Mutasd

>> Szerviz2014-07-11

A vásárláskor Semperit téli gumik voltak az autón, kb. 2-3 mm-nyi futófelülettel, így gondoltam, még elhasználom pár hónapig, akkor pedig úgyis venni kell téli garnitúrát.

Nos, nem volt jó ötlet, egy csúnya esős napon megcsúszott az autó eleje egy, a főútról lekanyarodó éles kanyarban a falu szélén, ahová a helyi vagány traktorosok szakmányban fölhordják a sarat, nem kis mennyiségben. A '97-ben szériafelszerelésként adott ABS-nek hála, néhány centi híján megálltam az árokparton, orral előre a meredek, mély árok felé nézve. Viszont az úttest és a padka között szintkülönbség volt, így kapott egy "állast" az autó eleje, amit a hűtőtartó hidam bánt...Úgy tűnt, a hűtő nem sérült, a híd vissza lett egyengetve, hálisten' nem lett nagyobb baj.

A történteket követően természetesen első dolgom volt a közel slick-re kopott gummák (1. kép) cseréje, gumis ismerőstől szereztem szép állapotú, alig kopott (6,5-7 mm), minőségi használt abroncsokat. Több teszten is jól teljesítő, Bridgestone Turanza ER300 Ecopia típusú papucsok lettek felszerelve. Érezhetően javult az úttartás és a zajkomfort, illetve némi fogyasztáscsökkenés is várható ezekkel a gumikkal.

Tanulság: ne járjunk kopott, idénynek nem megfelelő abroncsokkal, mert -ha még száraz úton nem is okoznak problémát,- kicsit mostohább körülmények között nem fognak jól viselkedni.