! :)
26 ezer km-nél cserélve lettek a szűrők, olaj és kisebb apróságok, így már csak a gyertya cserék maradtak a gépkönyvi előírások szerint. Nem állt szándékomban négyezer km-t futott olajat kikukázni. Állásában a nem felületkezelt alkatrészek berozsdásodtak (már így került hozzám), melyek most cserélve lettek. Kipufogócső tartók, csavarok. Felületi rozsda volt csak, cserét valójában nem indokolta semmi sem, de sokkal jobb a lelkiismeretemnek. Természetesen a beavatkozás ismét a Csörgő műhelyben történt, alapos szakértelem mellett jó beszélgetéssel megfűszerezve. Szervizelések alkalmával itt lehetőségem van találkozni ma már ritkaságnak számító de jó állapotú vasakkal. Múltkori alkalommal Giulietta QV-k hadával, most pedig 147-es GTA-val, ami szintén patika állapotban pompázott. Illetve végignézhettem egy 1.9 Jtd motorkivételt. Fentiek alapján érdemes lenne máshova mennem? Nem hinném.
Km: 30486
Autópályás tempónál vettem észre az utolsó pillanatban, gyorsan rögzítésre került, ami a
minőségén is látszik, de a kerek szám volt a lényeg. :)
Nem csináltam ilyen jellegű posztot eddig és ezt a jövőben sem fogom erőltetni, de most az egyszer kivételt teszek. A környéken sajnos nincs gőzzel való tisztításra lehetőség, így marad a pazarló víz használat. Szerencsére a garázsban állással a mosások gyakoriságát ki lehet tolni pár hónapra, így legtöbbször a lökhárítón lévő bogarak mennyisége alapján kerül be a mosóba, mert sajnos pályán össze lehet szedni azokat. Bárcsak mindig olyan lenne az autó eleje, mint a 3.-képen!
Első szériás (2010) QV Giuliettába még nem járt alap felszereltséghez tempomat, csak választható volt, akkor ezt nem kérték az autóhoz. Vásárláskor az állapotot vettem meg, nem az extrák meglétére fókuszáltam. Viszont az autóval általában keveset járok, viszont ha megyek az autóval akkor a hosszabb utak jellemzőbbek, amihez ma már hozzá tartozik egy kényelmi faktor, ami ha nincs meg, hiányérzetem van. (Céges autóban hozzászoktam ehhez z extrához). Ennek a hiánya megvolt a 147-esnél is és sajnos a Giuliettában is. Mivel nem két évre vásároltam az autót, így utóbbi autónál nem tudtam belenyugodni a tempómat hiányába. Ez a téma lassan 3 éve napirenden volt esetemben, mikor is kaptunk egy fülest, hogy Tatabányán beépítésre került egy tempómat kar Giulietta QV-be, ami szintén 2010-es. (Megjegyzés: kábelezés megvolt alapban, minden Giuliettához ki van húzva, csak vagy kérnek bele kart vagy nem. Ennyin múlik) Innentől kezdve Csörgő Attila nekilátott vadászni tempómat karra, aminek szintén tudnia kellett azokat a funkciókat, amiket a jelenlegi kar tudott (esőérzékelő, stb.). Két hónap elteltével jelentkezett, hogy van egy kar, 32 ezer km-es Giuliettából. Természetesen azonnal beruháztam rá, aminek a beépítését március végére lőttük be. Beépítés Csörgő műhelyben történt, nem volt nagy dolog, viszont a kar életre keltése annál inkább, mivel nem volt hajlandó egyik ecu scan sem kommunikálni a proxyban lévő inaktív beállításokkal. Hiányolt egy új(sárga) adaptert, ami nem állt rendelkezésre, így Csöri, majd Hardy is nekifeszült a kar felélesztésnek, hátha sikerül anélkül, de mind hiába. Hétköznapira lefordítva, az autó vezérlőegységében létezik egy alkönyvtár, ami a sárga adapter nélkül nem látható, így csak annak segítségével nyertünk belátást a mappába, ahol a nem hozzárendelt extrák tiltását módosíthatjuk. Szükség van egy „sárga adapterre”, kinek lehet!? Telefon elő, Sanyi bácsinak, Piritunak biztos van. És volt! Mivel Ő nem helyi ezért aznap hazautaztam Nagykanizsára és vasárnap elgurultam hozzá Veszprémbe, épp ott volt dolga, mellé álltam és engedélyezés után életre kelt a kar, minden erőlködés nélkül. Ha az ember előre tudja mivel áll szemben, kevesebb gondja lenne, de utólag mosolygunk a dolgon és ez a lényeg.
„Cruise control kar
Old value: Letiltva
New value: Engedélyezve
KESZ”
Forgalom elég gyér volt hazaúton, így Siófoktól élvezhettem Kanizsáig a "csak" kormányzást követelő kényelmi szintet.
Kar beépítése után cseréltünk olajat is, igaz 6200 km volt az olajban, de 12 hónap telt el a csere óta, így nem szerettem volna húzni tovább.
- Olajszűrő
- Olaj: Selenia sport power 5w40
Költségek:
- Kar: 35.000 HUF
- Olaj + szűrő + kar beépítése + munkadíj: 33.000 HUF
- Tempómat beüzemelése: sör (Sanyi kedvence)
Képek: 1. Régi kar, 2. Új kar beépítés alatt, 3. Olajcsere, 4. Kar élesítés után