Tagok >> Tocsa >> 159 SPORTWAGON >> Blog
- Típus:159 SPORTWAGON
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Ezüst
Felraktuk a GTR Sport felniket új hankook gumikkal. Már nagyon kellett. Persze a hátsó fékbetéteket is cseréltük mert már kopott volt. Tárcsákat csak felszabályoztattuk mert még jók voltak.
Újítódnak a nagy fékjeim. Gondoltam az ezüsthöz jobban klappolna a kék szín. 🙂
Fehér felnik is feldobják majd. Persze lehet kapnak egy kékes lilás kaméleon lakkot.
Mint már minden 159 tulajnak nekem is eltört a rúgóm hatalmas csattanással. Szerencsére a ház előtt mikor épp legurultam a garázs elől. Szóval cseréltük elöl mindkét oldalt már. Egyúttal az izzító gyertyákat is mivel kettő már rosz volt. Természetesen az összeset gyárira.
Kedvesem járt az autóval és egyik reggel arra lettem figyelmes hogy mintha túl hosszan csúsztatná a kuplungot induláskor. Gyanút fogtam éreztem hogy itt bizony a kuplungnak már vége. Este mikor hazajött vele megnéztem mentem vele egy kört és igen csúszott is . Három héttel nyaralás előtt kissé kellemetlenül érintett.
Lebeszéltem a szerelőmmel hogy mi a szitu azt mondta megcsinálja én meg szép nyugodtan vártam hogy hívjon. De nem hívott és sajnos indulás előtt 4 nappal benyögte hogy mégsem tudja megcsinálni. Mit mondjak boldog lettem egyből szerencsére nem ütöttem agyon. :)
Na de Erhardnak köszönhetően hamar lett alkatrész és egy másik cimborám által indulás napjára összehoztuk a cserét. Szétszedéskor látszott, hogy még minden gyári sosem volt szétszedve a kocsi a lendkerék is jó állapotban volt
még. Ezért nem cseréltük ki pénztárca kímélés is jól jött ha később kidöglik majd cserélünk azt is . Kinyomó csapágy, szerkezet és tárcsa lett cserélve Valeora elvileg ez a gyári. Tehát kb 260000 Km -t ment el a gyári eredeti cucc a vasban úgy, hogy a lendkerék még nem akar szétesni benne!
Hátsó embléma is kicserélődött . Sajnos hiába gombos nem találtam vezetéket behúzva neki így nincs bekötve .Természetesen ebbe sima volt és nem akartam minden t szétbombázni miatta.
Kicseréltük a hosszbordás szíjfeszítőt és a vezetőgörgőket eléggé dobolt már a szíjon. Most szépen fut ahogy kell.
Lecseréltük a vezérlést szíj ,görgők ,vízpumpa, valamint a termosztátot is persze mindent gyári alkatrészekre egy darabig nem lesz vele gond. :) A termosztát csere óta szépen beállt a mutató 90 C fokra tehát akinek kevesebbet mutat hosszabb utazáskor függetlenül a külső hőmérséklettől annak igen is rosz a termosztátja! -14 fokban is stabilan 90 C fokon állt a mutató bemelegedés után.
Lecseréltem a régi kopott emblémát hála és köszönet Fangio barátomnak.
Kaptam gombosat hátra is de még annak a cseréje várhat. Túl kockázatos ilyen hidegben kárpitot bontani félő hogy eltörik valami műanyag fül a hideg miatt.
Sajnos nem fér egyenlőre a garázsba a lomok miatt. :)
Megtörtént a kis szervíz. Kapott új gázolajszűrőt ,pollenszűrőt,levegőszűrőt, valamint
Selenia olajat a belevalóból! :) Fizetés után jöhet a vezérlés csere.;-)
A hosszas keresgélés után egy Kassai autóra esett a választás. Hogy miért?? Először nem tudtam volna rá válaszolni mert ezüst szinűt nem akartam és szerettem volna gyári tetőtartós kivitelűt. Nos ez ezüst szinű és nincs rajta gyári tetőtartó. :D A választás oka hogy friss műszakival rendelkezett kint, világos bézs a belseje ami nagyon bejött ,van benne remek zene navival ami kissé idejétmúlt már de ez egy 10 éves járgány. Teljesen új fékek elöl hátul, EGR szelep vad új , Karosszéria nem rohad sehol bár van pici sérülés elöl, de nem vészes. Valamikor Olaszországi autó volt én vagyok a 3. tulaja. Vezetve van végig a szervízkönyv , kaptam rá új téligumikat új alufelniken. A motor szépen jár semmi füstölés turbo, kuplung még jó állapotban van.