Tagok >> Mateus >> 159 Sportwagon 1.9 JTDm >> Blog
- Típus:159 Sportwagon 1.9 JTDm
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
Elért engem is a JTD-ket érintő kipufogósor probléma, üzemmeleg állapotról visszahűlés után sikítozó hangokat adott ki az alfa, úgyhogy felhívtam Ferkét, hogy orvosoljuk a problémát, ekkor azt gondoltam, hogy csak ennyi lesz.
Az autó odakerült Ferkéhez, aki pár órával később hívott, azzal a köszöntéssel, hogy "Szia, baj van."
Mondanom sem kell, tényleg baj volt, ugyanis az esetek 99,9%-ban a kipufogósor csavarok rendszerint beleszakadnak kiszedésnél, amitől nincs meglepődve Ferke, azonban itt nem ez történt, hanem az egyes henger felső csavar helyére bele volt szakítva egy menetmetsző, a hengerfej síkjától kb. 10 mm-el beljebb.
Ez azt jelenti, hogy nincs lehetőség a kiszedésre, hengerfej levétel nélkül.
Le is lett szedve a hengerfej, el lett víve gépműhelybe, ahol kiderült, hogy előbb vagy utóbb úgyis le kellett volna szedni a hengerfejet, mert az egyik hengernél gátas volt, heggeszteni kellett, és 0,014 százados görbület volt benne, szóval a kipufogósor probléma miatt ez előrébb lett hozva.
Meg lett síkolva a hf., kapott új tömítést(Reinz), új csavarokat(Reinz), szívósor tömítést(Elring), kipufogósor tömítést(Elring), kipufogósor csavarokat új záróanyákkal(Bosal), vez.tengely ház tömíést(Corteco), vez.szíjat(Dayco), fagyállót(G12 alu), 4 db porlasztó tűzkarikát(Bosch), új olajat(Motul), és ha már szét volt szedve a motor, akkor ki lettek iktatva a szívósorból az áramláskorlátozók, hogy azzal se legyen több gond.
Eléggé hihetetlen, hogy ilyen dolog meg tud történni, hogy beleszakítanak egy menetmetszőt egy kipufogósor csavar helyére, de mégis megtörtént, amit meg kellett csinálni, de így legalább tudom, hogy nem nagyon lesz többet gond ezzel a motorral.