Jorjie - főkép
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2017-12-22

A blogomban szerepelt nemrégiben egy 156 Jtd. Most újra nálam járt.
Tünetek: fogy a fékfolyadék, jelzi is a műszerfalon, a váltás nehézkes, kuplung nyomáspontja bizonytalan.
Diagnózis: kuplung munkahenger lesz a baj, akárki meglássa :-)
Megoldás: csere vagy felújítás

Csere:
1. Vegyük ki az akksit.
2. Vegyük ki az akksitálcát.
Megvan a munkahenger. A diagnózis helyesnek bizonyult, a porvédő kiszakadva, ereszti a fékfolyadékot (ugyanazt a tartályt használja, amit a fékrendszer), a pedált megnyomva a kiemelés nagyon gyatra.
3. Szereljük ki a munkahengert a konzoljából: lazítsuk le a hollandert, vegyük le a seeger-gyűrűt, és húzzuk ki a munkahengert.
4. Régi és új.
5. Szereljük vissza, majd légtelenítsük.

Felújítás:
3.-as pontig ugyanaz. Ha a kezünkben van, vizsgáljuk meg, ha a fém háza nem sérült, vigyük el felújítattni. Ha kész, akkor 5.-ös pont.

Eredmény:
Reccsenésmentes váltás, puhább kuplungpedál, határozott fogáspont.

>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2017-03-13

A napokban járt nálam egy 156 a következő hibajelenséggel: tolatólámpa, hátsó ködlámpa, csomagtérvilágítás nem működik. Ebből arra következtettem, hogy a csomagtérajtó kábelköteg meg van törve. Bontott, ki tudja milyen állapotban van, új meg nincs, ezért maradt a javítás.

Akkor javítsunk:
Először bontsuk le a kárpitot (1.kép)
A kalaptartó alatt van a csatlakozó (2.kép)
Patentokat pattintsuk ki, fűzzük ki a kábelt (3.4.kép)
Nos, itt nem csak meg van törve a kábel, szó szerint eltört a kábelköteg (5.6.kép)
Úgy gondoltam, hogy nem csak simán összeforrasztom a kábeleket, hanem teszek bele toldást. Ez azért jó, mert a gyári kábelek már elég merevek, hamar elpattognának újra, de a "friss" kábelek még hajlanak, így egy darabig biztos jók lesznek.

Tippek, trükkök: a toldó kábeleket egyformára vágjuk, így szépen be tudjuk majd bandázsolni a végén. A gumi átvezetőt húzzuk rá forrasztás előtt a kábelkötegre, mert a csatlakozó nem fér át, és a kész kábelköteg csupaszon marad. Színt színre párosítsunk, kivéve a fekete kábeleket, azoknak mindegy (testkábel). Mielőtt bandázsolunk (szalaggal körbetekerünk) dugjuk össze a csatlakozásokat, és ellenőrizzük a lámpákat. Használjunk zsugorcsövet, az jó dolog (7.kép)
Ha mindent jól csináltunk, lesz egy Alfás karácsonyfánk (8.kép)

Eredmény: világít a tolatólámpa, a hátsó ködlámpa, működik a csomagtérvilágítás, és végre kijelzi ha nyitva van a csomagtartó.

A költségek elhanyagolhatóak, időben kb. 2-4 óra a művelet, kézügyességtől függően.