Előjött a rémálom ami az elektromos szervót illeti a felkeményedős játék.
Egyszer csinálta és kész de kiolvastuk és a szögjeladó hibát dobta így mivel nem reckírozunk cseréltük. Volt némi futómű kopás s összekötő bal oldalon és stab pálcsák cserélye. Még egy félzengely csukló érik de azt majd a használója intézi (oldalborda) már mivel diszidált a családból.
Felraktuk a GTR Sport felniket új hankook gumikkal. Már nagyon kellett. Persze a hátsó fékbetéteket is cseréltük mert már kopott volt. Tárcsákat csak felszabályoztattuk mert még jók voltak.
A féknyergek leszórva lefestve. Csak sárga lett. 🙂
Ha visszakerült a hátsó híd, jöhet a fékrendszer összerakása majdnem a teljes fékcső rendszer új lesz.
Kezelésbe vettük a hátulját. Levettük a hátsó hidat benzintankot. A helye lepucolva le alapozva. Még kap alvázvédőt előtte pasztázást a lemezillesztéseknél mert a régi tömítőt megette az a 23 év. 🙂
A hátsó híd szinterezve összeszerelve. Persze új szilentek, ütköző gumik ,rúgó alátétek, lengéscsillapítók.
Nos ez egy elég nagy meglepetést okozó autó! Persze pozitív értelemben.
Az a hírhedt dna kapcsoló hogy is mondjam, hát nem csak dísz az már biztos! 🙂
Hihetetlen az érezhető átalakulás az átkapcsolás hatására.
a = kezes bárány csúszós úton nagyon hasznos. Pl nem engedi a kerekeket kipörögni finoman adagolja a teljesítményt stb.
n = normál az az olyan mint egy normál 1.4 es semmi extra picit pörög ha kell vigyáz a fogyasztásra stb.
d = varázslat! Megőrűl elkezd hörögni pörögni mint egy vadállat és még mindig csak az 1.4 -es motor ugyan de szerintem simán olyan mint a 2.0 Ts talán még jobban is pörög! Letaposod kilő nem kérdez nem hezitál. Jó átnézni a többi hasonló motor méretű nemes hétköznapi márkatársakra a meglepődött arcokra. 🙂
Szóval élmény autó ez is. Nem a lagymatag kényelemről szól bár persze az ülések kivállóak! A futómű feszes kemény mint az előd 145qv ben érzi az utat. Fogtömések kilazulhatnak ha sikerül egy két kátyús rázós utat kifogni!😀
Nem mellékesen szép és a piros elég feltünő autó. Olyan nagyon vagány csajos kocsi. 🙂
Szerintem aranyos kis autó ajánlható. Aki teheti próbálja ki. A miénk a legerősebb verziók egyike persze. 😉
Összeszereltük a segédalvázat. Várunk még pár alkatrészt mert a kormánymű folyt.
Szimeringezés után megy a helyére az is. Addig pihen és az általa takarásban levő karosszéria részeket is lekezeljük az apróbb rozsdás felületek ne induljanak meg.
Szóval csiszolás passziválás alapozás (epoxi alapotóval), alvázvédelem és festés.
Féknyergek leszinterezve. Kicsit zöldes ez a sárga de meglátjuk az összképet. Ha nem jön be változtatunk 🙂
Restaurálássá fajult a felújítás. 🙂
Szintereztetgetünk festegetünk lakatolgatunk.
Újítódnak a nagy fékjeim. Gondoltam az ezüsthöz jobban klappolna a kék szín. 🙂
Fehér felnik is feldobják majd. Persze lehet kapnak egy kékes lilás kaméleon lakkot.
Mint már minden 159 tulajnak nekem is eltört a rúgóm hatalmas csattanással. Szerencsére a ház előtt mikor épp legurultam a garázs elől. Szóval cseréltük elöl mindkét oldalt már. Egyúttal az izzító gyertyákat is mivel kettő már rosz volt. Természetesen az összeset gyárira.
Németből jött autó feleségem a 3 . tulaja.
Amik cserélve lettek használatba vétel előtt.
- Komplett vezérlés
- Gyújtógyertyák
- motorolaj+szűrő
- Lapos szíj +görgők
- váltóolaj
- fékfolyadék + fékellenőrzés fékhatásmérés OK
- hűtőfolyadék csere
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- Bal hátsó kerékcsapágy csere
- futómű és lengés csillapítók ellenőrzése OK
Alkatrész-30%kedv.+Munkadíj ALFA FIAT Márkaszerviz Miskolc