Jorjie - főkép
>> Tuning és extraAlfa 159 Berlina // 2018-03-16

Kis kiegészítő került beépítésre.

 
>> SzervizAlfa 159 Berlina // 2018-03-05

A kerékcsapágy elkezdte hallatni a hangját, felemelve elég szépet kottyant is.
Akkor nincs más hátra, mint előre:
1. Vegyük le a kereket, a féknyerget, a féktárcsát, a porvédőt, a féltengelyanyát.
2. A csapágyat a csonkállványban hátulról fogja négy csavar, ezeket vegyük ki.
Óvatosan kocogtatva húzzuk ki a fészkéből.
A kormányösszekötőt a könnyebb mozgathatóság miatt vettem ki.
3. Tisztítsuk meg a csapágy fészkét, de vigyázzunk az abs jeladóra.Tegyük be az új
csapágyat, csavarozzuk be, majd szereljünk vissza mindent, amit leszedtünk.

Kész.

 
>> SzervizAlfa 159 Berlina // 2018-02-13

Főtengely ékszíjtárcsa és hosszbordásszíj csere történt.

 
>> SzervizAlfa 159 Berlina // 2018-02-06

Önindító mágneskapcsoló megadta magát.

 
>> EseményAlfa 146 1.9 JTD Remap // 2018-01-29

 
>> SzervizAlfa 159 Berlina // 2018-01-21

Axiál csukló és kormányösszekötő csere történt mindkét oldalt.
A munkálatok folyamán kapott előre Ferodo tárcsákat és betéteket is.
Majd az egészet megkoronáztuk egy futóműállítással.

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD Remap // 2018-01-21

Vezérlés csere: 239738 km

 
>> SzervizAlfa 159 Berlina // 2018-01-07

Vezérlés csere:
257267 km
2018.01.05.

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD Remap // 2017-12-22

A blogomban szerepelt nemrégiben egy 156 Jtd. Most újra nálam járt.
Tünetek: fogy a fékfolyadék, jelzi is a műszerfalon, a váltás nehézkes, kuplung nyomáspontja bizonytalan.
Diagnózis: kuplung munkahenger lesz a baj, akárki meglássa :-)
Megoldás: csere vagy felújítás

Csere:
1. Vegyük ki az akksit.
2. Vegyük ki az akksitálcát.
Megvan a munkahenger. A diagnózis helyesnek bizonyult, a porvédő kiszakadva, ereszti a fékfolyadékot (ugyanazt a tartályt használja, amit a fékrendszer), a pedált megnyomva a kiemelés nagyon gyatra.
3. Szereljük ki a munkahengert a konzoljából: lazítsuk le a hollandert, vegyük le a seeger-gyűrűt, és húzzuk ki a munkahengert.
4. Régi és új.
5. Szereljük vissza, majd légtelenítsük.

Felújítás:
3.-as pontig ugyanaz. Ha a kezünkben van, vizsgáljuk meg, ha a fém háza nem sérült, vigyük el felújítattni. Ha kész, akkor 5.-ös pont.

Eredmény:
Reccsenésmentes váltás, puhább kuplungpedál, határozott fogáspont.

>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD Remap // 2017-12-09

Még a nyáron történt, hogy olajcsere alkalmával nézegettem az autó alját az aknából, és a bölcső állapota nem igazán vidított fel. Mivel egyenlőre még marad nálam a járgány, ezért megoldáskeresésbe fogtam. Mifi kiderítette, hogy egyfajta bölcső van a 146-hoz, nincs külön "dízeles" és "benzines". Az nem rossz, viszont akkor kellene egyet szerezni. Hogy, hogy nem, Mifinél éppen van egy :-) Nem is hagytam ott nála, hazahoztam, kicsit rendbeszedtem. Drótkorong, csiszolás, festés. Ez még valamikor nyáron történt.
Már csak ki kellene cserélni. És megintcsak Mifi, aki felajánlotta, hogy segít átcserélni a bölcsőt. De ha már lúd, akkor legyen magastestzsírszázalékos, újítsuk fel a futóművet.
Mivel Mifi mostanában a Láng-nál (reklám helye) tengeti napjait, segített a beszerzésben is, hogyaszongya: két lengőkar, két stabpálca, két stabrúd' szilent, kettő kormányösszekötő. A stabilizátorrúd csiszolás, festés után, mint az új.

És eljövé ama nap, amikor eme alkatrészek elfoglalják dicső helyüket.

Akkor hajrá! A segítség Nagymifi képében érkezett, így már hárman is jelen voltunk a műtétnél. Felbakolás, keréklevétel, majd pár dolog, ami útban volt, lekerült. Főleg a kipufogó.
Régi futómű le, új futómű fel.
Minden csavar a helyére került, visszament a kipufogó, majd zárásként kormányösszekötő gömbfej csere.
Már csak egy futóműállítás kell.

Desszertnek egy kis bogarászás a bontott cuccok között. Hoztam is pár apróságot :-)

1. Megújul a bölcső, még valamikor a nyáron
2. Műtőasztalon
3.4.5. Bölcső lebontva
6. Ez fog majd felmenni...
7.8. ...némi tuning után :-)
9. A végeredmény
10. Ez jött le
11.12. EZÉRT jött le

Nagy köszönet a segítségért Mifinek és Nagymifinek!

Ui: alakul a következő projekt is :-)