Mutasd

>> Szerviz2020-11-18

Szokásos, olaj, szűrők. Plusz kipufogó dob csere, mert szétesett.

 
>> Szerviz2018-11-13

Az alapos munka reményében a bevált Csörgő műhelybe vezetett az utam. Átlagos karbantartásnak indult, kis meglepetés lett belőle. Mivel a gyertyák cserélve lettek 94 ezernél, így csak a folyadékok és szűrőket kellett cserélni. Kellett volna, ha az első fékbetétek nem lettek volna elkopva, plusz a tárcsa is annyira vállas volt, hogy vállalhatatlan lett volna, hogy fent maradjanak még egy évig. Így cserélve lett kompletten.
- Első féktárcsa csere
- Első fékbetét csere
- Olaj (Selenia 20K)
- Levegő, pollenszűrő
- olajszűrő
- Az autó alja rendben van, rozsdának nincs nyoma

Km: 101694

2019 tervek: Az élet úgy hozta, hogy jövőre meg kell válnunk az autótól, családi kihívások miatt nagyobb csomagtartóra lesz szükségünk, így kénytelenek leszünk megválni tőle. Ha lesz aki olvassa a blogot és érdekelné az autó, bátran keressen: 30/589-3785

 
>> Szerviz2018-02-05

Mivel nem Várpalotán történt az autó javítása, így kis lutrit éreztem az autó további használatában, főleg, hogy négyszer öntöttem hűtővizet a kiegyenlítő tartályba, bízva abban, hogy csak valamelyik bilincsnél enged. Két helyen is folyt a víz, bilincs cserélve, kényes helyen utánahúzva. Kábelek, kábelkötegek a megfelelő helyre kerültek, mert ezzel már nem foglalkoztak az előző műhelyben, plusz 1-2 csavar cseréje, mert más típusú csavarral helyettesítették a gyárit, gondolom elkallódott. Látván a hengerfej tömítést, sajnos megerősítést nyert a dolog, hogy elfáradt, így elkerülhetetlen volt a dolog.
A lényeg, hogy most újra egyben van az autó, főleg a motor.
Ha már ott voltam, cseréltük, ami lassan esedékes lenne.
- termosztát (szerencsére a vízhőfok már fix 90°)
- 8 db új gyári gyertya (nincs 100 ezer km még az autóban, de nem akkor megyek fogorvoshoz, mikor már fáj)
- első lengőkar cserék (nyikorogtak már rendesen, főleg párás időben)
- apróságok: jobb első tompított, hűtőfolyadék, műszerfal légzsák takaró elem patentok (elfáradtak, eltörtek és kiesett)

Km: 94755

 
>> Szerviz2017-12-12

Szerencsére november végén elkészült az autó csak lusta voltam blogot írni róla. Diagnózis megvan, tudom mi okozta illetve előzte meg a vízfogyást amitől hengerfejes lett a motor. Egy fránya alu hűtővíz vezető cső okozta, aminek megrepedt a fala és működés közben visszafelé bugyogott a víz, amitől bizonyos pontokon elégtelené vált a hűtés, mivel nem jutott víz mindenhova, így megadta magát a tömítés. Hetekig vártam arra, hogy sikerüljön szerezni egy ilyen alu csövet, de nem sikerült. (Újban is benne lettem volna, de nem került szóba) Ezért úgy döntöttem, hogy utánajárok a dolgoknak, a csövet lenyomás-próbáztuk vízzel 6 baron, meglett a ludas repedés, amit behegesztettünk. Elég ramaty alu öntvény cső ez sajnos, mint az anyaga és maga a fala is, de legalább drága. (Érdekesség az az, hogy ez a cső nem ugyan az, mint a 1.6 os 156 osban és nem is hasonló, mint az 1.6 147 facelift előttiben!!) Az a vicc, hogy ez a szar 155 ezres költséget okozott plusz 2 hónapig állt az autó. Utóbbi sajnos a szerviz lazaságára is írnám, rengeteg munkára, kollégák szabadságolására hivatkozva nem ment hamarább. Érzésem szerint, ha nem veszem kezembe a dolgokat, az autó még mindig ott lenne. Gyakorlatilag egy jó csőre való várakozás miatt állt az autó 3 hetet. Ha az elején tudom, mire számíthatok, persze gyorsabban ment volna.

Cserélve:
- hengerfejtömítés szett
- vezérműszíj
- olaj szűrő, olaj
- hűtőfoylyadék
- hengerfej javítás
- munkadíj
Cserélt alkatrészek nálam vannak. Emléknek jól fest.

 
>> Szerviz2017-10-20

Történt az, hogy indulásnál rángatni kezdett, majd pár méter megtétele után megszűnt a panasz. Továbbiakban indulásnál volt, hogy rángatott, volt, hogy nem. Hibajelet dobta azonnal, de kiolvasásra azonnal nem volt lehetőségem. Viszont, következő indításnál nem volt panasz, se hibajel, így az autó üzemelt tovább. Majd idővel egyre gyakoribb lett a rángatás és a hiba is fixen maradt a műszerfalon, de komoly hibának nem volt jele, így az autó használatban maradt. Csörgő autószervizzel egyeztettettem időpontot, de sajnos nem sikerült beférnem hozzá rövid időn belül, így csak okt. végére kaptam időpontot. Viszont a héten szerdán két nap alatt benyelt 2 l hűtőfolyadékot a motor aránylag rövid távon és a füst is fehéressé változott, így azonnal tudtam nagy a baj. Vízzel feltöltve begurult az autó a helyi szervizbe és hamar meglett a diagnózis, elfáradt a hengerfej tömítés. Szerencsére még nem komoly a baj, csak ha bemelegszik a motor és a termosztát működésbe lép, akkor kezdi csipegetni a vizet. Kezdeti rángatás után rendesen működik az autó, ereje is rendelkezésre áll, olajba víz nem került szerencsére, rövid távon használni lehetne még az autót, de nem az enyémet. Két hét kötelező pihenő következik, Giulietta napi használatba kerül. Előzetes költségfelmérés alapján az autót itt helyben fogják javítani, tréleren való elszállítása a Csörgő műhelyig sajnos nem költséghatékony. Folyt. köv..

 
>> Szerviz2016-10-13

Elgurultunk a Csörgő műhelybe, ahogy új vezérlést kapott az autó és vezérlésmódosító is ki lett cserélve, mivel dízelessé változott az autó hangja. Sajnos nem olcsó dolog ma már, csak a vezmód került 51 ezer forintba. Cserélve lettek még: olaj, szűrők, hűtőfolyadék, vízpumpa, bal első ajtó zár, mivel kulccsal nem záródik és nem is nyit ki. De nem oldódott meg ez a probléma. Ezt majd még orvosolni kell.

Km: 83000

 
>> Esemény2016-08-08

Megéltük ezt is. 10 éves az autó és 80.000. km-rel ünnepeltük meg. Érdekesség az autóval kapcsolatban, hogy a kötelező szervizeken kívül még semmi nem lett megbontva. Futómű is bírja még a strapát semmi nyikorgás, kopogás még a gyári minden. Viszont a vez.mód. kezdi megadni magát, eléggé dízeles hangja van az autónak indulás után, így hamarosan cserélve lesz.

 
>> Szerviz2015-10-03

Cserélve lett az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. Mint mindig, a Csörgő autószervizben. 2016-ban pedig cserélve lesznek a következők: vezmód csere, központi zár elektromos motorjának a cseréje, mert megadta magát. Így jövő tavaszig manuálisan marad a nyitás, zárás.

 
>> Szerviz2015-06-08

Jött a meleg, klíma viszont nem hűtött. Elvittem klímáshoz, nyomáspróba után megtalálta a gáz szökésének helyzetét. Egy rögzítő anya kilazul. Csere, majd feltöltés és a klíma újra a régi.

 
>> Esemény2014-10-26

A vas 8 éves elmúlt, viszont kevés benne a megtett km és folyadékokon, vezérműcserén kívül minden gyári rajta, még az utolsó silentig is. Ezért úgy döntöttünk, hogy (tágasabb csomagterű, családiasabb autó helyett) a lányoké lesz az autó és nem kerül eladásra. Mivel rendesen karbantartott, jó állapotú, így biztonságban tudom Őket benne. Sokat így sem használják majd, de a kis utakra a szívó benzines tökéletes lesz.

Km: 64500